Symptomer på bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.248 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Ansemusen

Hejsa tøser

Jeg er i tvivl om hvor mange smerter det egentlig er normalt at have når man er gravid i 19. uge? Jeg har ondt i lenden hver dag, ikke hele tiden, men altid i kortere eller længere tid i løbet af dagen. Når jeg har gået i noget tid, får jeg ondt helt ned i halebenet, sådan lidt i jag men alligevel konstant (svært at forklare præcis). Er det noget I andre også døjer med? eg tænker at bækkenløsning måske gæør endnu mere ondt...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

LRJ

Ansemusen skriver:

Hejsa tøser

Jeg er i tvivl om hvor mange smerter det egentlig er normalt at have når man er gravid i 19. uge? Jeg har ondt i lenden hver dag, ikke hele tiden, men altid i kortere eller længere tid i løbet af dagen. Når jeg har gået i noget tid, får jeg ondt helt ned i halebenet, sådan lidt i jag men alligevel konstant (svært at forklare præcis). Er det noget I andre også døjer med? eg tænker at bækkenløsning måske gæør endnu mere ondt...?

Kigger li med, for har det på samme måde

Anmeld

14. december 2009

Ansemusen

Lone H. skriver:

Kigger li med, for har det på samme måde

Det håber jeg der er mange der har så det ikke betyder noget!! Andet end at det jo selvfølgelig gør ondt!

Anmeld

14. december 2009

LRJ

Ansemusen skriver:

Det håber jeg der er mange der har så det ikke betyder noget!! Andet end at det jo selvfølgelig gør ondt!

ja meget, har os sådan nogle jag oppe på midten af ryggen en gang i mellem,  OG meget svært ved at sove pga det gør ondt, men det kan jo os bare være ligment smerter

Anmeld

14. december 2009

mor_sabina

Ansemusen skriver:

Hejsa tøser

Det med halebenet lyder bekendt, det var sådan jeg havde det og jeg blev sygemeldt med bækkenløsning i 26. uge. Så jeg vil sige til jer at i skal tage den med ro så det ikke udvikler sig yderligere. Lyt til jeres krop, husk at hvile jer, men samtidig er det også vigtigt at få sig rørt. Pas på med "skæve" bevægelser sammel benene og vend jer i en bevægelse, i bilen og i sengen, skrædderstilling og ben over kors er vist også forbudt og støvsugning ikke mindst. Håber i kan bruge det og at i får en dejlig graviditet

ps. plastikposer som glidestykker under lagnet og på bilsædet er at foretrække)

Anmeld

14. december 2009

Ansemusen

mor_sabina skriver:

Det med halebenet lyder bekendt, det var sådan jeg havde det og jeg blev sygemeldt med bækkenløsning i 26. uge. Så jeg vil sige til jer at i skal tage den med ro så det ikke udvikler sig yderligere. Lyt til jeres krop, husk at hvile jer, men samtidig er det også vigtigt at få sig rørt. Pas på med "skæve" bevægelser sammel benene og vend jer i en bevægelse, i bilen og i sengen, skrædderstilling og ben over kors er vist også forbudt og støvsugning ikke mindst. Håber i kan bruge det og at i får en dejlig graviditet

ps. plastikposer som glidestykker under lagnet og på bilsædet er at foretrække)

Tak for de gode tips  Håber godt nok ikke det er det jeg er ved at få, men at det 'bare' er generelle alm. graviditetsgener! Men vil selvfølgelig nævne det for min jordemoder ved næste besøg i januar. Hun må da knne foretælle om det lyder normalt eller ej! Er bare så nervøs for at få en overhaling om at så må jeg ikke tage ret meget mere på eller noget i den stil. For det er noget de færreste gravide selv bestemmer, da kroppen tildels kører sit eget løb hvad det angår. Har indtil nu taget små 5 kilo på, og er snart halvvejs. Så håber at kunne holde det på max. 15 kilo i alt. Men nu må vi se...

Anmeld

14. december 2009

mor_sabina

Ansemusen skriver:

Tak for de gode tips  Håber godt nok ikke det er det jeg er ved at få, men at det 'bare' er generelle alm. graviditetsgener! Men vil selvfølgelig nævne det for min jordemoder ved næste besøg i januar. Hun må da knne foretælle om det lyder normalt eller ej! Er bare så nervøs for at få en overhaling om at så må jeg ikke tage ret meget mere på eller noget i den stil. For det er noget de færreste gravide selv bestemmer, da kroppen tildels kører sit eget løb hvad det angår. Har indtil nu taget små 5 kilo på, og er snart halvvejs. Så håber at kunne holde det på max. 15 kilo i alt. Men nu må vi se...

Jeg fik at vide at jeg skulle holde mig i ro og lytte til min krop, gå ned i timer osv. men de nævnte ikke vægten og jeg endte med at tage 34 kilo på de er heldigvis næsten væk men alligevel, det gør det bestemt ikke nemmere. Hvisdu bare sørger for at passe på dig selv så skal det nok gå.

Anmeld

15. december 2009

LauraLW

Jeg har længe haft ondt i lænden, ryggen, ballen og halebenet... men det var faktisk først da smerterne også sad foran ved skambenet og i lysken at der blev snakket om bækkenløsning... men aner faktisk ikke hvilke "krav" der er til BL - ved bare at jeg har begyndende BL med alle ovennævnte smerter, som nogle dage er meget slemme, andre dage til at leve med.

Anmeld

15. december 2009

frk andreasen

sådan startede mit i uge 10 blev sygemeldt d 28 sep og indtil barsel fordi det er blevet værre nogen dage kan jeg næsten ikke gå mit sidder også foran på samme tid

knus tanja 26+2

Anmeld

15. december 2009

liv09

Mit startede i uge 20 og kun i halebenet... Det har så udviklet sig Men det er nøjagtigt det de kalder Bækkenløsning og som "bare" er bækkensmerter. Jeg er begyndt til fys for at få det løsnet op og det er alle pengene værd, tro mig. Kæmper mig dog stadig på arb hver dag, da det gør lige så ondt når jeg er hjemme som ude. Så kan jeg jo lige så godt se lidt mennesker. Godt jeg snart har ferie og i jan skal have fri til Skejby-kontrol hver torsdag

Lisbeth 28+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.