Hvor meget sov jeres børn da de var ca 5 uger gamle??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.909 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. december 2009

Nybagt mor

Ja - vores lille dreng er 5 uger i morgen...!

I starten sov han nærmest konstant, men den seneste uge er kun blevet til 1 times tid omkring kl 13 og enkelte dage så en lille time ved aftensmadstid.

Til gengæld sover han så nærmest igennem om natten - kun afbrudt af en hurtig lille tår mælk, hvorefter han sover med det samme.

Er det normalt at han ikke sover mere om dagen i den alder?

Han er generelt glad og pludrer derudaf - synes bare ikke det er meget søvn for sådan en lille mand:-)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Miamaja

i den alder saa sov vores dreng 2 timer af gangen dognet rundt. gosh jeg var traet

Anmeld

10. december 2009

Hjaltesmor

5 uger gammel sov Hjalte 10-13 timer i døgnet. 10 timer om natten og op til 3 timer fordelt ud over resten af døgnet.

Han har nu aldrig sovet ret meget og det er kun, hvis man kæmper for det, man kan få ham til at sove til middag. Sådan har det været fra fødslen.

Om natten har han til gengæld altid sovet godt

Anmeld

10. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Min datter sov i gennen om natten.. Jeg har altid lagt hende i seng kl. 20-20.30, jeg vækkede hende igen kl. 23 for og skifte hende og give hende sin godnat flaske. derefter sov hun indtil næste morgen mellem 8-9. Så fik hun mad osv, kl. 13 var hun klar til og blive puttet 2 timer. Sådan kørte det indtil hun skulle starte i dagpleje..

Anmeld

10. december 2009

Bondepigen

I den alder sov min datter 5-6 timer i rap om dagen og måske en lille ekstra lur en gang imellem. Om natten vågnede hun et par gange og blev ammet. Hun vågnede så kl 6.00 igen hvor hun ville op. Jeg har lagt hende i seng om aftenen, når hun virkede træt, det var som regel mellem 19 og 21...

Anmeld

10. december 2009

Hjaltesmor

DatterMalou skriver:

Min datter sov i gennen om natten.. Jeg har altid lagt hende i seng kl. 20-20.30, jeg vækkede hende igen kl. 23 for og skifte hende og give hende sin godnat flaske. derefter sov hun indtil næste morgen mellem 8-9. Så fik hun mad osv, kl. 13 var hun klar til og blive puttet 2 timer. Sådan kørte det indtil hun skulle starte i dagpleje..

Godt at høre, at det ikke kun er Hjalte, der sover så lidt til om dagen. Så kan jeg måske godt vente lidt med at spørge sundhedsplejersken, om det er ok kun at sove 3 timer i løbet af dagen.

De andre børn i min mødregruppe sover nemlig MEGET mere.

Anmeld

10. december 2009

Ni-ko-li-ne

Nikoline sov igennem om natten men om dagen var det maksimalt to timer af gangen....

Anmeld

10. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Hjaltesmor skriver:

Godt at høre, at det ikke kun er Hjalte, der sover så lidt til om dagen. Så kan jeg måske godt vente lidt med at spørge sundhedsplejersken, om det er ok kun at sove 3 timer i løbet af dagen.

Hun kunne snilt sove mere. Og faktisk når jeg tænker mig om, så sov hun også mellem 10-11.

Men det er altså meget forskelligt. Min datters fætter på 15 mdr. bliver lagt i seng mellem 20.21 om aften sover så til kl. 7-8 stykker om morgen, og i løbet af en HEL dag sover han kun 1 time, tops..

Anmeld

10. december 2009

Nybagt mor

Hjaltesmor skriver:

Ok - jamen det med ikke rigtig at sove om dagen er min lille mand så ikke alene om

Til gengæld går han også først i seng med os andre ved en 22.30-23 tiden - han er netop lagt lige nu - og vil på ingen måde sove før, men er vågen og frisk indtil denne tid.

Så sammenlagt har han denne uge vel fået en 7-8 timer i døgnet - og synes jo det er lidt for lidt når han er så lille...

Anmeld

10. december 2009

Pige2009

Nybagt mor skriver:

Ja - vores lille dreng er 5 uger i morgen...!

I starten sov han nærmest konstant, men den seneste uge er kun blevet til 1 times tid omkring kl 13 og enkelte dage så en lille time ved aftensmadstid.

Til gengæld sover han så nærmest igennem om natten - kun afbrudt af en hurtig lille tår mælk, hvorefter han sover med det samme.

Er det normalt at han ikke sover mere om dagen i den alder?

Han er generelt glad og pludrer derudaf - synes bare ikke det er meget søvn for sådan en lille mand:-)?

Det er helt normalt. Min datter Laura på 6 uger bliver som regel lagt i seng ved 22-tiden, hvorefter hun som regel sover til 9-10 stykker næste dag kun afbrudt af 2-3 amninger a' 10 min

Ind til hun var 6 uger sov hun kun ca. 1 time i løbet af dagen, og hun var meget vågen. Jeg har så prøvet at lægge hende udenfor og sove i hendes barnevogn ved 13-tiden, og det har virkelig gjort underværker Nu sover hun mellem 3-4 timer i træk om eftermiddagen, så moderen har lidt tid til sig selv og lidt gøremål, hvilket er fantastisk!

Knus Linda med Laura på 6 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.