8 mdr ,, hvor mange måltider ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.970 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. december 2009

Mca<3

Vi havde sp besøg i går ..

Vi snakkede kost og måltider ,,,  Først vil jeg fortælle Alexander lige er blevet 8 mdr og vejer 10.7 ..

Sp syntes jeg skulle prøve at få presset 2 mellem måltider mere ind

Føler så vi skal have flere timer i døgnet og han trivedes jo åbenbart på dem han får ..   Han vågner kl 7 ca ,, amme måltid .. ca kl 9 grød .. ca kl 13 rugbrød .. ca kl 14 hvis han vil ,amme måltid .. ca kl 16 frugt .. ca kl 19 aftensmad ..  Ammes til natten og nogen gang 1 gang om natten ,,,,   Skal han virkelig have mere ???  vil lige sige han spiser KÆMPE portioner til alle måltider..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

hc=k

Byt kl 16 frugt ud med et måltid. Små børn har ingen behov eller gavn af frugt.

Anmeld

10. december 2009

Mca<3

hc=k skriver:

Byt kl 16 frugt ud med et måltid. Små børn har ingen behov eller gavn af frugt.

Men tænker ,, hvis han tilbydes et rigtigt måltid der er han så rigtig sulten til aftensmaden ???   Det er jo et vigtigt måltid han helst skal være sulten til  Og tænker , hvis han trivedes og tager på med det han får nu , hvorfor så ændre det ??

Anmeld

10. december 2009

Marco2

Se på din dreng. Virker han tilpas, er han opmærksom, har du god kontakt og har du følelsen i maven af at alt er som det skal være med hem? Hvis ja, så er alt jo fint. Nogen gange kan de der sp'er få en til at tvivle på at man gør det rigtigt. Og jeg synes det virker fint det han får.

Og 10,7 kg er da en mega fin vægt til en dreng på 8 mdr. Han trives da vist fint.

Og frugt er da rigtigt godt til et lille barn.

AG

Anmeld

10. december 2009

Mca<3

Marco2 skriver:

Se på din dreng. Virker han tilpas, er han opmærksom, har du god kontakt og har du følelsen i maven af at alt er som det skal være med hem? Hvis ja, så er alt jo fint. Nogen gange kan de der sp'er få en til at tvivle på at man gør det rigtigt. Og jeg synes det virker fint det han får.

Og 10,7 kg er da en mega fin vægt til en dreng på 8 mdr. Han trives da vist fint.

Og frugt er da rigtigt godt til et lille barn.

AG

Det undrer mig også stort hun siger sådan , han er jo frisk , glad og vågen  Kan heller ikke se hvor jeg skulle presse det ind henne ,, og ja har da også altid hørt frugt er godt til børn ,,,

Anmeld

10. december 2009

Valle81

Hejsa:0)

Mit bedste råd er LYT til dig selv, kig på din dreng og se om han trives:0)

Da min datter var lille var min sundhedsplejeske konstant efter vågten på ASta. Hun var en lille splejs, under kurven, men fulgte hendes egen. Ja hun var lille og tnd, men jeg kan jo ikke proppe maden ind i munden af hende. Samtidig var hun et meget aktivt barn, som brændte alt energien af.

Min mor sagde at jeg selv og min søster var små nips da vi var børn, og hun fandt vores journaler frem fra da vi var spæde, og jah, Asta lignede mig. Så sådan var hun bare, og til sidst sagde jeg til SP, Asta er en sund og rask pige der STOR trives, hun spiser det hun kan og har brug for og nu gider jeg ikke høre mere!!! Og så snakkede vi ikke mere om det.

Idag er hun 6 år, stadig en splejs, men sund og rask og med alt for meget energi:0) Hun er omkring 115 cm og vejer lige godt 16 kilo.

Så lyt til dit hjerte, spørg evt din mor om hvordan du selv var som lille, spørg svigermor hvordan din kæreste mand var vægtmæssigt og sådan som lille??

