LMM skriver:
Nogen de ved hvad man gør udover at få en kostplan??
- Har nemlig hørt at ens fødsel skal sættes igang to uger før hvis der er tegn på et barn over 3,5 ved fødsel, jeg er vuderet til at skulle føde en stor dreng på ca 4 kg, så det sætter også tanker igang?????!!! 
Hej hej mig igen 
Først vil jeg lige sige at det var dejligt at høre at din JM tog dig alvorligt... og så
jeg for den ikke har forkortet sig yderligere.
Jeg havde graviditet-sukkersyge.
Her kommer lige en laaaang historie:
* kommer på svanger amb. for at tale med læge.
* Taler med en diætist. (du får IKKE en kostplan, men vejledning om hvad der er godt og skidt, at spise og drikke. Samt hvordan man læser på de forskellige fødevare)
* Kom ud og talte og øvede i praktisk med en sygepl. på sygehus Syd, hvordan man skal måle sit blodsukker. (først skal man gøre det 7 gange om dage, efter en uge går man ned til morgen og aften)
* får skemaer der skal sendes til sygehuset Nord. (Du skal skrive ind hvad dine blodsukkermålinger er på)
* du får ekstra scanninger. For at følge barnes vægt. (vækstscanninger)
*barnet er som regl ikke større vægt-mæssigt. Men graviditetssukkersygebørn, har en tendens til at få større hoveder og breddere skuldere.
*når du har født skal du blive på sygehuset i 6-12 timer, da barnet blodsukker skal måles. (En læge sagde 6 timer og en anden sagde 12 til mig, såååå) Men nu var vi der jo en mdr.
*3 mdr. efter fødsel skal du ha´målt blodsukker (det hurtige og det langsomme) ved egen læge. (husk at faste inden)
*1 gang om året skal du ha´målt blodsukker ved egen læge, resten af livet.
Hmmm tror det var det.