Til jer der sover i stuen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.748 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. december 2009

Heidi.

Hej med jer.

Vi bor i en ret stor 3 V lejlighed. Og Frederikke og Phillipa deler værelse. Deres værelse er ret stort, så de har ikke pladsmangel.

Men Frederikke er 6½ og går i skole. Phillipa er 3½ og kan til tider godt være en lidt irreterende søster og dele værelse med

Vi har talt om at de så skal have hver deres værelse, og vi så må sove i stuen. Vi vil med tiden gerne have en større lejlighed, men da vi ikke lige pt kan komme af med vores lejlighed, så er det ikke aktuelt.

Men KAN man sove i stuen?? Og kan man få en sovesofa som er god at ligge på og som er pæn??

Jeg vil meget gerne hører nogle af jeres erfaringer.

Sagen er osse den at vi faktisk gerne i denne situation vil prioritere vores pigers behov fremfor vores egne..

Selvom de elsker hinanden vil de, og ikke mindst Frederikke gerne havde deres eget rum de kan gå ind i og være sig selv..

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Mca<3

Heidi-Godsk skriver:

Hej med jer.

Vi bor i en ret stor 3 V lejlighed. Og Frederikke og Phillipa deler værelse. Deres værelse er ret stort, så de har ikke pladsmangel.

Men Frederikke er 6½ og går i skole. Phillipa er 3½ og kan til tider godt være en lidt irreterende søster og dele værelse med

Vi har talt om at de så skal have hver deres værelse, og vi så må sove i stuen. Vi vil med tiden gerne have en større lejlighed, men da vi ikke lige pt kan komme af med vores lejlighed, så er det ikke aktuelt.

Men KAN man sove i stuen?? Og kan man få en sovesofa som er god at ligge på og som er pæn??

Sagen er osse den at vi faktisk gerne i denne situation vil prioritere vores pigers behov fremfor vores egne..

Selvom de elsker hinanden vil de, og ikke mindst Frederikke gerne havde deres eget rum de kan gå ind i og være sig selv..

Kh Heidi

Du kan da få mange sovesofaer i dag som ligner en ganske alm smart sofa   Jeg sov i stuen så ungerne kunne få hver deres værelse det første år efter jeg var flyttet fra min mand og det var absolut intet problem ..  Kan godt forstå i gerne vil have de får hvert deres værelse .

Anmeld

15. december 2009

oo

min mor sov i stuen i omkring 10 år da hun blev skilt fra min far og fik en lejlighed med 3 værelser og en stue og havde 4 børn med sig. til at starte med delte de to yngste værelse, men jeg og min ældste lillesøster fik hvert vores, men da Ditte blev teenager, lavede min mor endnu et værelse i stuen så hun og Casper ikke skulle dele værelse længere. Men selv sov hun altid på en sovesofa i stuen og det har hun ikke klaget over (mere end et "nu vil jeg altså i seng!")

Anmeld

15. december 2009

Heidi.

Trine Trille skriver:

min mor sov i stuen i omkring 10 år da hun blev skilt fra min far og fik en lejlighed med 3 værelser og en stue og havde 4 børn med sig. til at starte med delte de to yngste værelse, men jeg og min ældste lillesøster fik hvert vores, men da Ditte blev teenager, lavede min mor endnu et værelse i stuen så hun og Casper ikke skulle dele værelse længere. Men selv sov hun altid på en sovesofa i stuen og det har hun ikke klaget over (mere end et "nu vil jeg altså i seng!")

Sejt at din mor lige lavede et ekstra værelse

Min mand og jeg mener osse at det sagtens kan lade sig gøre, men det er dejligt med nogle erfaringer..

Og tillykke med det nye navn

Anmeld

15. december 2009

Ox.

Hejsa!

På denne hjemmeside er der rigtig mange utroligt flotte sovesofaer, og man kan slet ikke se det ikke er en almindelig ..

http://www.sengekompagniet.dk/?id=61578&catalogue_selected=117008_8453

Anmeld

15. december 2009

Heidi.

Sussie&Lilje skriver:

Hejsa!

På denne hjemmeside er der rigtig mange utroligt flotte sovesofaer, og man kan slet ikke se det ikke er en almindelig ..

http://www.sengekompagniet.dk/?id=61578&catalogue_selected=117008_8453

Takker for linket

Anmeld

15. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Heidi-Godsk skriver:

Hej med jer.

Kh Heidi

Jeg sover i stuen og har gjort det i 1 år nu, det er jeg fint tilfreds med. Jeg har købt denne sovesofa i Ikea:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20126089

Jeg har ikke planer om og flytte lige nu, det må jo også have noget og gøre med at jeg kan leve med det..

Anmeld

15. december 2009

Riwe

Vi sover i stuen på en Futon sovesofa - den er god at ligge på synes vi og så er der mange forskellige madrasser i forskellig hårdhed at vælge imellem.

www.futon.dk

Synes det fungerer fint her

Anmeld

15. december 2009

qp

Jeg sover i stuen og har gjort det i 1 år nu, det er jeg fint tilfreds med. Jeg har købt denne sovesofa i Ikea:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20126089

Jeg har ikke planer om og flytte lige nu, det må jo også have noget og gøre med at jeg kan leve med det..

Jeg har selv en rigtig feeeeeeeed sovesofa (bruger den dog kun til sofa & gæsteovernatninger) farven er ikke den samme på billedet men denne er købt i BIVA og koster 2999,-

Jeg vil klart anbefalle, at købe en hjørnesovesofa hvis i skal sove i stuen, for de ser nemlig ikke så "sovesofa agtige ud"

Jeg springer lidt med på vognen i forhold til de andre i denne tråd - du spørger om det kan lade sig gøre ... Det kan jeg ikke svare dig på - men mon ikke det kan det hvis der også er opmagasinering i sovesofaen?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. december 2009

Ox.

Heidi-Godsk skriver:

Takker for linket

Det var da så lidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.