jeg kan huske jeg kaldte januar sidste år for "en underlig tid" fordi vi blev kastet rundt med først beskeden om, at "JA" vi skulle endelig være forældre til "hov nej, vent der er noget galt", til "vi kan ikke lige finde ud af hvad der er galt", til "du skal have det fjernet NU".
i år er det en spøjs tid. Igår var det et år siden jeg blev insemineret for første gang og det var dermed et år siden vores lille alfebarn blev undfanget. Det er ikke fordi jeg har hjertesmerte i stor stil og sidder og hyler i sofaen eller noget, jeg har det bare lidt som om der er fløjet en jetjager henover mit hoved og jeg ikke kan høre ordentligt. hvis det gir mening?!
jeg tror først der bliver rigtig hjertesmerte omkring nytårsaften, for da havde jeg testet positivt og vi gik og var helt udknaldede i hovederne ved tanken om en rigtig levende baby. Som Søren sagde dengang "tænk, om et år er der et menneske her i verden som vi allerede bare elsker så højt!" - og nu er det år gået og det menneske kom alligevel ikke til verden. Den 27. januar fik jeg bortopereret det lille menneske og mærkeligt nok er det den samme dato Sørens far døde på da Søren var 16, så jeg går rundt og forestiller mig, at dét lille barnebarn var et barnebarn til de bedsteforældre der heller ikke er i verden mere, og en dag kommer der et lille barnebarn til dem der er.
og selvom graviditeten var helt helt forkert, så savner jeg så meget at være gravid
Anmeld