Christina

Anmeld

10. december 2009

Mca<3

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Mit bedste råd er LYT til dig selv, kig på din dreng og se om han trives:0)

Da min datter var lille var min sundhedsplejeske konstant efter vågten på ASta. Hun var en lille splejs, under kurven, men fulgte hendes egen. Ja hun var lille og tnd, men jeg kan jo ikke proppe maden ind i munden af hende. Samtidig var hun et meget aktivt barn, som brændte alt energien af.

Min mor sagde at jeg selv og min søster var små nips da vi var børn, og hun fandt vores journaler frem fra da vi var spæde, og jah, Asta lignede mig. Så sådan var hun bare, og til sidst sagde jeg til SP, Asta er en sund og rask pige der STOR trives, hun spiser det hun kan og har brug for og nu gider jeg ikke høre mere!!! Og så snakkede vi ikke mere om det.

Idag er hun 6 år, stadig en splejs, men sund og rask og med alt for meget energi:0) Hun er omkring 115 cm og vejer lige godt 16 kilo.

Så lyt til dit hjerte, spørg evt din mor om hvordan du selv var som lille, spørg svigermor hvordan din kæreste mand var vægtmæssigt og sådan som lille??

Christina

Reelt er Alexander jo alt for tung i forhold til sin alder  Derfor det undrer mig sådan at hun siger flere måltider   Jeg er nu ikke specielt bekymret over noget , undrer mig bare generelt over sundhedsplejersker ,,,

Anmeld

10. december 2009

Valle81

Mammi ,,, skriver:

Reelt er Alexander jo alt for tung i forhold til sin alder  Derfor det undrer mig sådan at hun siger flere måltider   Jeg er nu ikke specielt bekymret over noget , undrer mig bare generelt over sundhedsplejersker ,,,

Ja det gør jeg også, altså undrer mig. Synes nogle gange de virkelig pisker en stemning op. Kører effter skemaer og tabeller og glemmer at kigge på BARNET.

Og når man får sit første barn, så er man jo lidt "usikker" og tror at SP ord af ret og lov, og man kan blive hylet helt ud af den. Vi glemmer helt at stole på vores sunde fornuft og det vi ved er rigtigt fordi de sætter tvivl i hovedet på en....

Jeg venter nu mit andet barn, og glæder mig til besøg af SP, men nu ved jeg også hvornår jeg fra start skal sige fra, hvad jeg kan bruge af råd og hvad jeg bare skaloverhøre:0)

Synes din dreng har fin vægt og længde og får fine måltider, så hold ved deT:0)

Anmeld

10. december 2009

mor_sabina

Min Phillip vågner ved halv 6 tiden og får lidt mælk/vælling og så står vi op kl 7 og spiser havregrød kl 8, han bliver lagt til lur kl 9 og sover gerne 1½-3 timer og så får han middagsmad ved 12-12.30 tiden og efter hans lur bliver han ttilbudt en kiks, lidt frugt og noget mælk og så spiser vi aftensmad 18 og han bliver så lagt i seng og vågner ved 11 tiden hvor han får en flaske vælling. Jeg kan umuligt proppe flere måltider ind og han er nemlig også en stor dreng så synes ikke  det er nødvendigt, han spiser jo rigtig godt til måltiderne så hvis eg giver ham mere så sidder han bare og gra<tter i det fordi han ikke er sulten!

Anmeld

10. december 2009

mor_sabina

Valle81 skriver:

Ja det gør jeg også, altså undrer mig. Synes nogle gange de virkelig pisker en stemning op. Kører effter skemaer og tabeller og glemmer at kigge på BARNET.

Og når man får sit første barn, så er man jo lidt "usikker" og tror at SP ord af ret og lov, og man kan blive hylet helt ud af den. Vi glemmer helt at stole på vores sunde fornuft og det vi ved er rigtigt fordi de sætter tvivl i hovedet på en....

Jeg venter nu mit andet barn, og glæder mig til besøg af SP, men nu ved jeg også hvornår jeg fra start skal sige fra, hvad jeg kan bruge af råd og hvad jeg bare skaloverhøre:0)

Synes din dreng har fin vægt og længde og får fine måltider, så hold ved deT:0)

Hihi kommer lige til at tænke på at min mor da hun fik mig (jewg er nummer 2) sagde til sundhedsplejersken at hun ikke behøvede at komme mere, hun synes simpelthen hun var så irriterende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.