Spørgsmål ang gravitamin.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2009

frk andreasen

Sesse89 skriver:

I må snart være træt af alle de tråde jeg starter idag hehe

Men har hørt at man skal/kan stoppe med dem når man går ind i uge 12 og så bare købe almindelig vitamin piller er det rigtig eller ej?

Og hva gør jeg med resten af dem jeg har liggende for vi skal først have nr 2 om 2-3 år

jeg fik afvide af min læge at jeg skulle tage pakken ud også bare gå over til multivitamin +mineraler også jernpiller det var meget billigere  der var det man behøver i efter 12 uge

kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Hjaltesmor

Caroline86 skriver:

lyder underligt

De andre vitaminer burde ikke havde noget med optagelsen af folinsyre at gøre.. men Jern derimod optages meget dårligt hvis man tager det sammen med andre vitaminer, kosttilskud eller mad - derfor skal man tage Jern ved siden af, selvom gravitamin også indeholder Jern.

folinsyre er en "kunstigt" fremstillet folsyre som burde kunne optages både sammen med indtagelse af andre vitaminer, kosttilskud og måltider.

Ja, jern har man længe anbefalet at tage seperat. Folinsyren var man endnu ikke gået over til, da jeg gik ud af første trimester. Der var den anbefaling på vej.

Jernet må man jo ikke engang tage samtidigt med en anden pille, men helst et helt andet tidspunkt på døgnet. Folinsyren skulle bare tages i en seperat pille, men måtte gerne tages samme tid på døgnet som resten.

Det er altså ikke, fordi man tager folinsyren sammen med andet (som er tiofældet med jernet), men fordi folinsyren i den samlede pille ikke bliver optaget så godt.

Mht. hvornår man skulle stoppe, var anbefalingen, da jeg var gravid (for 3 måneder siden), at man stoppede med folinsyren, når bøtten var tom, men blev ved med en multivitamin resten af graviditeten.

Anmeld

14. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hjaltesmor skriver:

Ja, jern har man længe anbefalet at tage seperat. Folinsyren var man endnu ikke gået over til, da jeg gik ud af første trimester. Der var den anbefaling på vej.

Jernet må man jo ikke engang tage samtidigt med en anden pille, men helst et helt andet tidspunkt på døgnet. Folinsyren skulle bare tages i en seperat pille, men måtte gerne tages samme tid på døgnet som resten.

Det er altså ikke, fordi man tager folinsyren sammen med andet (som er tiofældet med jernet), men fordi folinsyren i den samlede pille ikke bliver optaget så godt.

Mht. hvornår man skulle stoppe, var anbefalingen, da jeg var gravid (for 3 måneder siden), at man stoppede med folinsyren, når bøtten var tom, men blev ved med en multivitamin resten af graviditeten.

hmm.. det er ikke de anbefalinger jeg har fået

Men pyt! der er sgu så mange forskellige ting man skal/ikke skal, må/ikke må

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.