Hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2009

hc=k

@spire skriver:

Kærgården er et blandingsprodukt der indeholder allemulige stoffer for at det er så smørbart og at det kan holde sig så længe.. Så det er ikke 'naturligt' ligesom alm. smør (lurpak) - Kender mange voksne der ikke ville røre Kærgården med en ildtang grundet dette...

Gud det har jeg da aldrig hørt om før. der kan man bare se.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

82Miraklet

ved ikke om hun får grød evt til morgen mad.... men vil da give det hele videre... TAK piger...

Anmeld

9. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Maria82 skriver:

Vi har et vennepar som søger hjælp til at få lidt ekstra Kg på deres dejlige Pige....

Hun er 18 måneder og vejer lige 8,1 kg.....

Er der nogen af jer der har gode ideer til hvad de evt kan give deres lille Prinsesse.... ???

Hun får smør i hvert aftensmåltid der laves...

Håber på nogle gode ideer jeg kan give videre...

Glædelig Jul til jer alle..

Knus

Hej.

Vi har selv en slank dreng på 15 mdr - 86 cm og 9,7 kg, som vi går til vægt kontrol med. 

Ved ikke hvor lang deres pige er, så det er svært at få et billed om hun er svær tynd, tynd eller bare en slank pige...

Men ville helt klart gå til en diætist og få råd og vejledning, så de kan sammensætte den helt rigtige nærende kost til hende...

Anmeld

9. december 2009

82Miraklet

Frederic's moar skriver:

Hej.

Vi har selv en slank dreng på 15 mdr - 86 cm og 9,7 kg, som vi går til vægt kontrol med. 

Ved ikke hvor lang deres pige er, så det er svært at få et billed om hun er svær tynd, tynd eller bare en slank pige...

Men ville helt klart gå til en diætist og få råd og vejledning, så de kan sammensætte den helt rigtige nærende kost til hende...

Hun er 76 cm lang og vejer de 8,1 kg...

Anmeld

9. december 2009

Maria82 skriver:

Hun er 76 cm lang og vejer de 8,1 kg...

Så er hun jo pæn slank og ligger måske på grænsen, men så længe hun trives og ellers er sund og rask - kommer det nok.

Har hun altid haft lav vægt eller er hun lige taget et spring i højden - så hun har 'glemt' vægten. Går de til kontrol med hende?

Frederic har det med at stå stille i vægt og så skyde i vejret.  

Anmeld

9. december 2009

Vidunderligeunger

@spire skriver:

Kærgården er et blandingsprodukt der indeholder allemulige stoffer for at det er så smørbart og at det kan holde sig så længe.. Så det er ikke 'naturligt' ligesom alm. smør (lurpak) - Kender mange voksne der ikke ville røre Kærgården med en ildtang grundet dette...

tak... ja er derfor.. og jeg vil heller ik røre det med en ildtang.. herhjemme kalder vi det for kirkegården.. brug smørbar lurpak på rugbrødet og hvis man asolut SKAL bruge smør at stege og bage i så også lurpak

Anmeld

9. december 2009

82Miraklet

Frederic's moar skriver:

Så er hun jo pæn slank og ligger måske på grænsen, men så længe hun trives og ellers er sund og rask - kommer det nok.

Har hun altid haft lav vægt eller er hun lige taget et spring i højden - så hun har 'glemt' vægten. Går de til kontrol med hende?

Frederic har det med at stå stille i vægt og så skyde i vejret.  

Hun ligger bestemt lige på grænsen... hun er ikke andet end skind og ben.....

Kontrol går de ikke til... Deres læge har ikke rigtig gjort noget i den sag.. det var først da jeg sagde til dem at de skulle få gjort noget ved det at de kontaktede sundhedsplejersken som så nu er ved at sætte noget i værk... så nu må vi se hvad de vil gøre...

Tak for svar...

Knus

Anmeld

9. december 2009

Maria82 skriver:

Kontrol går de ikke til... Deres læge har ikke rigtig gjort noget i den sag.. det var først da jeg sagde til dem at de skulle få gjort noget ved det at de kontaktede sundhedsplejersken som så nu er ved at sætte noget i værk... så nu må vi se hvad de vil gøre...

Tak for svar...

Knus

Hvis det var kriminelt ville lægen helt klart have reageret og sendt dem videre. Det har de pligt til. Men igen, hvis hun trives og er med i sin udvikling, sund og rask - kan jeg godt se han ikke gør noget. Hvis de selv kan 'rette' sig op ang vægten, er der jo ingen grund til at udsætte hende for tusinde prøver. Men blot være obs på vægten.

Hvis vores egen læge ikke kunne hjælpe har hun altid sendt os videre.

Hvis hun fra nyfødt har været lang og tynd, vil det nok følge hende. Og sp'en burde have været obs på hendes lave væg, fra første gang. Hun skal jo følge sin egen kurve og ikke have voldsomme knæk...

Ved ikke hvor lang tid det har stået på og om hun ellers trives, men ellers er det underligt at man som forældre ikke opdager det.

Vi har altid kunnet se hans riben, rygrad og skulderblade.  

Vi gik selv til egen læge da han begyndte at tabe sig og har en del andre symptomer oveni - hun sendte os videre til børne amb, hvor en børnelæge følger ham.

Anmeld

9. december 2009

Becks

Maria82 skriver:

Tak for svar...

Knus

Hun kan bede om, at faa en henvisning til boerneafdelingen paa deres hospital. Min veninde har lige gjort det samme med mit gudbarn, han er 20 1/2 maaned, 86 cm og 9,1 kg. Boerneafd. har nu sendt henvisning videre til en diaetist..

Held og lykke med dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.