lidt nervøs!! ltter lige hjertet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2009

LMM

LotteGabriella skriver:

Jeg har prøvet det samme den 2. gang jeg skulle til glucosebelastning...men der var ikke noget, jeg lå lige under det tilladte

Så håber på at det er det samme med dig, en falsk alarm

1000 ta, jahh håber jeg også.. og ved bare at jeg har spist en masse søde sager efter jeg er blevet gravid, han slet ikke holde fingerne for mig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

LMM

Nogen de ved hvad man gør udover at få en kostplan??

- Har nemlig hørt at ens fødsel skal sættes igang to uger før hvis der er tegn på et barn over 3,5 ved fødsel, jeg er vuderet til at skulle føde en stor dreng på ca 4 kg, så det sætter også tanker igang?????!!!

Anmeld

15. december 2009

Klumpe-dumpe

LMM skriver:

Nogen de ved hvad man gør udover at få en kostplan??

- Har nemlig hørt at ens fødsel skal sættes igang to uger før hvis der er tegn på et barn over 3,5 ved fødsel, jeg er vuderet til at skulle føde en stor dreng på ca 4 kg, så det sætter også tanker igang?????!!!

Hej hej mig igen

Først vil jeg lige sige at det var dejligt at høre at din JM tog dig alvorligt... og så  jeg for den ikke har forkortet sig yderligere.

Jeg havde graviditet-sukkersyge.

Her kommer lige en laaaang historie:

* kommer på svanger amb. for at tale med læge.

* Taler med en diætist. (du får IKKE en kostplan, men vejledning om hvad der er godt og skidt,  at spise og drikke. Samt hvordan man læser på de forskellige fødevare)

* Kom ud og talte og øvede i praktisk med en sygepl. på sygehus Syd, hvordan man skal måle sit blodsukker. (først skal man gøre det 7 gange om dage, efter en uge går man ned til morgen og aften)

* får skemaer der skal sendes til sygehuset Nord. (Du skal skrive ind hvad dine blodsukkermålinger er på)

* du får ekstra scanninger. For at følge barnes vægt. (vækstscanninger)

*barnet er som regl ikke større vægt-mæssigt. Men graviditetssukkersygebørn, har en tendens til at få større hoveder og breddere skuldere.

*når du har født skal du blive på sygehuset i 6-12 timer, da barnet blodsukker skal måles. (En læge sagde 6 timer og en anden sagde 12 til mig, såååå) Men nu var vi der jo en mdr.

*3 mdr. efter fødsel skal du ha´målt blodsukker (det hurtige og det langsomme) ved egen læge. (husk at faste inden)

*1 gang om året skal du ha´målt blodsukker ved egen læge, resten af livet.

Hmmm tror det var det.

Anmeld

15. december 2009

LMM

malucca09 skriver:

Hej hej mig igen

Først vil jeg lige sige at det var dejligt at høre at din JM tog dig alvorligt... og så  jeg for den ikke har forkortet sig yderligere.

Jeg havde graviditet-sukkersyge.

Her kommer lige en laaaang historie:

* kommer på svanger amb. for at tale med læge.

* Taler med en diætist. (du får IKKE en kostplan, men vejledning om hvad der er godt og skidt,  at spise og drikke. Samt hvordan man læser på de forskellige fødevare)

* Kom ud og talte og øvede i praktisk med en sygepl. på sygehus Syd, hvordan man skal måle sit blodsukker. (først skal man gøre det 7 gange om dage, efter en uge går man ned til morgen og aften)

* får skemaer der skal sendes til sygehuset Nord. (Du skal skrive ind hvad dine blodsukkermålinger er på)

* du får ekstra scanninger. For at følge barnes vægt. (vækstscanninger)

*barnet er som regl ikke større vægt-mæssigt. Men graviditetssukkersygebørn, har en tendens til at få større hoveder og breddere skuldere.

