Hæmorider? (advarsel ulækkert :-D)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. december 2009

Anonym trådstarter

Ja ved godt det er ret ulækkert men bliver altså nød til lige at høre om nogen kender til det.

Jeg har sådan en knop agtig noget ved endetarm/anus, som tiltider bløder når jeg tørre mig og kan blive ret øm. Har egentlig ikke tænkt særlig meget over det, men nu bliver jeg helt nervøs. Tror i bare det er en hæmoride, eller kan det være andet?

(skal lige siges jeg er gravid og har termin om 4½ uge)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2009

BOBS

det lyder meget typisk som det kan være en hæmoride, og de kan godt bløde ret meget. Man kan få noget på recept til at smøre på hæmoriderne men er ikke sikker på at du må bruge det så tæt på fødsel (kan simpelthen ikke huske hvad det hedder, og hvilke stoffer det indeholder) men det ved din læge. Har du tendens til hæmorider kan veerne under din fødsel forværre det, så lad evt. læge/jordemoder se på det inden. Men kan berolige dig med at hæmorider kan fjernes ved operation der tager forholdsvis kort tid...hvis det er det!

Jeg ville nok lige tage et smut forbi læge/jordemoder...så du bliver beroliget for det er næsten det vigtigste her op til livets største begivenhed. held og lykke med fødsel m.v.

Anmeld

13. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det lyder meget sandsynligt at det er sådan en lille satan du har fået dig.. æv!

Men de er heldigvis forholdvis nemme at slippe af med... Du kan få nogle stikpiller som på få dage får hæmoriderne til at klappe sammen og langsomt få huden til at "kravle på plads"

som BOBS skriver kan de komme til at volde lidt problemer under fødslen, så det er en god idé at gå i gang med behandlingen så hurtigt som muligt

Knus Caroline, som siden i fredags også er den heldige indehaver af en lille djævel i rumpen!

Anmeld

13. december 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

Det lyder meget sandsynligt at det er sådan en lille satan du har fået dig.. æv!

Men de er heldigvis forholdvis nemme at slippe af med... Du kan få nogle stikpiller som på få dage får hæmoriderne til at klappe sammen og langsomt få huden til at "kravle på plads"

som BOBS skriver kan de komme til at volde lidt problemer under fødslen, så det er en god idé at gå i gang med behandlingen så hurtigt som muligt

Knus Caroline, som siden i fredags også er den heldige indehaver af en lille djævel i rumpen!

Ikke alle forsvinder så let...nogle skal fjernes operativt.

Anmeld

14. december 2009

Ansemusen

Det lyder som mig! Jeg bløder næsten altid når jeg går på toilettet og det gør ofte ondt, specielt ved hård mave og så klør det som ind i helvede. Har altid haft hæmorider, så er bare noget jeg lever med desværre

Anmeld

14. december 2009

Ansemusen

Caroline86 skriver:

Min læge sagde til mig at de er vildt svære at få væk, nærmest umulige, og at man kun kan få dem væk for perioder, så vil de oftest komme igen. Men måske et operativt indgreb kan hjælpe. Det vil jeg undersøge for mig selv når jeg engang har født i hvert fald. For nøj hvor er det bare irriterende!!

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ansemusen skriver:

Min læge sagde til mig at de er vildt svære at få væk, nærmest umulige, og at man kun kan få dem væk for perioder, så vil de oftest komme igen. Men måske et operativt indgreb kan hjælpe. Det vil jeg undersøge for mig selv når jeg engang har født i hvert fald. For nøj hvor er det bare irriterende!!

ja, for dem der også døjer med det når de ikke er gravide, er det nok ikke helt så ligetil, desværre!

Men det er meget almindeligt at få hæmorider når man er gravid, fordi trykket på blodårerne øges (ligesom man kan få åreknuder osv). Det forsvinder igen efter graviditeten - som regel - og så burde man ikke døje med dem længere. Men det er altid fornuftigt at få dem behandlet, enten med salve eller stikpiller

Anmeld

14. december 2009

3rollinger

Jeg har vaeret den heldige indehaver af haemorider ved baade 1. og 2. graviditet. Foerste gang forsvandt de med creme, men 2. gang mente laegen at det var noedvendigt med et operativt indgreb, hvilket jeg fik gjort mens min soen stadig var lillebitte. Kan dog ikke huske helt praecist hvor gammel han var, men han har maaske vaeret 1-2 mdr.

Her i 3. graviditet, som meget snart er ved vejs ende, har jeg ikke set saa meget som skyggen af en haemoride. Og haaber heller ikke de dukker op under foedsel.

Hvis du vil vide mere om operationen maa du endelig sige til.

Trine 37+3

Anmeld

14. december 2009

Barbamama

helt vildt pinligt for det er ikke noget man reklamerer med, men jeg fik en i forbindelse med graviditeten og har ikke sluppet af med den. Den blusser op engang imellem. Hvordan bliver den fjernet og hvor ondt gør det? Tør ikke, men er rimelig træt af den

Anmeld

14. december 2009

Ansemusen

3rollinger skriver:

Jeg har vaeret den heldige indehaver af haemorider ved baade 1. og 2. graviditet. Foerste gang forsvandt de med creme, men 2. gang mente laegen at det var noedvendigt med et operativt indgreb, hvilket jeg fik gjort mens min soen stadig var lillebitte. Kan dog ikke huske helt praecist hvor gammel han var, men han har maaske vaeret 1-2 mdr.

Her i 3. graviditet, som meget snart er ved vejs ende, har jeg ikke set saa meget som skyggen af en haemoride. Og haaber heller ikke de dukker op under foedsel.

Hvis du vil vide mere om operationen maa du endelig sige til.

Trine 37+3

Jeg overvejer også at få mine fjernet efter fødslen engang, men jeg er bare bange for at det ikke rigtig vil hele igen nu det jo er i det meget bakteriefyldte miljø som aldrig helt får ro heller, da man jo skal på toilettet. Men må jo snakke med min læge om det når tid er. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.