UHA - håber jeg får en god løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

for jeg har nemlig lige bestilt bord til to på denne restaurant i Paris nytårsaften:

http://www.avignon-et-provence.com/restaurant-de-paris/brasserie-julien/

Deres nytårsmenu m velkomst champagne, 3 retter mad og en flaske vin koster 125 Euro pr person = 940kr pr skandinav

Som jeg har skrevet før, så ved min kæreste slet ikke at vi skal afsted, han tror bare vi skal holde jul i Stockholm med hans familie (blev desværre nødt til at afsløre denne del af planen) og derefter hjem til Århus til nytår - men i stedet flyver vi direkte til Byernes By hvor et hotelværelse i centrum venter på os. Hans familie giver hotellet, min mor giver flybilletten og jeg giver altså så denne overdådige middag på restaurant Julien som i Turen Går Til Paris er beskrevet således:

Der var engang, hvor mændene i Paris bar høje hatte, og kvinderne koket gemte sig bag slør. En tid, der for længst er forbi, men som man føler, man bliver sendt direkte tilbage til, når man træder ind gennem det røde velourforhæng hos Julien. Stedets indretning bærer tydeligt præg af, at den stammer fra en tid, hvor restaurantejere ofte også var kunstmæcener. Baren i cubansk mahogni er fremstillet af Louis Marjorelle, mens prominente art deco-dekoratører har stået for indretningen med detaljerige vægmalerier i gyldne nuancer og kulørte mosaikker på gulvet. Men mest imponerende er nok alligevel det blyindfattede glasloft, der er omkranset af formidabel stuk. Det er ikke så underligt, at Julien er udråbt til at være et stykke national kulturarv. Menukortet er alsidigt og byder blandt andet på specialiteter som cikorieterrine med valnødder og serranoskinke, pandestegt fois gras med grønne linser fra Puy og varme vandbakkelser med Valrhona-chokolade.

Og prisen for Årets Bedste Kæreste går til...

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Moderator

Åhh hvor dejlgit

Jeg er også ved at springe i luften, over vores tur til berlin. Jeg glæder mig vildt meget til jul, når jeg kan afsløre det

Rigtig dejlig tur til jer. Hvor længe skal I være væk?

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Zafir skriver:

Åhh hvor dejlgit

Jeg er også ved at springe i luften, over vores tur til berlin. Jeg glæder mig vildt meget til jul, når jeg kan afsløre det

Rigtig dejlig tur til jer. Hvor længe skal I være væk?

Vi flyver fra Stockholm d. 29. og lander i Ålborg d.4.januar sent om aftenen, så 6 overnatninger bliver det til

Hvis du er ligeså dårlig til at holde på den slags hemmeligheder som mig så er du garanteret også ved at sprænges efter at fortælle ham det Og Berlin er jo bare HELT fantastisk fed!!!

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Rosa skriver:

Vi flyver fra Stockholm d. 29. og lander i Ålborg d.4.januar sent om aftenen, så 6 overnatninger bliver det til

Hvis du er ligeså dårlig til at holde på den slags hemmeligheder som mig så er du garanteret også ved at sprænges efter at fortælle ham det Og Berlin er jo bare HELT fantastisk fed!!!

Nøøøj 6 overnatninger Sejt. Vi skal være væk i 3 overnatninger. Men ja - jeg er vildt dårlig til det, i hvertfald når det gælder denneher slags overraskelser, men jeg gør det alligevel hehe...

Men det er specielt svært, fordi han hele tiden taler om at han gerne vil til Berlin og blabla. og jeg siger også bare sådan henkastet; Tjjjaaaamen, altså det kan vi da godt på et tidspunkt... HEHE... Og samtidig er jeg ved at springes i LUFTEN...

Jeg har heller aldrig været i paris, men hans arbjede har en lejlighed i paris, så det kan være vi kan gøre det en dag!

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Zafir skriver:

Nøøøj 6 overnatninger Sejt. Vi skal være væk i 3 overnatninger. Men ja - jeg er vildt dårlig til det, i hvertfald når det gælder denneher slags overraskelser, men jeg gør det alligevel hehe...

Men det er specielt svært, fordi han hele tiden taler om at han gerne vil til Berlin og blabla. og jeg siger også bare sådan henkastet; Tjjjaaaamen, altså det kan vi da godt på et tidspunkt... HEHE... Og samtidig er jeg ved at springes i LUFTEN...

Jeg har heller aldrig været i paris, men hans arbjede har en lejlighed i paris, så det kan være vi kan gøre det en dag!

Ih det kender jeg bare godt - Niklas har flere gange snakket om at det eneste han virkelig godt kunne tænke sig at have nået inden vi bliver 3 herhjemme var en sidste rejse bare os to sammen

Men jeg må jo bare lave "Karen-kedelig"-modellen og svare at jeg "simpelthen ikke har overskud til at rejse nu hvor jeg er gravid og skriver speciale"   Egentligt er det lidt utroligt at han køber den - det lyder OVERHOVEDET ikke som mig

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Rosa skriver:

Ih det kender jeg bare godt - Niklas har flere gange snakket om at det eneste han virkelig godt kunne tænke sig at have nået inden vi bliver 3 herhjemme var en sidste rejse bare os to sammen

Men jeg må jo bare lave "Karen-kedelig"-modellen og svare at jeg "simpelthen ikke har overskud til at rejse nu hvor jeg er gravid og skriver speciale"   Egentligt er det lidt utroligt at han køber den - det lyder OVERHOVEDET ikke som mig

HAHAHA... Måske vil de snøres? Hvornår afslører du det for ham? Får han det i julegave?

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Zafir skriver:

HAHAHA... Måske vil de snøres? Hvornår afslører du det for ham? Får han det i julegave?

Ja, juleaften. Tanken er at han får en meget fin gaveæske med et fint "program" og jeg vedlægger flybilletterne, hotelreservationen og menuen til Julienne.

Hvad med dig - hvad gør du?

Anmeld

14. december 2009

Ansemusen

Ej Rosa nu må du altså se at forlade svenskeren til fordel for mig BASTA!!!  Wau hvor det bare lyder helt fantastisk! Ville ønske jeg kunne gøre noget lignende for min kæreste!

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Ansemusen skriver:

Ej Rosa nu må du altså se at forlade svenskeren til fordel for mig BASTA!!!  Wau hvor det bare lyder helt fantastisk! Ville ønske jeg kunne gøre noget lignende for min kæreste!

Jamen det er også rigtigt - jeg siger det til ham når vi kommer hjem fra Paris

Anmeld

14. december 2009

DK

Ejj jeg er så misundelig. På jer begge to!! Men hva... I har fortjent det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.