Nej nej åh nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.856 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. december 2009

malou

Vræl... så skete det der BARE ikke måtte ske... min lille skat er faldet på køkkengulvet og slået tænderne ned i gulvet... og suk ja... hans ene fortand er knækket en KÆMPE bid af... jeg er sønderknust og meget ked.... min lille skat....- nu håber jeg bare den ikke bliver blå men vi skal ihvertfald op til tandlægen på mandag.... ej hvor er jeg bare ked....

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2009

TbCp

malou skriver:

Vræl... så skete det der BARE ikke måtte ske... min lille skat er faldet på køkkengulvet og slået tænderne ned i gulvet... og suk ja... hans ene fortand er knækket en KÆMPE bid af... jeg er sønderknust og meget ked.... min lille skat....- nu håber jeg bare den ikke bliver blå men vi skal ihvertfald op til tandlægen på mandag.... ej hvor er jeg bare ked....

knus malou

Av av av!!!!
Stakkels barn det må dælme have gjort ondt.

Anmeld

12. december 2009

malou

TbCp skriver:

Av av av!!!!
Stakkels barn det må dælme have gjort ondt.

vræl... ja han græd også længe  ej hvor er det bare noget lort... er helt rundt på gulvet..

Anmeld

12. december 2009

mariamiss6

malou skriver:

vræl... ja han græd også længe  ej hvor er det bare noget lort... er helt rundt på gulvet..

Jeg kan godt forstå du er ked af det....

Du skal huske at melde det til dit forsikringsselskab. Nogen gange sker den at den tand der er blivende (selvom den ikke er vokset ud endnu) også er kommet til skade. Og til den tid har du måske brug for forsikringsselskabet til at få lavet tanden.... Så husk at lægge en skadesanmeldelse på det, til evt. senere brug.

Anmeld

12. december 2009

Mathilde

Åh hvor er det synd! Jeg kan godt forstå at du er helt rundt på gulvet og ked af det

Kram til jer

Anmeld

12. december 2009

Rasmine

Er ikke sikker, men jeg tror du skal få kontaktet tandlægen nu. Der må være en vagthavende.

Min datter slog tænderne, godt nok i dagtimerne, i en sommerferie, men vi fik en akuttid, hos vagthavende skoletandlæge. Ved ikke hvem som tilser små børn overthere?

Kan du ikke Google det, om man skal kontakte tandlægen i weekenderne, eller om det KAN vente til på mandag?

God bedring med ham.

Anmeld

12. december 2009

oo

jeg slog mine fortænder helt op tilbage igen under tandkødet da jeg var omkring 3 år gammel, det var om aftenen og der kom vi til lægen lige med det samme og jeg blev røngtenfotograferet. Heldigvis var der ikke sket nogen skade med de blivende tænder oppe bagved mælketænderne, men jeg tror også I skal have akut fat i nogen til lige at kigge på det.

Anmeld

12. december 2009

Anja

Elias har slået noget af begge sine fortænder i overmunden da han var omkring 1 år. Begge gange var vi forbi en tandlæge, men de gjorde ikke noget. Vi fik den besked, at hvis han efter slaget (selv om der er tydeligt slået et stykke af tanden) godt vil spise og drikke og ikke har ondt, så er der ikke sket noget med nerven. Det eneste de sagde, at de kunne gøre, hvis skaden var stor, var at rykke tanden ud !!

Han skulle dog have skånekost (blød kost) en uges tid fordi tænderne var løse og de skulle have ro til at sætte sig fast.

Heldigvis er hans tænder nu 1½ år efter ikke blevet grå/sorte, men det blev meldt til forsikringen, så man er dækket ind, hvis der er sket skader på blivende tænder.

Kan tydeligt huske, hvordan jeg havde det, jeg var SÅ ked af det og tudede over det flere gange

Anmeld

12. december 2009

malou

Mebach skriver:

Er ikke sikker, men jeg tror du skal få kontaktet tandlægen nu. Der må være en vagthavende.

Min datter slog tænderne, godt nok i dagtimerne, i en sommerferie, men vi fik en akuttid, hos vagthavende skoletandlæge. Ved ikke hvem som tilser små børn overthere?

Kan du ikke Google det, om man skal kontakte tandlægen i weekenderne, eller om det KAN vente til på mandag?

God bedring med ham.

I Sverige hedder det en tandvård der hvor han hører til. Vi har været til tandlægen for et par måneder siden og hun sagde hvis han een dag skulle falde og slå sine tænder skulle vi komme over til hende. Så det gør jeg på mandag. Han spiser og drikker og virker slet ikke som om han har ondt nu... og den er ikke løs... heldigvis. der mangler "bare" et stort hjørne af hans højre tand..

men jeg googler alligevel

knus malou

Anmeld

12. december 2009

malou

Anja skriver:

Elias har slået noget af begge sine fortænder i overmunden da han var omkring 1 år. Begge gange var vi forbi en tandlæge, men de gjorde ikke noget. Vi fik den besked, at hvis han efter slaget (selv om der er tydeligt slået et stykke af tanden) godt vil spise og drikke og ikke har ondt, så er der ikke sket noget med nerven. Det eneste de sagde, at de kunne gøre, hvis skaden var stor, var at rykke tanden ud !!

Han skulle dog have skånekost (blød kost) en uges tid fordi tænderne var løse og de skulle have ro til at sætte sig fast.

Heldigvis er hans tænder nu 1½ år efter ikke blevet grå/sorte, men det blev meldt til forsikringen, så man er dækket ind, hvis der er sket skader på blivende tænder.

Kan tydeligt huske, hvordan jeg havde det, jeg var SÅ ked af det og tudede over det flere gange

åh forstår godt du græd..... det gjorde jeg også....

knus og tusinde tak for svar

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.