*når du har født skal du blive på sygehuset i 6-12 timer, da barnet blodsukker skal måles. (En læge sagde 6 timer og en anden sagde 12 til mig, såååå) Men nu var vi der jo en mdr.

*3 mdr. efter fødsel skal du ha´målt blodsukker (det hurtige og det langsomme) ved egen læge. (husk at faste inden)

*1 gang om året skal du ha´målt blodsukker ved egen læge, resten af livet.

Hmmm tror det var det.

Hey, det er jo snnøt at du kan svare på alle min spørgsmål Det er noget af en uge det her... skulle gerne få en tid til scanning af livmoderhals i denne uge !! juhuu.. så får svar på det hele, så jeg forhåbelig kan slappe af!

skønt at der er en der kan forklare mig noget om diabets, var det en stor ændring for dig?? og hvad med fødslen? blev du sat igang eller?

Anmeld

15. december 2009

Klumpe-dumpe

LMM skriver:

Hey, det er jo snnøt at du kan svare på alle min spørgsmål Det er noget af en uge det her... skulle gerne få en tid til scanning af livmoderhals i denne uge !! juhuu.. så får svar på det hele, så jeg forhåbelig kan slappe af!

skønt at der er en der kan forklare mig noget om diabets, var det en stor ændring for dig?? og hvad med fødslen? blev du sat igang eller?

Oh ja, lad os håbe det lykkes dig, at få svar på ALT inden ugen er omme, så du kan nyde julen.

Jeg fik også ALT negativt under min graviditet Derfor ved jeg lidt om alt mht. graviditet

Tja, jeg begyndte da at tænke over hvad jeg spiste. Altså i stedet for at tage 10 stk. chokolade tog jeg kun 2  og det samme med saftevand jamen der købte jeg fun. og ikke så meget junkfood. Men de store ændringer NEJ.

Ehm ja jeg blev sat igang, i uge 34. Men det var IKKE pga. sukkersygen. Men pga Malucca ikke fik næring. (Fra uge 25 blev jeg scannet 2 gange om ugen, for at tjekke de forskellige flow, og hendes vægt)

-og ja så blev jeg sat igang der i uge 34, som så ende i akut kejserssnit. Og ud kommer lille bitte Malucca på 1395g. og 38 cm.

Anmeld

17. december 2009

LMM

malucca09 skriver:

Oh ja, lad os håbe det lykkes dig, at få svar på ALT inden ugen er omme, så du kan nyde julen.

Jeg fik også ALT negativt under min graviditet Derfor ved jeg lidt om alt mht. graviditet

Tja, jeg begyndte da at tænke over hvad jeg spiste. Altså i stedet for at tage 10 stk. chokolade tog jeg kun 2  og det samme med saftevand jamen der købte jeg fun. og ikke så meget junkfood. Men de store ændringer NEJ.

Ehm ja jeg blev sat igang, i uge 34. Men det var IKKE pga. sukkersygen. Men pga Malucca ikke fik næring. (Fra uge 25 blev jeg scannet 2 gange om ugen, for at tjekke de forskellige flow, og hendes vægt)

-og ja så blev jeg sat igang der i uge 34, som så ende i akut kejserssnit. Og ud kommer lille bitte Malucca på 1395g. og 38 cm.

hey!

så fik jeg svaret... flotte tal så ingen diabetes! det var heldigt, så en masse juleguf til mig hi hi..

Men kommer desværre ikke til scanning, pga af julen skal jeg vendte to uger, så har ringet og brokket mig til fødeafd. og de forstod mig, så skal holde mig i ro, så jeg ikke får plukveer og så livmoderhalsen ikke bliver kortere..

Må sige at jeg synes godt nok at jeg bliver bange for alle ændringer der sker i min krop, er så bange for at der skulle ske noget med min lille dreng.

Jeg kan se at du fik en skøn lille datter selvom hun blev født for tidligt og må sige er helt vildt med hendes navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.