Jeg synes absolut også at Noah er et drengenavn, og tager man h'et af så ændrer det intet - det er bare samme navn med en anden stavemåde.
Men jeg tror også meget det handler om hvad vi er vant til. Og jeg er ikke vant til at Noa(h) er et pigenavn, men et drengenavn. Havde jeg været vant til det var et pigenavn, så ville det sikkert være underligt som drengenavn.
Jeg har fx en kusine der hedder Simone - hvilket jo så ALTID har været et pigenavn for mig (kender også flere piger der hedder det). Men så et år jeg var på ferie i Italien så jeg en liste med italienske navne - opdelt i drenge og pigenavne, og der var Simone udelukkende et drengenavn - hvorimod Simona med A til sidst var deres version af samme navn bare til piger. Det syntes jeg jo også var underligt.
Men rigtigt mange steder er det faktisk brugt at de fleste navne der slutter på A er pigenavne - fx i et land som Norge, som egentlig bruger mange af de samme navne som os, men de pigenavne vi har der ender på E har de mange af som bare ender på A i stedet for. Så Noa burde logisk set nok være et pigenavn. Forbinder det bare ikke med det - men det kan jeg jo komme til 
Anmeld