Gåvogn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.741 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. december 2009

hc=k

Hej piger.

Min dreng kan ikke kravle og det kan godt være lidt anstrængende at skulle stå med ham på armen mens man vasker op eller laver andre nødvendige ting, for ikke at sige at det jo er umuligt. Jeg har snakket med min kæreste om det og jeg har foreslået en gåvogn ( en af dem man kan sættte ham i og så kan han bevæge sig lidt rundt selv i de 5 minutter opvasken tager), men han sagde NEJ!!! Hans agument er at det kun er spasserbørn det har sådan en Jeg blev vildt sur og sagde at det kunne han da ikke mene og at jeg selv havde sådan en da jeg var lille. Det ville bare gøre min hverdag meget nemmere tror jeg, kæresten er jo ikke hjemme om dagen så han er jo ikke til meget hjælp..

Er det ikke bare en latterlig begrundelse??

Ja jeg ved ikke jeg trængte bare til at fortælle det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Nybagt mor

Hvad med en bæresele - kunne det ikke være et fint alternativ I kunne blive enige om

For ja - man får virkelig ikke lavet meget med sådan en lille én på armen...

Anmeld

20. december 2009

4xGreve

Din kæretse har faktisk lidt ret..
man fraråder faktisk at alm. fungernede børn ikke får sådan en (kan ikke lige huske grunden.) men vi overvejet nemlig også at købe sådan en til Daniella da hun var lille og spurgte på sygehus og SP hvad de syntes om dem og om den vil kunne hjælpe og de fraråedet den på det kraftigste....

Det var også lige noget vi skulle sluge dengang...

Hvad med en gynge af en art han kan side i mens du vasker op osv?

Anmeld

20. december 2009

hc=k

Nybagt mor skriver:

Hvad med en bæresele - kunne det ikke være et fint alternativ I kunne blive enige om

For ja - man får virkelig ikke lavet meget med sådan en lille én på armen...

Jamen jo det er det rigtig godt forslag, men drengen er næsten 9 måneder og vejer efterhånden omkring de 9,5 kg så det er meget tungt at stå med og så er det helt umuligt at lave noget med sådan en stor unde på maven hehe

Anmeld

20. december 2009

NaFe

Så findes der i hvert fald mange spasser børn, vis det kun er spasser der bruger gå-vogn.

Har selv brugt det til min datter..hun sad max 10*2 min om dagen. Grunden til jeg brugte den var af hun kunne kommme rundt, pille ved ting, og beskæftige sig selv, mens jeg lige tog opvasken, vaskede tøj osv... Og det med af det skulle sænkes deres udvikling, til helved med det. Min datter kravlede som 6 mdr og gik som 10,5...

Anmeld

20. december 2009

hc=k

WiitrioeN skriver:

Din kæretse har faktisk lidt ret..
man fraråder faktisk at alm. fungernede børn ikke får sådan en (kan ikke lige huske grunden.) men vi overvejet nemlig også at købe sådan en til Daniella da hun var lille og spurgte på sygehus og SP hvad de syntes om dem og om den vil kunne hjælpe og de fraråedet den på det kraftigste....

Det var også lige noget vi skulle sluge dengang...

Hvad med en gynge af en art han kan side i mens du vasker op osv?

De fraråder det nogle steder fordi det skulle give børn skæve ben og dårlig fornemmelse for fare tror jeg nok. Jamen jeg har prøvet alt, men han bliver sur og keder sig hvis jeg går fra ham.

Jeg kan godt se at det nok ikke er den bedste løsning, men jeg føler mig sgu lidt tvunget til at sidde der og glo på opvasken fordi jeg ikke kan gøre noget.

Anmeld

20. december 2009

hc=k

Feluca09 skriver:

Så findes der i hvert fald mange spasser børn, vis det kun er spasser der bruger gå-vogn.

Har selv brugt det til min datter..hun sad max 10*2 min om dagen. Grunden til jeg brugte den var af hun kunne kommme rundt, pille ved ting, og beskæftige sig selv, mens jeg lige tog opvasken, vaskede tøj osv... Og det med af det skulle sænkes deres udvikling, til helved med det. Min datter kravlede som 6 mdr og gik som 10,5...

Jmen ja ddet er jo også det jeg siger... Åh hvor er det bare træls at han ikke kan se det, men han går jo selvfølgelig heller ikke hjemme

Anmeld

20. december 2009

Pia

Vi gir vores datter på 6 mdr sådan en i julegave..

Som de sagde til os i ønskebørn, hvis den  blir brugt med måde og fornuft, så skader det ikke dit barn..

Jeg syntes det er en kanon "aflastning " når man lige har brug for det..
Brugte også en til min ældste datter og hun er altså ikke spasser barn eller går på sine tåspidser..

Kh Pia.

Anmeld

21. december 2009

Mum33

Vi har været super glade for vores og han er ikke motorisk bagud eller har skæve ben el lignende Vi brugte den nok 2 x 10 min om dagen - netop når aftensmaden brændte på eller man lige skulle noget akut. På den måde hyggede han sig uden at han følte at vi "gik fra ham". Han kravler i dag, men vi bruger den stadig lidt. Mest fordi han syntes det er hammer sjovt, fordi det nu går så hurtigt

God investering hvis du spørger mig.

Anmeld

21. december 2009

Christinahr

hc=k skriver:

Hej piger.

Min dreng kan ikke kravle og det kan godt være lidt anstrængende at skulle stå med ham på armen mens man vasker op eller laver andre nødvendige ting, for ikke at sige at det jo er umuligt. Jeg har snakket med min kæreste om det og jeg har foreslået en gåvogn ( en af dem man kan sættte ham i og så kan han bevæge sig lidt rundt selv i de 5 minutter opvasken tager), men han sagde NEJ!!! Hans agument er at det kun er spasserbørn det har sådan en Jeg blev vildt sur og sagde at det kunne han da ikke mene og at jeg selv havde sådan en da jeg var lille. Det ville bare gøre min hverdag meget nemmere tror jeg, kæresten er jo ikke hjemme om dagen så han er jo ikke til meget hjælp..

Er det ikke bare en latterlig begrundelse??

Ja jeg ved ikke jeg trængte bare til at fortælle det

Prøv at google mei tai, vikletai eller fastvikle.

Vi har en vikle tai som jeg bærer ungerne på ryggen i. Den store på næsten tre kan jeg sagtens gå de 2 kilometer hjem fra vg med på ryggen, så en opvask burde jo være lige til.

Den lille er ofte pyller pyller ved femtiden når jeg skal lave mad og så smider jeg ham på ryggen, tænder musiken og danser rundt mellem gryderne, det plejer at være med stor succes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.