lige en status opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2009

Kruse90

KaMa skriver:

En cyklus på 63 dage!!! Er det altid sådan?

I så fald ville jeg bede lægen om at bestille en androgenstatus. En så lang cyklus kan sagens være tegn på lidt ubalance i hormonerne.

En androgenstatus vil afsløre om dit mandlige kønshormon er forhøjet. Er det det, så skal du bede om en scanning, så kan de se, om dine æg overhovede er store nok til at blive befrugtet.

Lidt hjælp med hormoner vil gøre en graviditet til en realitet inden for kort tid. Man skal jo bare vide, hvor skoen trykker.

Min fertilitetslæge, som er en super dygtig og anerkendt læge fortæller, at kvinder med en cyklus på over 6 uger ikke som hovedregel danner æg, som kan befrugtes.

Ovenstående kun til info, hvis testen fortsætter med at være negativ. Læs evt. om PCO 

PS: Ufatteligt at praktiserende læger ikke bruger den øverste etage noget mere. Cykluser på 63 dage og negative graviditetstest burde få et par klokker til at ringe!

det er nok fordi man er ung!!!
Hvilket er rigtig rigtig træls at mange læger har det sådan.
Vi har jo tiden foran os.
Men jeg vil bare ikke vente.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Kruse90

men nej plejer normalt at have en på 28-30 dage.
men altså har været på p-piller i 4 år tror jeg nok det er.
ved ikke om det kan spille ind?

Anmeld

20. december 2009

otlitrom

Kruse90 skriver:

men nej plejer normalt at have en på 28-30 dage.
men altså har været på p-piller i 4 år tror jeg nok det er.
ved ikke om det kan spille ind?

Jeg kom til at tænke på om du f.x. har taget Vitex eller noget andet lignende? Det ku' måske være sådan noget?

Hvis andre har spurgt, så beklager jeg.. Hukommelse som en si

Det var bare en tanke! Men du har sikkert tænkt alle tankerne selv

Anmeld

20. december 2009

Vial

Ja, P-piller kan jo godt lave en del ballade i cyklus.

Kan godt forstå, du er utålmodig.

Jeg har meget uregelmæssige menstruationer, og kunne først gå i gang med barnløshedsbehandling, når jeg havde fået menstruation. Hver gang jeg havde tisset kiggede jeg håbefuldt på papiret om der var blod. Nu, hvor jeg er blevet insemineret, kigger jeg med frygt på papiret. Nu skal der bare ikke komme blod! He he..

Anmeld

20. december 2009

Kruse90

KaMa skriver:

Ja, P-piller kan jo godt lave en del ballade i cyklus.

Kan godt forstå, du er utålmodig.

Jeg har meget uregelmæssige menstruationer, og kunne først gå i gang med barnløshedsbehandling, når jeg havde fået menstruation. Hver gang jeg havde tisset kiggede jeg håbefuldt på papiret om der var blod. Nu, hvor jeg er blevet insemineret, kigger jeg med frygt på papiret. Nu skal der bare ikke komme blod! He he..

okay søøde.

Men hvad syntes du jeg skal gøre?
er Et stort ? lige i tiden,.

altså det er også svært. for havde VIRKELIG en underlig fornemmelse i maven her i tirsdag.
Når jeg satte mig ned gav den et jav i underlivet og også hvis jeg hostede.
men har snakket med caroline om at det måske også var ÆL hvis ikke det var graviditets tegn?
Det er så svært

Har ømme brystvorter lige pt.
men jaa ???? kan jeg kun sige

Anmeld

20. december 2009

Vial

Kruse90 skriver:

okay søøde.

Men hvad syntes du jeg skal gøre?
er Et stort ? lige i tiden,.

altså det er også svært. for havde VIRKELIG en underlig fornemmelse i maven her i tirsdag.
Når jeg satte mig ned gav den et jav i underlivet og også hvis jeg hostede.
men har snakket med caroline om at det måske også var ÆL hvis ikke det var graviditets tegn?
Det er så svært

Har ømme brystvorter lige pt.
men jaa ???? kan jeg kun sige

Ja, den er altså rigtig svær.

