Noah eller Noa ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2009

Sees

Maja84 skriver:

Personligt synes jeg Noah er et drengenavn og et manglende h ændrer ikke rigtig noget. Jeg ved dog at i Israel er Noah et pigenavn og ikke noget man giver drenge, så det er jo nok hvad man er vant til ;-)

er det rigtigt ?
Der kan man bare se .. Så lærte jeg lige noget nyt idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

lululupo

Min venindes datter hedder Noa så  i min verden er det super smukt, specielt til piger!!!!

Anmeld

10. december 2009

Sees

lululupo skriver:

Min venindes datter hedder Noa så  i min verden er det super smukt, specielt til piger!!!!

Dejligt at der er så mange forskellige meninger
Mon ikke jeg vænner mig til det !

Anmeld

10. december 2009

Kruse90

helt klart en dreng

Anmeld

10. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
MetteLetten skriver:

Dejligt at der er så mange forskellige meninger
Mon ikke jeg vænner mig til det !

selvfølgelig vænner du dig til det, smukke!

Men kan godt forstå du lige studser over det.. I min verden er det klart et drengenavn, ligesom jeg lige skulle spørge en ekstra gang da jeg mødte en amerikansk pige med navnet CHRISTIAN! Det er jo meget brugt som pigenavn derovre, men min daværende kæreste hed altså det samme.. hæhæ

Anmeld

10. december 2009

Ansemusen

For mig er det umiddelbart også et drengenavn, men tror altså bare det handler om at man ike er vant til at høre det til en pige. Som en anden også skriver, er René og Kim også pigenavne (selvom jeg ikke synes de er pæne til piger) og Michelle er også et drengenavn.
Jeg er selv helt vild med drengenavnet Nuka, og det vil mange helt sikkert mene lyder mere som et pigenavn!

Anmeld

10. december 2009

Ea

Jeg synes det er et pigenavn. Generelt synes jeg at navne der ender på A (Eller a-lyd) har en meget feminin klang.

Anmeld

10. december 2009

Ea

Måske fordi vores sprog er af den latinske sprogstamme, og på latin ender alle hunkønsord på A.

Noa, og Lucca osv er pigenavne... Og nogle meget søde nogle

Anmeld

10. december 2009

Englebisse

I det gamle testamente bliver Noa stavet uden H. Man gav Noa et  h for det skulle se mere maskulint ud, men Noa eller Noah er et drengenavn og ikke et pigenavn. Dette har en præst fortalt mig.

Anmeld

10. december 2009

FrkT

Jeg synes absolut også at Noah er et drengenavn, og tager man h'et af så ændrer det intet - det er bare samme navn med en anden stavemåde.

Men jeg tror også meget det handler om hvad vi er vant til. Og jeg er ikke vant til at Noa(h) er et pigenavn, men et drengenavn. Havde jeg været vant til det var et pigenavn, så ville det sikkert være underligt som drengenavn.

Jeg har fx en kusine der hedder Simone - hvilket jo så ALTID har været et pigenavn for mig (kender også flere piger der hedder det). Men så et år jeg var på ferie i Italien så jeg en liste med italienske navne - opdelt i drenge og pigenavne, og der var Simone udelukkende et drengenavn - hvorimod Simona med A til sidst var deres version af samme navn bare til piger. Det syntes jeg jo også var underligt.

Men rigtigt mange steder er det faktisk brugt at de fleste navne der slutter på A er pigenavne - fx i et land som Norge, som egentlig bruger mange af de samme navne som os, men de pigenavne vi har der ender på E har de mange af som bare ender på A i stedet for. Så Noa burde logisk set nok være et pigenavn. Forbinder det bare ikke med det - men det kan jeg jo komme til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.