liv09 skriver:
Det gælder også når det gør ondt foran ved skambenet. Det hele går vist ind under bækkensmerter og kan sidde forskelligt på os. Jeg har forstået det sådan at hvis det gør rimeligt ondt disse steder (skamben, haleben lænd, balder og ved bækken) er det BL/bækkensmerter. Man kan kun holde sig lidt i ro og sørge for at bevæge sig med benene samlet. Hør din læge om du kan få en henvisning til fys. Det kan gøre underværker - tro mig
det har ihvertfald hjulpet mig..
Jeg er lige blevet undersøgt for bækkenløsning. De tjekker 4 punkter 2 steder foran på skambenet og 2 steder bagpå på ballen. Hvis du har ondt alle 4 steder fra morgen til aften er det BL sagde min kiroprakter. Jeg havde ondt alle 4 steder når han trykkede, men har ikke ondt der fra morgen til aften. Først når vi når sidst på eftermiddagen. Og min dom var begyndende BL. Og han sagde når jeg var så vidt var der ikke noget han kunne gøre for mig, andet end jeg skulle holde et så højt funktions niveau som muligt i form af svømning, øvelser i vand og gåtur vandret gang. Smerterne kan mærkes MEGET forskelligt. Ned i lårene, op i lænden osv.
Jeg spurgte jordmor i går om grænsen mellem ligament smerter og BL smerter. Hun sagde så at de kunne være rigtig svære selv at mærke, men var man blevet tjekket for BL, skulle man reagere og behandles derefter. Har fået en ekstra gang jordmor konsultation pga dette.
Det var min erfaring - oplevelse herom. Men ligeså mange mennesker vi er herinde er der jo nok ligeså mange holdninger fra diverse læger og jordmødere..
Anmeld