Hjælp!! latifa hader tandbørsten!! råd, tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2009

mama09

Lilletrold skriver:

Min egen mor kom faktisk med to artikler angående tandbøster og små børn, hvor den ene omhandlede en mor der nægtede at det at børste tænder skulle være et "overgreb" og en kamp. Man bliver nød til at finde sine egne tricks. August var også total fan af hans egen tandbørste i starten ,men da tænderne kom frem gad han ikke mere. I artiklen står der at taktikken kan være at når man børster tænder så vær tilfreds med 2 sekunder. Fortæl dit barn du er dygtig. Og gentag så det samme dagen efter. Med en god portion tålmodighed så bliver de 2 sekunder pludselig til 1 minut !!! Der kan gå en uge eller mere, men tålmodighed er nægleordet ) Jeg nægter at holde August når han skal have børste tænder. Jeg brugte den taktik at måske blev det kun til et børst og så var det det. Men nu efter lang tid siger han ikke noget til det. Og så tror jeg også det er en rigtig god ide at ens børn ser når man selv børster tænder, plus de låner ens tandbørste. August blev først nysgerrig når han så mig eller Martin børste tænder og skulle derefter prøve, og derved tror jeg også det er blevet naturligr for ham. Jeg holder på en rigtig god gang tålmodighed så skal det nok komme.

jaaa okay god ide - bare masser af ros, selvom tandbørsten bare er inde og vende TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.