Specielt med din unge alder, hvor din læge vist mener at babyplaner ikke kan være så vigtige for dig!!!

Jeg blev jo helt utålmodig. jeg fik en vaginalscanning, hvor lægen kunne fortælle mig, at jeg ville få menstruation 2 uger efter! Det var helt korrekt.

En vaginalscanning kan altså give svar på meget - graviditet, status på æg og hvornår du skal have mens.

Jeg synes, at du skal få en tid hos lægen. Ta' din mor, kæreste eller en anden med, som kan slå i bordet. Fortæl hende, at det påvirker dig så meget, og du har brug for en afklaring.

Det er IKKE okay at gå i flere måneder og være så uafklaret. Insister på en henvisning til en gynækolog. Det er du f*ndme ret til

Anmeld

20. december 2009

Bare mig..

Kruse90 skriver:

hvad for noget søøde??

kan den vise negativ hvis man er en del henne?
altså jeg tester hver uge såå den skulle helst have vist positiv
Men forstår det ikke lige??

Ja det har jeg hørt engang. Men hvis du tester hver uge, ja så ved jeg ikke. :/ Men tænkte bare at det er da en rimelig lang cyklus??

Ring til lægen og sig du forlanger det!!
Måske man kan få det på sygehuset hvis din egen læge ikke vil tage en blodprøve.

Anmeld

20. december 2009

Sofiedk

Det er simpelthen utroligt at din læge ikke vil sende dig videre fordi du er ung. Det er sku da ikke nogen hindring for der stadig kan være noget galt?

Jeg synes også du skal tage til lægen og kræve at blive sendt videre til en gyn, du behøver ikke holde på at du vil igang med fertilitetsbehandling eller det er derfor du vil sendes videre, men at du altså gerne vil have undersøgt dit underliv for at se om der er noget galt eftersom din mens er fuldstændig udeblevet. Det skal du altså kunne, det andet kan simpelthen ikke være rigtigt.

Anmeld

21. december 2009

LRJ

Kruse90 skriver:

Hej alle i dejlige kvinder

Jeg tog en test her til morgen, som desværre var negativ.
er på en cyklus der hedder 63 dage eller sådan noget.
Men har stadig ømme brystvorter, MEN det kan jo også værr tegn på mens.
Det er jo utrolig svært at vide hvornår man kan teste hvis jeg evt er gravid. For hvornår havde jeg ÆL . hmm ja ser i PAS. Jeg aner det virkelig ikke.

Men må jo se tiden an endnu.
Bare træls at gå i uvished:s

Carina

Jeg Var på min 67. dag da jeg Første gang kunne se at den var positiv, og det var ved en blodprøve ved lægen

Så Det kan godt være du er det, Bare forlang at få en tid til et chek, Det gjorde min kæreste det var ham der ringede og forlangede at jeg bare skulle til nu, fordi jeg havde kvalme hele tiden og ekstrem ømme bryster, MEN graviditet testen Sagde negativ hele tiden, og så måtte lægen jo tage tid til mig 

for den er positiv

Knus Lone 24+0

Anmeld

22. december 2009

Kruse90

Lone H. skriver:

Jeg Var på min 67. dag da jeg Første gang kunne se at den var positiv, og det var ved en blodprøve ved lægen

Så Det kan godt være du er det, Bare forlang at få en tid til et chek, Det gjorde min kæreste det var ham der ringede og forlangede at jeg bare skulle til nu, fordi jeg havde kvalme hele tiden og ekstrem ømme bryster, MEN graviditet testen Sagde negativ hele tiden, og så måtte lægen jo tage tid til mig 

for den er positiv

Knus Lone 24+0

okay sveske

Så er der håb endnu

har også stadig ømme brystvorter. men ikke bryster..
hvad mærkede du ellers smukke?

Og hvor langt henne var du så?

Glædelig jul alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.