Hvor køber man en tumlemadras til gulvet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.373 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. december 2009

Nybagt mor

Ja - vi har nemlig plankegulve - og deraf er der ret så fodkoldt.

Indtil videre har vores 5 uger gamle søn ikke været i nærheden af gulvet, men hvis det fortsætter sådan får han jo ikke udviklet sig det han skal...

Så hvor køber man en tumlemadras på en 1,5-2 x 1,5-2 meter, så han han komme ned og selv få lov at bakse når tid er?

Hvad gjorde/gør I andre med kolde gulve?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2009

Valle81

I br kan du købe sådan et puslespilstæppe som er lavet af det samme materiale som liggeunderlag.

De koster 149 kr, og er ret søde. Det har jeg brugt og ellers har jeg brugt et vattæppe.

Ovenpå begge dele kan legetæppet sagtens stå:0)

Christina

Anmeld

16. december 2009

Sesse89

Leika.dk har nogle syns dog det er mange penge.

Så måske du sku prøve Ikea elller Jysk hvis du ikk allerede har det.

Anmeld

16. december 2009

Valle81

Nybagt mor skriver:

Ja - vi har nemlig plankegulve - og deraf er der ret så fodkoldt.

Indtil videre har vores 5 uger gamle søn ikke været i nærheden af gulvet, men hvis det fortsætter sådan får han jo ikke udviklet sig det han skal...

Så hvor køber man en tumlemadras på en 1,5-2 x 1,5-2 meter, så han han komme ned og selv få lov at bakse når tid er?

Hvad gjorde/gør I andre med kolde gulve?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Der lidt ud som dette:0)

Klik på billedet, for at se et større billede

Anmeld

16. december 2009

Nybagt mor

Jeg vil da bestemt kigge i Jydsk - synes bare ikke jeg er faldet over det.

Leder efter noget der er lidt tykkere end et puslespils tæppe - havde tænkt lidt at lave et hygge hjørne han kunne mosle rundt på, og hvor vi også kunne sidde - så lidt a la en madras.

Synes bare det er svært at finde - medmindre man køber en fuldvoksen madras - som i mine øjne er for smal og lang

Anmeld

16. december 2009

Valle81

Nybagt mor skriver:

Jeg vil da bestemt kigge i Jydsk - synes bare ikke jeg er faldet over det.

Leder efter noget der er lidt tykkere end et puslespils tæppe - havde tænkt lidt at lave et hygge hjørne han kunne mosle rundt på, og hvor vi også kunne sidde - så lidt a la en madras.

Synes bare det er svært at finde - medmindre man køber en fuldvoksen madras - som i mine øjne er for smal og lang

I jysk har de også skumgummi madrasser til rimelige penge.

Det eneste du skal tænke på det er at når han kan begynde at møffe rundt på madrassen, så må den ikke være for høj, for så triller han ud og slår sig selv om det ikke er mange cm det drejer sig om.

Det af skum er omkrin 2 cm høj, og Asta er selv "snublet" på vej ud over og har slået næsten nogle gange ned i gulvet:0)

Anmeld

16. december 2009

Nybagt mor

Valle81 skriver:

I jysk har de også skumgummi madrasser til rimelige penge.

Det eneste du skal tænke på det er at når han kan begynde at møffe rundt på madrassen, så må den ikke være for høj, for så triller han ud og slår sig selv om det ikke er mange cm det drejer sig om.

Det af skum er omkrin 2 cm høj, og Asta er selv "snublet" på vej ud over og har slået næsten nogle gange ned i gulvet:0)

Uh - ja, 2 cm er vel egentlig nok til at de kan slå sig. Havde jeg faktisk ikke tænkt på...

Men så er gode råd dyre - for vi har det virkelig fodkoldt (og kan ikke gøre noget ved det) - så tæpper bliver for lidt...

Anmeld

16. december 2009

Valle81

Nybagt mor skriver:

Uh - ja, 2 cm er vel egentlig nok til at de kan slå sig. Havde jeg faktisk ikke tænkt på...

Men så er gode råd dyre - for vi har det virkelig fodkoldt (og kan ikke gøre noget ved det) - så tæpper bliver for lidt...

Hov der skulle have stået næsen og ikke næsten.

Jeg ville lægge et vattæppe, og så sådan et skumgummitæppe.

Da asta var spæd som din søn, så lagde jeg hende også ovenpå hendes baby dyne:0)

Anmeld

16. december 2009

Nybagt mor

Valle81 skriver:

Hov der skulle have stået næsen og ikke næsten.

Jeg ville lægge et vattæppe, og så sådan et skumgummitæppe.

Da asta var spæd som din søn, så lagde jeg hende også ovenpå hendes baby dyne:0)

Ja det er selvfølgelig rigtigt - med dynen kunne det godt begynde at ligne noget der kunne bruges - men det optimale (som jeg fra start af havde forestillet mig inde i mit hoved) ville være et tumlehjørne med en tynd madras i specielle mål. Havde håbet på at Ikea havde det - men det har de desværre ikke.

Så hvis ikke jeg finder frem til én - ja så må jeg da afprøve med flere lag vattæpper + dyne

Anmeld

16. december 2009

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

kender nogle som købte et skumgummi stykke helt efter deres enge ønsker med tykkelse og størrelse, men de kan desværre ikke huske hvor de købte det, men prøv at søg efter det på nettet.

herhjemme har vi også kolde gulve, men vores er et forårs barn så der var ikke så koldt for ham at ligge på et puslespilstæppe så det købte vi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.