Ocd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. december 2009

Anonym trådstarter

Hej...

Er der andre derude der lider af OCD, eller kender nogen der gør?
Jeg føler mig snart som den eneste, og føler slet ikke at de folk der ved jeg lider af det forstår mig.

Det bliver værre for hver dag der gør, og jeg er så bange for at mit barn kan fange det fra mig om nogen år, hvis det ser jeg har alle de tvangshandlinger.

Det styre efterhånden min hverdag så meget, jeg kan ikke røre ved håndtag længere med mine hænder, spørg mig ikke hvorfor...

Når jeg har været ude på badeværelset skal jeg trykke på den nederste kontakt 4 gange og den øverste 2, ellers føler jeg der er ubalance.

Om aftenen når jeg går i seng, skal jeg rundt i hele huset og trykke på alle stikkontakterne minimum 2 gange, det ved jeg heller ikke hvorfor.

Jeg kan ikke drikke ulige antal slurke når jeg drikker af glas, sodavand eller andet, ved heller ikke hvorfor.

Jeg er nødt til at vaske hænder hver eneste gang jeg har været udenfor, om jeg har rørt noget eller ej, for ellers er jeg bange for mine hænder er fuldstændig fyldt med bakterier, og det har resulteret i, at de er fyldt med sår overalt nu, men jeg fortsætter stadig

Jeg er så ked af det, og har hørt om de forskellige behandlingsmuligheder, men føler mig så ufatteligt dum samtidigt

Er jeg virkelig den eneste som jeg føler jeg er eller er der andre derude, som har prøvet det, har det, eller kender nogen der har?.....

Knus og kram

Den fortabte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Søde dig.

Det er svært at stå midt i, men du må virkelig prøve at få noget hjælp. Jo hurtigere jo bedre. OCD er en farlig sygdom fordi man først opdager den er gal, når man er fuldstændig fanget i den.

Jeg håber du har nogen tæt på dig, der kan hjælpe dig med at få hjælp. Det er super vigtigt, da sygdommen er invaliderende på længere sigt.

Det er også vigtigt for dig at vide at du ikke er alene med det. Jeg har en veninde der også har ocd. Hun er på vej i behandling.

God bedring!!!

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der findes heldigvis en hel masse supergode behandlingsmuligheder for OCD, og du kan sikkert få en henvisning fra din læge OCD er en meget opslidende sygdom at have, men det er muligt at komme ud af den indenfor overskuelig fremtid, så jo før du kommer i behandling jo bedre   Hvis du skriver hvilke byer du bor i nærheden af så skal jeg gerne finde de oplagte behandlingstilbud for dig?

Kh

Rosa

Anmeld

15. december 2009

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar, jeg føler virkelig også jeg er helt brugt op, og at jeg sidder fast og ikke kan komme videre, det er rigtig svært, magter det ikke mere.

Min mand ved det, og støtter mig meget, men det er selvfølgelig svært for ham at sætte sig ind i det, når han ikke selv står i det.

Anmeld

16. december 2009

TbCp

Anonym skriver:

Hej...

Er der andre derude der lider af OCD, eller kender nogen der gør?
Jeg føler mig snart som den eneste, og føler slet ikke at de folk der ved jeg lider af det forstår mig.

Det bliver værre for hver dag der gør, og jeg er så bange for at mit barn kan fange det fra mig om nogen år, hvis det ser jeg har alle de tvangshandlinger.

Det styre efterhånden min hverdag så meget, jeg kan ikke røre ved håndtag længere med mine hænder, spørg mig ikke hvorfor...

Når jeg har været ude på badeværelset skal jeg trykke på den nederste kontakt 4 gange og den øverste 2, ellers føler jeg der er ubalance.

Om aftenen når jeg går i seng, skal jeg rundt i hele huset og trykke på alle stikkontakterne minimum 2 gange, det ved jeg heller ikke hvorfor.

Jeg kan ikke drikke ulige antal slurke når jeg drikker af glas, sodavand eller andet, ved heller ikke hvorfor.

Jeg er nødt til at vaske hænder hver eneste gang jeg har været udenfor, om jeg har rørt noget eller ej, for ellers er jeg bange for mine hænder er fuldstændig fyldt med bakterier, og det har resulteret i, at de er fyldt med sår overalt nu, men jeg fortsætter stadig

Jeg er så ked af det, og har hørt om de forskellige behandlingsmuligheder, men føler mig så ufatteligt dum samtidigt

Er jeg virkelig den eneste som jeg føler jeg er eller er der andre derude, som har prøvet det, har det, eller kender nogen der har?.....

