for jeg har nemlig lige bestilt bord til to på denne restaurant i Paris nytårsaften:
http://www.avignon-et-provence.com/restaurant-de-paris/brasserie-julien/
Deres nytårsmenu m velkomst champagne, 3 retter mad og en flaske vin koster 125 Euro pr person = 940kr pr skandinav 
Som jeg har skrevet før, så ved min kæreste slet ikke at vi skal afsted, han tror bare vi skal holde jul i Stockholm med hans familie (blev desværre nødt til at afsløre denne del af planen) og derefter hjem til Århus til nytår - men i stedet flyver vi direkte til Byernes By hvor et hotelværelse i centrum venter på os. Hans familie giver hotellet, min mor giver flybilletten og jeg giver altså så denne overdådige middag på restaurant Julien som i Turen Går Til Paris er beskrevet således:
Der var engang, hvor mændene i Paris bar høje hatte, og kvinderne koket gemte sig bag slør. En tid, der for længst er forbi, men som man føler, man bliver sendt direkte tilbage til, når man træder ind gennem det røde velourforhæng hos Julien. Stedets indretning bærer tydeligt præg af, at den stammer fra en tid, hvor restaurantejere ofte også var kunstmæcener. Baren i cubansk mahogni er fremstillet af Louis Marjorelle, mens prominente art deco-dekoratører har stået for indretningen med detaljerige vægmalerier i gyldne nuancer og kulørte mosaikker på gulvet. Men mest imponerende er nok alligevel det blyindfattede glasloft, der er omkranset af formidabel stuk. Det er ikke så underligt, at Julien er udråbt til at være et stykke national kulturarv. Menukortet er alsidigt og byder blandt andet på specialiteter som cikorieterrine med valnødder og serranoskinke, pandestegt fois gras med grønne linser fra Puy og varme vandbakkelser med Valrhona-chokolade.
Og prisen for Årets Bedste Kæreste går til... 

Kh
Rosa
Anmeld