Symptomer på bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2009

Ansemusen

liv09 skriver:

Mit startede i uge 20 og kun i halebenet... Det har så udviklet sig Men det er nøjagtigt det de kalder Bækkenløsning og som "bare" er bækkensmerter. Jeg er begyndt til fys for at få det løsnet op og det er alle pengene værd, tro mig. Kæmper mig dog stadig på arb hver dag, da det gør lige så ondt når jeg er hjemme som ude. Så kan jeg jo lige så godt se lidt mennesker. Godt jeg snart har ferie og i jan skal have fri til Skejby-kontrol hver torsdag

Lisbeth 28+2

Altså BL er også kun hvis det er i halebenet og i lenden og ikke foran? Men der er vel en gråzone? Altså nogle gravide har vel rimelig ondt uden at det skyldes BL, eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2009

liv09

Ansemusen skriver:

Altså BL er også kun hvis det er i halebenet og i lenden og ikke foran? Men der er vel en gråzone? Altså nogle gravide har vel rimelig ondt uden at det skyldes BL, eller?

Det gælder også når det gør ondt foran ved skambenet. Det hele går vist ind under bækkensmerter og kan sidde forskelligt på os. Jeg har forstået det sådan at hvis det gør rimeligt ondt disse steder (skamben, haleben lænd, balder og ved bækken) er det BL/bækkensmerter. Man kan kun holde sig lidt i ro og sørge for at bevæge sig med benene samlet. Hør din læge om du kan få en henvisning til fys. Det kan gøre underværker - tro mig  det har ihvertfald hjulpet mig..

Anmeld

16. december 2009

jillkolsbjerg

Ansemusen skriver:

Hejsa tøser

Jeg er i tvivl om hvor mange smerter det egentlig er normalt at have når man er gravid i 19. uge? Jeg har ondt i lenden hver dag, ikke hele tiden, men altid i kortere eller længere tid i løbet af dagen. Når jeg har gået i noget tid, får jeg ondt helt ned i halebenet, sådan lidt i jag men alligevel konstant (svært at forklare præcis). Er det noget I andre også døjer med? eg tænker at bækkenløsning måske gæør endnu mere ondt...?

jamen jeg fik det ret tidligt....omkring uge 16-17 stk. Det startede med at jeg havde været på arbejde og vi går temmelig meget. Da jeg så skulle køre hjem kunne jeg næsten ikke træde på koblingen...og græd af smerte hele vejen hjem. tog til lægen dagen efter da jeg troede jeg havde en nerve sættende i klemme. ( har før døjet med dårlig ryg nemlig ) men hun lagde mig på briksen og rykkede fre side til side på hoftebenene...og der var ingen tvivl...bækkenløsning...somregel kommer det jo senere i graviditeten...men eftersom det er noget homonelt kan det også forekomme tidligt i graviditeten....det er bæknet der løsner sig og bliver blødt....går desværre fuld sygemeldt nu pga det...og det bliver kun værre;-( har endvidere op til 30 plukveer dagligt...så det er bare fantastisk;-)

knus jill 24+1

Anmeld

16. december 2009

Tvilling

liv09 skriver:

Det gælder også når det gør ondt foran ved skambenet. Det hele går vist ind under bækkensmerter og kan sidde forskelligt på os. Jeg har forstået det sådan at hvis det gør rimeligt ondt disse steder (skamben, haleben lænd, balder og ved bækken) er det BL/bækkensmerter. Man kan kun holde sig lidt i ro og sørge for at bevæge sig med benene samlet. Hør din læge om du kan få en henvisning til fys. Det kan gøre underværker - tro mig  det har ihvertfald hjulpet mig..

Jeg er lige blevet undersøgt for bækkenløsning. De tjekker 4 punkter 2 steder foran på skambenet og 2 steder bagpå på ballen. Hvis du har ondt alle 4 steder fra morgen til aften er det BL sagde min kiroprakter. Jeg havde ondt alle 4 steder når han trykkede, men har ikke ondt der fra morgen til aften. Først når vi når sidst på eftermiddagen. Og min dom var begyndende BL. Og han sagde når jeg var så vidt var der ikke noget han kunne gøre for mig, andet end jeg skulle holde et så højt funktions niveau som muligt i form af svømning, øvelser i vand og gåtur vandret gang. Smerterne kan mærkes MEGET forskelligt. Ned i lårene, op i lænden osv.

Jeg spurgte jordmor i går om grænsen mellem ligament smerter og BL smerter. Hun sagde så at de kunne være rigtig svære selv at mærke, men var man blevet tjekket for BL, skulle man reagere og behandles derefter. Har fået en ekstra gang jordmor konsultation pga dette.

Det var min erfaring - oplevelse herom. Men ligeså mange mennesker vi er herinde er der jo nok ligeså mange holdninger fra diverse læger og jordmødere..

Anmeld

17. december 2009

Ansemusen

Hmm... jeg hqar slet ikke ondt hele tiden, men flere gange hver dag og også om aftenen når jeg lægger mig i sengen. Men kun i lend og indimellem halebenet. Ikke foran. Men vil alligevel høre min læge ad når jeg skal derop i uge 25 om det er helt normalt eller noget jeg skal være meget opmærksom på. Skal selvfølgelig nok vende tilnbage i tråden til den tid (om 5-6 uger).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.