Gravijern = kvalme?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.142 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. december 2009

Malene84

Hey piger,

hmmm... jeg begyndte på gravijern for 3 dage siden - og lige siden har jeg haft mega kvalme, og en meget hurtig gang i maven. Er det helt normalt - eller skal jeg skifte mærke???

krammer

(6 DAGE TIL JUUUUUUUUUL)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

Mor til L&S

Hej

Har hørt fra flere at man kan få hurtigt gang i maven - fik jeg vist også selv da jeg startede...

Men kan ikke hjælpe dig med kvalmen.. har ikke hørt om nogen fåkvalme af jern. Står der evt noget om bivirkninger på pakken?? Ellers ville jeg da lige ringe til din læge/jordemor og høre dem af og så evt skifte mærke

Håber det bliver bedre

Rollo 25+3

Anmeld

18. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

kvalme er en helt normal bivirkning når man tager jern, søde!

Det er også derfor jeg startede senere end de anbefaler, for jeg havde så meget kvalme i forvejen at jeg ikke kunne overskue flere kvalmefremmende ting Mit blev bedre efter en uges tid da kroppen havde vænnet sig til det

Husk ikke at tage pillen sammen med mad eller andre kosttilskud/vitaminer

Knuser

Anmeld

18. december 2009

anna-jonas

Dem fik jeg kvalme og opkastninger af..............selvom Jdm. sagde at det umuligt kunne passe. Skiftede til almindelig hemojern uden prob.

Anmeld

18. december 2009

luckas-mor

Malene84 skriver:

Hey piger,

hmmm... jeg begyndte på gravijern for 3 dage siden - og lige siden har jeg haft mega kvalme, og en meget hurtig gang i maven. Er det helt normalt - eller skal jeg skifte mærke???

krammer

(6 DAGE TIL JUUUUUUUUUL)

hej

jeg tar selv gravijern.. i starten fik jeg oss kvalme, hurtig gang i maven og jeg blev meega svimmel og havde det virkelig a h til--
tar så til læge og han sagde det godt ku være jern der gjorde det,, jeg holdte en pause men har nu taget hele ''glasset'' eller det der og tror bar min krop sku vende sig til det,,??

måske er det det samme der..?

knus natascha 31+4

Anmeld

18. december 2009

Pige2009

Malene84 skriver:

Hey piger,

krammer

(6 DAGE TIL JUUUUUUUUUL)

Spiste 3 stk. Hemojern om dagen, og havde ingen problemer med kvalme. Desuden var de billigere end GraviJern og gav ingen mavproblemer som Gravijern ofte gør.

Anmeld

19. december 2009

Malene84

Okay, så tror jeg at jeg giver dem en chance - sys bare det er unfair at man venter med at tage jern til man ikke længere har kvalme (er nu i uge 18+4), og så får jeg fandme kvalme igen - nu bare af pillerne  hehehe

(5 DAGE TIL JUUUUUL)

Anmeld

19. december 2009

Halbschön

Malene84 skriver:

Okay, så tror jeg at jeg giver dem en chance - sys bare det er unfair at man venter med at tage jern til man ikke længere har kvalme (er nu i uge 18+4), og så får jeg fandme kvalme igen - nu bare af pillerne  hehehe

(5 DAGE TIL JUUUUUL)

Ellers prøv med Hemojern.. De er lidt mere skånsomme for maven, og billigere end Gravijern... Jeg tog dem både inden(pga. bloddonor) og under min graviditet, og jeg har aldrig haft nogle bivirkninger... Har ellers normalt en meget sart mave...

Og JA, bare så unfair, når man endelig er sluppet af med kvalmen

Held og lykke med det hele

Glædelig Jul!

Knus Renée

Anmeld

19. december 2009

NoName

Ehmm... undskyld jeg spør' lidt dumt... Men hvor længe skal man tage de dersens jern tabletter???

Anmeld

20. december 2009

Malene84

mener man, hvis det er helt i rigtigt, skal tage dem fra uge 10 og resten af tiden til man føder - men er ikke helt sikker

4 dage til JUUUUUUUL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.