Jeg klarede den ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2009

Ansemusen

LauraLW skriver:

Har ikke diabetes (eller det er jo det de vil teste om man er ved at få), så tror bestemt at det er sukkervandet i tom mave. - Man skal jo faste fra aftenen før, og det gælder også vand, så det var åbenbart lige barskt nok for mit system og blodsukker... gætter jeg på.

Husk at det er en frivillig test! Så hvis du ingen ymptomer har på sukkersyge og du virkelig føler at det vil gå ligesådan næste gang, så an du sagtens takke nej  Men ja, puh hvor træls!! Jeg frygter den selv meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

LauraLW

Ansemusen skriver:

Husk at det er en frivillig test! Så hvis du ingen ymptomer har på sukkersyge og du virkelig føler at det vil gå ligesådan næste gang, så an du sagtens takke nej  Men ja, puh hvor træls!! Jeg frygter den selv meget!

Ok, vidste faktisk ikke at det ikke er obligatorisk... men det kan man måske sige sig selv, de kan jo ikke tvivnge en. - Jeg tror ikke jeg har nogle symptomer... men du kan måske nævne nogle at de mest gængse af dem, så kan jeg lige tjekke...?

Jeg giver det 1 chance mere, lægger mig så snart det er drukket, og så krydser jeg alt hvad jeg kan.

Sjovt at der i øvrigt er så stor forskel på hvad man må... intet vand til mig, det havde ellers hjulpet er jeg sikker på.

Laura

Anmeld

18. december 2009

Lise

LauraLW skriver:

Nej det er jo det... tror bare at jeg prøver at lægge mig så snart det er drukket næste gang, og så må vi krydse fingre for at jeg kan klare den i de to timer... for hulans altså! - Gad vide hvad der sker hvis det går galt igen.. får man så bare en ny tid igen igen? Det er jo nærmest tortur...

Ved ikke hvad der sker, hvis du kaster op igen næste gang - har ikke selv fået fornøwelsen af testen  Men hvis det sker igen, så er det jo næsten lige før du føder lille Vilma, før du kan nå at tage endnu en test...

Anmeld

18. december 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg kastede også op,fy for pokkerHeldigvis var der kun 15 min. tilbage,så de testede mig.De sagde at hvis tallene var fine var der ingen grund til at gøre mere,men hvis de ikke var,skulle jeg have taget en ny.De var så heldigvis fine.

Held og lykke med det

Anmeld

18. december 2009

Klumpe-dumpe

LauraLW skriver:

Den møg glucose belastnings test...

Det var nu ikke så slemt at drikke, smagte egentlig bare af ufortyndet lemonade, men nøj hvor fik jeg det skidt bagefter!

Så efter lidt over en time i venteværelset måtte jeg løbe ud på toilettet og snakke i den store hvide porcelæns telefon. - ØV (selvom jeg fik det bedre bagefter), nu skal jeg igennem det hele en gang til i Januar!

Pip herfra.

Prøv at spørge næste gang, om det ikke er muligt at du får en seng i ventetiden. Det kan afhjælpe ubehaget.

Anmeld

19. december 2009

Svenne

Det lyder bestemt ikke rart. Jeg anede ikke, der fandtes sådan en test, før til gennemscanningen i går, hvor hun spurgte, om jeg ikke ville til sådan en prøve. Er det ikke noget alle skal? (hvis man vil)
Det er da helt sikkert, at hvis man ikke må spise fra om aftenen til prøven er taget, så kaster jeg også op! Jeg skal helst have noget at spise så snart jeg står op om morgenen - ellers går det galt, hvis jeg bare drikker et glas vand uden mad i maven

Anmeld

19. december 2009

Lise

Svenne skriver:

Er det ikke noget alle skal? (hvis man vil)

Jeg er aldrig blevet tilbudt en glucosebelastning...

Så vidt jeg ved, så er det noget man bliver tilbudt hvis BMI er over 25 (eller sådan noget) eller der er sukkersyge i nærmeste familie. Ved ikke om der er andre grunde til det..

Anmeld

19. december 2009

linemus

Lise skriver:

Jeg er aldrig blevet tilbudt en glucosebelastning...

Så vidt jeg ved, så er det noget man bliver tilbudt hvis BMI er over 25 (eller sådan noget) eller der er sukkersyge i nærmeste familie. Ved ikke om der er andre grunde til det..

Og også hvis man tidliger har født et stort barn. Kan ikke huske hvor grænsen går, men min førstefødte vejede 4650 g og jeg skulle/skal til glucosebelastning både 2. Grav. og denne grav. Har godt nok ikke lyst og synes det er lidt tosset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.