Znuzke skriver:
Min kæreste er lige kørt til Hirtshals for at hente sin datter. Det er en tur på 500 km hver vej. Jeg er simpelthen så skide træt af at han kaster alt hvad han har i hænderne når hun igen har rodet sig ud i noget hun ikke har tænkt igennem.
Jeg ved godt at jeg lyder totalt usympatisk og møgforkælet, og jeg ved også godt at hvis det var mit barn havde jeg måske gjort det samme, men aaarrrrgggghhhhh - hvor er jeg træt af det - og jeg er faktisk også ked af det, for det ødelægger jo temmeligt meget hyggen herhjemme selv om jeg forsøger at holde masken.
Hun er 20 år. Hun har ADHD og en personlighedsforstyrrelse, er medicineret osv, men jeg synes da bare at man burde kunne tænke så langt at når man skal ud så skal man også hjem - adhd eller ej.....Hun påstår nu også at hun har et problem med stoffer, men vi tror mest at det handler om opmærksomhed, men alligevel kom jeg idag til at tænke på at hendes indflydelse på vores liv jo er lidt som det jeg har læst om stofmisbrugere. Hun "forsvandt" i mandags og ignorerede alle opkald og aftaler onsdag da hun skulle have været til fødselsdag hos sin lillebror. Hun dukkede først op lørdag eftermiddag på sms da hun skrev at hun var i Hirtshals, havde ingen penge og gerne ville hjem....og nu er farmand kørt....
Vi skulle ha' købt juletræ, lavet konfekt og æbleskiverne er i ovnen - men det kan jeg da heldigvis selv klare...
.
Jeg ved ikke helt hvad jeg villle - bare lukke lidt damp ud tror jeg...
ÆV jeg forstår godt du er skuffet....
Der er også bare rigtig mange børn i jeres familie, så jeg vil tro du ofte føler dig lidt tilsidesat... Og hvis så hende den store tøs hun laver mange problemer i perioder, så er dte også fair at blive irriteret over hende, selvom hun har ADHD.
Jeg har en kusine som har ADHD, og selvfølgelig kan hun da selv tænke at hun også skal have mulighed for at komme hjem....
Så du har sikkert ret i, at det nok mest er noget teenage-agtigt opmærksomhedshalløj... Og det skal hun da også have at vide, og selvom det er ADHD'en der driller hende, så skal hun OGSÅ have det at vide.... Man kan godt bede hende tænke sig lidt bedre om... Når hun har ADHD skal hun måske "bare" have det at vide et par tusind gange mere, end de fleste andre skal.... Og så gælder det bare om at få det sagt å en måde, uden at hun lukker af, før du får pointen til at trænge ind...
Og det er også i orden at blive sur på din mand, over at han bare ræser af sted.... Hun kunne sikkert godt have ventet et par timer ekstra, hvis hun da ikke lige er i problemer....