Knus og kram

Den fortabte.

Kære dig

Som 10-11 årig fik jeg konstateret Tourettes. Det minder rigtig meget om OCD, dog er en af forskellene at folk med OCD ofte har mage tvangshandlinger de skal udføre f ordi de er bange for at hvis de ikke gør det  dør en af deres kære/de får baktierier overalt osv.... hvor tourettes patienter bare SKAL gøre tingene uden at der ligger nogen grund bagved.
Jeg har stadig nogle små ting jeg SKAL gøre. Jeg tæller ofte billeder i et rum, kan ikke have ulige ting, har noget med at skal bide mig selv i læben men der skal være balance så det skal gøres et bestemt antal gange osv osv. + jeg har haft ekstremt mange tics

For udenforstående kan det virkelig være svært at forstå.

Hvis du skal få det bedre tror jeg du bliver nødt til at få noget behandling - og du skal absolut ikke føle dig dum!
Du kan få det bedre ved at få den rette behandling.

Håber det bedste for dig!

Anmeld

16. december 2009

Munder

Hvor er det flot at du skriver dette indlæg! Erkendelse er jo en meget stor ting i din situation

Jeg ville som de andre skriver søge læge, derigennem kan du få den rette behandling, så du kan lære at leve med det.

Jeg sender mange varme tanker gennem cyperspace, og håber du har mod på at søge hjælp.

Dorte

Anmeld

16. december 2009

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Kære dig

Som 10-11 årig fik jeg konstateret Tourettes. Det minder rigtig meget om OCD, dog er en af forskellene at folk med OCD ofte har mage tvangshandlinger de skal udføre f ordi de er bange for at hvis de ikke gør det  dør en af deres kære/de får baktierier overalt osv.... hvor tourettes patienter bare SKAL gøre tingene uden at der ligger nogen grund bagved.
Jeg har stadig nogle små ting jeg SKAL gøre. Jeg tæller ofte billeder i et rum, kan ikke have ulige ting, har noget med at skal bide mig selv i læben men der skal være balance så det skal gøres et bestemt antal gange osv osv. + jeg har haft ekstremt mange tics

For udenforstående kan det virkelig være svært at forstå.

Hvis du skal få det bedre tror jeg du bliver nødt til at få noget behandling - og du skal absolut ikke føle dig dum!
Du kan få det bedre ved at få den rette behandling.

Håber det bedste for dig!

Hvor er det stort du tør stå frem med det

Jeg er så bange for hvad folk tænker om mig hvis de får det at vide om mig, og så er jeg bange for de ser mig som dårlig mor pga så der er ikke mange der ved det , men det bliver værre synes jeg, så tror bare folk ender med at se det.

Anmeld

16. december 2009

Anonym trådstarter

Dorte W. skriver:

Hvor er det flot at du skriver dette indlæg! Erkendelse er jo en meget stor ting i din situation

Jeg ville som de andre skriver søge læge, derigennem kan du få den rette behandling, så du kan lære at leve med det.

Jeg sender mange varme tanker gennem cyperspace, og håber du har mod på at søge hjælp.

Dorte

Mange tak, hvor er du sød

Jeg har forhørt mig omkring, og adfærdsterapi skulle være godt, jeg har bestemt ikke lyst til at skulle medicineres som man vist også kan..

Anmeld

16. december 2009

Munder

Anonym skriver:

Mange tak, hvor er du sød

Jeg har forhørt mig omkring, og adfærdsterapi skulle være godt, jeg har bestemt ikke lyst til at skulle medicineres som man vist også kan..

Dejligt, håber adfærdsterapi vil være nok, så du kan undgå medicin.

Du skal da på ingen måde være bange for, hvad folk tænker. Jeg tror ikke det er så tabubelagt mere, der har da trods alt været nogle udsendelser omkring det i tv!

Anmeld

16. december 2009

TbCp

Anonym skriver:

Hvor er det stort du tør stå frem med det

Jeg er så bange for hvad folk tænker om mig hvis de får det at vide om mig, og så er jeg bange for de ser mig som dårlig mor pga så der er ikke mange der ved det , men det bliver værre synes jeg, så tror bare folk ender med at se det.

Jeg har levet med det så mange år efterhånden

Jeg har dog en evne til at "holde det skjult" når jeg er sammen med andre mennesker end min mand og mine forældre. Det er ikke noget jeg tænker over at jeg gør det sker bare automatisk, så selvom jeg ikke føler jeg har problemer med det så er der alligevel nok lidt når det skjuler sig.... hmm var det mon til at forstå!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.