8 mdr ,, hvor mange måltider ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2009

Mca<3

mor_sabina skriver:

Min Phillip vågner ved halv 6 tiden og får lidt mælk/vælling og så står vi op kl 7 og spiser havregrød kl 8, han bliver lagt til lur kl 9 og sover gerne 1½-3 timer og så får han middagsmad ved 12-12.30 tiden og efter hans lur bliver han ttilbudt en kiks, lidt frugt og noget mælk og så spiser vi aftensmad 18 og han bliver så lagt i seng og vågner ved 11 tiden hvor han får en flaske vælling. Jeg kan umuligt proppe flere måltider ind og han er nemlig også en stor dreng så synes ikke  det er nødvendigt, han spiser jo rigtig godt til måltiderne så hvis eg giver ham mere så sidder han bare og gra<tter i det fordi han ikke er sulten!

Han får så samme antal måltider som Alex   Jeg fatter så absolut ikke hvor hun vil hen m det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

mor_sabina

Mammi ,,, skriver:

Han får så samme antal måltider som Alex   Jeg fatter så absolut ikke hvor hun vil hen m det

Jeg kan slet ikke forstå det heller. Du må have hende hørt hvad ideen bag det er? Jeg kan da forstå at det er en god ide med mange små måltider istedet for få store, men synes jo bare at de får mange måltider nu

Anmeld

10. december 2009

Mca<3

mor_sabina skriver:

Jeg kan slet ikke forstå det heller. Du må have hende hørt hvad ideen bag det er? Jeg kan da forstå at det er en god ide med mange små måltider istedet for få store, men synes jo bare at de får mange måltider nu

JA JEG SYNTES OGSÅ DE FÅR MANGE FASTE MÅLTIDER NU ,, HAN SPISER JO HVER 3 TIME  OG SÅ KOMMER AMNING UDOVER ..

NU KOMMER HUN JO IKKE MERE SÅÅ

Anmeld

10. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mammi ,,, skriver:

Vi havde sp besøg i går ..

Vi snakkede kost og måltider ,,,  Først vil jeg fortælle Alexander lige er blevet 8 mdr og vejer 10.7 ..

Sp syntes jeg skulle prøve at få presset 2 mellem måltider mere ind

Føler så vi skal have flere timer i døgnet og han trivedes jo åbenbart på dem han får ..   Han vågner kl 7 ca ,, amme måltid .. ca kl 9 grød .. ca kl 13 rugbrød .. ca kl 14 hvis han vil ,amme måltid .. ca kl 16 frugt .. ca kl 19 aftensmad ..  Ammes til natten og nogen gang 1 gang om natten ,,,,   Skal han virkelig have mere ???  vil lige sige han spiser KÆMPE portioner til alle måltider..

Det er da super meget, at han spiser. Mærkeligt, at din sp vil have, at du skal give ham to måltider mere.

Lina er 8 1/2 mdr og spiser:

kl. 7,30 - havergrød

kl. 11,30 - rugbrød

kl. 14,30 - frugtgrød

kl. 17 - aftensmad

kl. 18,30 - 210 ml MME

og ingenting om natten

Kh. Katja

Anmeld

10. december 2009

mor_sabina

Mammi ,,, skriver:

JA JEG SYNTES OGSÅ DE FÅR MANGE FASTE MÅLTIDER NU ,, HAN SPISER JO HVER 3 TIME  OG SÅ KOMMER AMNING UDOVER ..

NU KOMMER HUN JO IKKE MERE SÅÅ

Nå nej, men mon ikke det er godt nok. Jeg tænker også at de jo slet ikke får tilbudt så meget mad i hverken dp eller vug så hvorfor skulle man vænne dem til det? morgenmad, formiddagsfrugt, middagsmad eftermiddagsmad og aftensmad det bude da være rigeligt, det er jo næsten 6 måltider som man siger voksne ca skal have.

Anmeld

10. december 2009

Mca<3

MoarHvidovre skriver:

Det er da super meget, at han spiser. Mærkeligt, at din sp vil have, at du skal give ham to måltider mere.

Lina er 8 1/2 mdr og spiser:

kl. 7,30 - havergrød

kl. 11,30 - rugbrød

kl. 14,30 - frugtgrød

kl. 17 - aftensmad

kl. 18,30 - 210 ml MME

og ingenting om natten

Kh. Katja

DET ER JO OGSÅ PRÆCIS SAMME ANTAL MÅLTIDER DU GIVER ,, JEG FATTER HENDE GANSKE ENKELT IKKE   KAN FORSTÅ HVIS BARNET ER SMÅT SPISENDE OG UNDERERNÆRET ..

Anmeld

10. december 2009

Betteisen

Jeg synes antallet af måltider stemmer overens med det min pige fik som 8mdr. (er nu 13 mdr.) Hvis jeg var dig ville jeg dog give lidt grød eller lignende inden sengetid for det skulle vel ikk være nødvendigt med amning om natten mere??? Jeg ville heller ikke kunne presse flere måltider ind, det må være vigtigst at dit barn trives og spiser godt til hovedmåltiderne.

MVH Louise

Anmeld

10. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mammi ,,, skriver:

DET ER JO OGSÅ PRÆCIS SAMME ANTAL MÅLTIDER DU GIVER ,, JEG FATTER HENDE GANSKE ENKELT IKKE   KAN FORSTÅ HVIS BARNET ER SMÅT SPISENDE OG UNDERERNÆRET ..

Ja, nøjagtig - men man kan jo ikke ligefrem sige, at vores unger er små - men nogen dejlige størrelser

Anmeld

10. december 2009

Mca<3

anistu skriver:

Jeg synes antallet af måltider stemmer overens med det min pige fik som 8mdr. (er nu 13 mdr.) Hvis jeg var dig ville jeg dog give lidt grød eller lignende inden sengetid for det skulle vel ikk være nødvendigt med amning om natten mere??? Jeg ville heller ikke kunne presse flere måltider ind, det må være vigtigst at dit barn trives og spiser godt til hovedmåltiderne.

MVH Louise

Tror det at han vågner om natten ind i mellem er ikke sult , det er tryghed   Så gerne han snart sov igennem hver nat men med amme børn er det tit sådan   Var han flaske barn skulle flasken have været væk nu ,,,    Men jo syntes også måltiderne er ok og kan da ikke presse flere ind ,,,    Vi spiser som regel aftensmad omkring kl 19 og han bliver puttet kl 20 så kan næsten heller ikke nå et nat måltid

Anmeld

10. december 2009

hc=k

Mammi ,,, skriver:

Men tænker ,, hvis han tilbydes et rigtigt måltid der er han så rigtig sulten til aftensmaden ???   Det er jo et vigtigt måltid han helst skal være sulten til  Og tænker , hvis han trivedes og tager på med det han får nu , hvorfor så ændre det ??

Jamen jeg ved det faktisk ikke, det var egentlig bare fordi jeg så at der stod frugt og så kunne man putte et måltid ind der hvis der skulle. Kristopher er også 8 måneder og han får ikke lige så mange måltider som din dreng og det siger min sp ikke noget til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.