gode råd til hår vask

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.659 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. december 2009

hannetheis

min søn elsker at være i bad, men er nu begyndt at skrige hver gang jeg bare tager bruseren ned for at vaske hans hår.

har prøvet at vise ham trekket med at holde en klud for øjnene så han ikke får vand i dem, men det vil han ikke. før har jeg bare skyllet, vasket med shampoo, uden der har været problemer.

har også prøvet at skylle hans hår med vand fra en kop man kan ikke få shampooen ordentilig ud.

hvad gør i, og er der nogle gode råd til hvad jeg kan gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

hannetheis

slet ingen som har nogle gode råd.

Anmeld

18. december 2009

Valle81

Hmm, jeg har et, men tror ikke mange vil tage det:0)

I sådan en situation er jeg den "onde" mor, og når du har prøvet alt så er jeg den der ville skrue den hårde tone på og sige, ja men sådan er det.

Så kan det være der er skrig ved 5 hårvaske til det går op for ham, at det ikke gør ondt og at det er rigtig at der ikke kommer vand i øjenen, når man holder en klud op:0)

´Min datter var selv lige sådan, og da jeg havde opbrugt alle mine pædagogiske evner, blev det på den hårde måde. Og det hjalp, brokken holdt hurtigt:0)

Christina

Anmeld

18. december 2009

trunte89

Vi har samme problem herhejmme.

Jeg plejer bare at skylle det værste ud med en kande mens hun leger. Så kan jeg tage lidt af gangen. Og så til sidst bare hurtigt med bruseren.

Nogle gange får hun selv lov at skylle med bruseren, så er det lidt sjovere. Eller hun hjælpe os med at vaske hår ( en af os går gerne i bad sammen med hende. )

Her på det sidste er hun også begyndt at synes, at det er sjovt at komme i brusebad, så går hun selv ind under bruseren og tager det i hendes tempo.

Anmeld

18. december 2009

Mira0911

Allerede nu, vender jeg min datter til at det ikke er farligt at få vand i hovedet... Hun er 10 mdr og synes det er hyle skægt...

Nu vasker jeg så heller ikke hendes hår, men skyller det bare over med vand...

Når sæben skal i, bruger jeg selvfølgelig en klud, når den tid kommer, og så er jeg næsten sikker på, jeg ikke får bøvl med hende, når hun er blevet vænnet til det fra start...

Anmeld

18. december 2009

trunte89

MoarJ skriver:

Allerede nu, vender jeg min datter til at det ikke er farligt at få vand i hovedet... Hun er 10 mdr og synes det er hyle skægt...

Nu vasker jeg så heller ikke hendes hår, men skyller det bare over med vand...

Når sæben skal i, bruger jeg selvfølgelig en klud, når den tid kommer, og så er jeg næsten sikker på, jeg ikke får bøvl med hende, når hun er blevet vænnet til det fra start...

Du kan nu ikke være sikker på at der ikke bliver bøvl fordi hun bliver vænnet til det ikke er farligt at få vand i hovedet.

Sara har intet imod at vi plasker med vand når vi er i bad eller i svømmehallen. Hun er ligeglad med og det kommer i hovedet, men ved hårvasken skriger hun.

Anmeld

18. december 2009

Mira0911

trunte89 skriver:

Du kan nu ikke være sikker på at der ikke bliver bøvl fordi hun bliver vænnet til det ikke er farligt at få vand i hovedet.

Sara har intet imod at vi plasker med vand når vi er i bad eller i svømmehallen. Hun er ligeglad med og det kommer i hovedet, men ved hårvasken skriger hun.

Hmm... Så synes jeg da godt nok min sp skal lukke måsen... Hvis det giver problemer...

Hun sagde jeg skulle vænne hende til det, for så var der ikke bøvl, når den tid kommer...

Anmeld

18. december 2009

Nadi

Ved ikke rigtig om det er et råd, men du kan da lige få at vide hvordan vi gør hjemme hos os.

Min søn får besked på at lukke øjnene og blive ved med det og så skyller jeg i en hulens fart. Han siger ikke noget til det, så regner ikke med at han får noget i øjnene. Nogle gange beder jeg ham også om at holde hovedet ned ad imens han lukker øjnene.

Held og lykke med hårvasken

Anmeld

18. december 2009

trunte89

MoarJ skriver:

Hmm... Så synes jeg da godt nok min sp skal lukke måsen... Hvis det giver problemer...

Hun sagde jeg skulle vænne hende til det, for så var der ikke bøvl, når den tid kommer...

Det kan også være, at min Sara bare er en stor krukke, skal jeg ikke kunne sige

Anmeld

18. december 2009

Mira0911

trunte89 skriver:

Det kan også være, at min Sara bare er en stor krukke, skal jeg ikke kunne sige

Det er jo så ikke til at sige...

Min hun elsker også bare at plaske rundt i vandet... Når hun er færdig, kan vi næsten tage en soppe tur på badeværelset...

Der mangler bare liiige sandet osv... Som ved en strand...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.