eksem over det hele :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.644 visninger
18 svar
0 synes godt om
19. december 2009

Janep

min datter har fået udslet over næste hele kroppen selv i hovedbunden er det.

vi har været ved lægen igen og igen, og vi smør og vi smør.
vi fik noget at smøre med hvor det så gik væk. men så kommer det igen. og den creme vi smurte med var så skrap at lægen sagde den måtte vi ikke bruge til daglig og kun ved de mest udsatte steder.
til daglig smør vi med en fed creme vi fik anbefalet af lægen. og i dag er hun blevet lagt i seng med hovedet smurt ind i olie.

men har i andre gode råd til hva jeg kan gøre?
hun klør sig sådan og jeg sys det er sååh synd vi er blevet henvist til en hudlæge men har først en til den 24 i 02 og der er jo laang tid til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

Amelia<3

Stakkels hende.Har du prøvet at smørre hende i lacobase - A-derma? Min datter har nemlig også eksem over det hele. Hun klør og klør, man får så ondt af dem.

Anmeld

19. december 2009

Lone Jakobsen

et simpelt råd er kølige bade. sænk temperaturen bare et par grader når du bader hende. og smør hende ind med meget tykke lag som du lader sidde lidt inden du smører det helt ind.

af creme bruger jeg decubal recover fra apoteket. marselisborg i århus råder til daglige bade når der er mange sår, da det mindsker risikoen for stafylokogger. men ved ikke om din datter mest har eksem eller om der også er store sår i det.

mange hilsner Lone (med en søn der har været indlagt pga. eksem)

Anmeld

19. december 2009

Christopher&Andreas

hej...

øv sådan er det også her hjemme prøv at tænk over hvad hun spiser måske der er noget hun ikke kan tåle?? har i dyr??

specielt her i frost vejret slår vores dreng også helt vildt ud.. det bedste han ved er et varmt olie bad olien kan tage kløen lidt

knus

Anmeld

19. december 2009

Janep

Amelisa <3 skriver:

Stakkels hende.Har du prøvet at smørre hende i lacobase - A-derma? Min datter har nemlig også eksem over det hele. Hun klør og klør, man får så ondt af dem.

jah har så ondt af hende, men ved simpelthen ikk hva jeg ska gøre ved det.

ja det er det jeg bruger hver dag. hun blir smurt ind hver morgen og hver aften. men sys bare ikk det blir bedre

Anmeld

19. december 2009

Janep

nutche skriver:

et simpelt råd er kølige bade. sænk temperaturen bare et par grader når du bader hende. og smør hende ind med meget tykke lag som du lader sidde lidt inden du smører det helt ind.

af creme bruger jeg decubal recover fra apoteket. marselisborg i århus råder til daglige bade når der er mange sår, da det mindsker risikoen for stafylokogger. men ved ikke om din datter mest har eksem eller om der også er store sår i det.

mange hilsner Lone (med en søn der har været indlagt pga. eksem)

tørre huden ikk bare mere ud hvis de bader ofte?

er det en fedt creme eller en fugtighedscreme du bruger?
nej det er kun eksem men da det jo klør kradser hun ofte hul i det

puuh ja så må du jo vide lidt om det

Anmeld

19. december 2009

Lone Jakobsen

Janep skriver:

jah har så ondt af hende, men ved simpelthen ikk hva jeg ska gøre ved det.

ja det er det jeg bruger hver dag. hun blir smurt ind hver morgen og hver aften. men sys bare ikk det blir bedre

du kan sagtens smøre hende langt mere. hvis hun er ble barn kan du smøre hende hver gang du skifter ble. det gjorde jeg da min søns eksem var værst. det blev til ca 8 gange i døgnet.

og så undskylder jeg lige at jeg blandede mig har bare så ondt af din datter og føler virkelig med jer.

Anmeld

19. december 2009

Lone Jakobsen

Janep skriver:

tørre huden ikk bare mere ud hvis de bader ofte?

er det en fedt creme eller en fugtighedscreme du bruger?
nej det er kun eksem men da det jo klør kradser hun ofte hul i det

puuh ja så må du jo vide lidt om det

jo det mener jeg også selv... men hvis de har mange sår kan man give dem et lyn bad hver dag. dvs. man bruser dem over, smørere dem ind i neutral sæbe og skyller dem af. hvorefter man smører dem med creme.

om vinteren bader jeg kun min søn hver anden dag. om someren er det dagligt fordi sved og skidt får hans eksem til at blomstre op.

Anmeld

19. december 2009

Janep

gitte&christopher skriver:

hej...

øv sådan er det også her hjemme prøv at tænk over hvad hun spiser måske der er noget hun ikke kan tåle?? har i dyr??

specielt her i frost vejret slår vores dreng også helt vildt ud.. det bedste han ved er et varmt olie bad olien kan tage kløen lidt

knus

øv da
jeg har tænkt alt igennem men sys ikk li hun har fået noget nyt. vi har ikke dyr så det kan det ikk være.

jeg har altid selv haft eksem og da jeg var barn havde jeg det os over hele kroppen. de fandt desværre aldrig ud af hva det var jeg er vokset fra det og får det kun 2 gange om året når veret skifter. og slet ikk så slemt som før.

krydser fingre for at det blir bedre igen når veret blir varmere igen men sku jo gerne ha noget imod kløen ihvertfald indtil da.

Anmeld

19. december 2009

Janep

nutche skriver:

jo det mener jeg også selv... men hvis de har mange sår kan man give dem et lyn bad hver dag. dvs. man bruser dem over, smørere dem ind i neutral sæbe og skyller dem af. hvorefter man smører dem med creme.

om vinteren bader jeg kun min søn hver anden dag. om someren er det dagligt fordi sved og skidt får hans eksem til at blomstre op.

ja ok. min datter hader vores bruser men hun har heller ikk så mange såh. dem hun har er i nakken hvor hun klør mest.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.