Børstning af tænder på baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. december 2009

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Hej Alle

Håber at i kan hjælpe mig lidt. Benjamin har lige fået sin første tand i nat 4½ måned gammel, moar er helt vildt stolt...... Men hvordan foregik tandbørstning og brugte i tandpasta til jeres børn?

Rigtig glædelig jul til jer alle

Marianne og Benjamin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

Munder

Marianne.risom skriver:

Hej Alle

Håber at i kan hjælpe mig lidt. Benjamin har lige fået sin første tand i nat 4½ måned gammel, moar er helt vildt stolt...... Men hvordan foregik tandbørstning og brugte i tandpasta til jeres børn?

Rigtig glædelig jul til jer alle

Marianne og Benjamin

Se, det er jo her det ville være fantastisk med en god hukommelse. Jeg kan absolut ikke huske, hvornår vi begyndte at bruge tandpasta. Men jeg kan huske, at vi gav Andrea en tandbørste hun kunne tygge på ret tidligt, så hun blev fortrolig med den. Det gjorde da, at vi ikke har problemer i dag med at børste hendes tænder (hun er lidt over 3 år)

Dorte

Anmeld

19. december 2009

Lone Jakobsen

mine får børstet tænder fra den første tand. brug lidt tandpasta (på størrelse med deres lillefinger negl) og børst forsigtigt fra tanden bryder igennem.

rasmus nyder det og synes det er en leg.

Anmeld

20. december 2009

Benjamin09

mine får børstet tænder fra den første tand. brug lidt tandpasta (på størrelse med deres lillefinger negl) og børst forsigtigt fra tanden bryder igennem.

rasmus nyder det og synes det er en leg.

Er det børne eller alm. tandpasta du bruger?

Anmeld

20. december 2009

Benjamin09

Dorte W. skriver:

Se, det er jo her det ville være fantastisk med en god hukommelse. Jeg kan absolut ikke huske, hvornår vi begyndte at bruge tandpasta. Men jeg kan huske, at vi gav Andrea en tandbørste hun kunne tygge på ret tidligt, så hun blev fortrolig med den. Det gjorde da, at vi ikke har problemer i dag med at børste hendes tænder (hun er lidt over 3 år)

Dorte

Det ser også ud til at han godt kan lide sin tandbørste, og håber heller ikke at vi får et barn der skriger når der skal børstes tænder, men det skal jo gøres ligemeget hvad

Anmeld

20. december 2009

Lone Jakobsen

Marianne.risom skriver:

Er det børne eller alm. tandpasta du bruger?

lige nu er det børne tandpasta, men det er kun fordi min datter har fået det gratis

Anmeld

20. december 2009

Benjamin09

nutche skriver:

lige nu er det børne tandpasta, men det er kun fordi min datter har fået det gratis

Tak for svar begge to, så blev jeg lidt klogere

Anmeld

20. december 2009

LinLin

Jeg fik at vide af tandlægen man ikke behøvede bruge tandpasta før kindtænderne var kommmet...

Og voksentandpasta - en klat på str med barnets lilllefingernegl

Anmeld

20. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Tillykke med den første tand

Som de andre også skriver skal der børstes tænder fra den første tand dukker frem, men der er meget delte meninger om, hvilken slags tandpasta man bruger. Herhjemme bruger vi børnetandpasta både til Lina på 9 måneder og Luka på 2 år og 2 måneder.

Lina synes ikke om, at få børstet tænder - trods hun altid har haft en tandbørste i hånden.

Luka sagde ingenting til, at få børstet tænder, da han var lille, men da han var omkring 1 år blev det en kamp. Den stoppede først, da han fik en elektrisk tandbørste, da han blev 2 år. Så man kan ikke altid regne med, at bare fordi, at de får en tandbørste til, at blive fortrolig med er ensbetydende med, at de altid vil elske, at få børstet tænder

Kh.

Katja

Anmeld

27. december 2009

HappyPip

Her har det skiftet lidt hvad der har skullet til for at lillemanden gerne ville have børstet tænder. Vi har gjort lidt af hvert med at

- børste tænder sammen med ham foran spejlet

- lade ham selv børste og så børster vi bagefter

og lige nu børster han skiftevis på mig og så på sig selv så går det fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.