Burde man få sine penge igen??(strejken)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. april 2008

Heidi.

Ja jeg tænker på strejken..
Jeg har 2 børn som ikke kan blive passet, vi gør alt hvad vi kan for at få det til at fungere.. Men vi er også selv nød til at tage fri-uden løn for at blive hjemme sammen med pigerne..
Dertil tænker jeg, hvis den her strejke den varer ved, så vil jeg helt klart mene at vi forældre har krav på noget tilbagebetaling.
Misforstå mig ikke- jeg støtter strejken, jeg er selv i et strejkeramt fag, men mener at man skal sgu ikke betale for noget man ikke får. For vores vedkommende er det 850 om ugen i instpris, og det er sgu mange penge for ingenting.

Hvad mener i andre om sagen?

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2008

lonemus

Jeg vil også mene I skal have pengene retur - men jeg tror vist også det er meningen! Syntes jeg hørte i nyhederne igår, at kommunerne gjorde klar til at tilbagebetale pengene for de dage, hvor børnene ikke har kunnet passes pga strejken.
Så du får sikkert en lille bonus, når strejken er overstået ;)

Anmeld

24. april 2008

Honningblomst

Hernede får man ikke penge tilbage for de dage der strejkes og egentlig synes jeg det ville væra fair nok at udbetale de penge, ELLE de skulle bruge pengen til at forbedre institutionerne, give nogle turpenge etc...det ville da være det mindste.
Men det er vidst forskelligt fra kommune til kommune hvad man gør...hernede bliver der ikke givet noget.
Eva..som personligt ville få noget tilbage, som enlig mor på su, er jeg priviligeret når det handler om betaling til pasning.

Anmeld

24. april 2008

Pia.

ja Eva kom mig i forkøbet.... Så du kan se at vi her nede ingen ting får... men jeg tør snart ikke regne på hvad jeg har "mistet" af penge eller betalt ud til ingen ting på 3 børn de sidste 9 dage.... 8(

Men som Eva også siger så håber jeg de bruger dem fornuftigt....

Knus Pia ....

Anmeld

24. april 2008

SaNiNa

Her i Odense får de hvis deres penge tilbage efter de hvad strejket i en ugen... men er ikke helt sikkert noget jeg så hørt at bagveje...

Ja ellers ja syntes da I skal have jeres penge tilbage for i får jo ikke den ydelse som i betaler for...

Sanne

Anmeld

24. april 2008

Heidi.

Hvis det bliver til at man skal have tilbage, så bliver det alle..

jeg ville sgu ønske at jeg også have råd til at blive trukket for 5 dage indtil videre i løn, og så samtidig betale for noget jeg ikke får..

Anmeld

24. april 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

ja Eva kom mig i forkøbet.... Så du kan se at vi her nede ingen ting får... men jeg tør snart ikke regne på hvad jeg har "mistet" af penge eller betalt ud til ingen ting på 3 børn de sidste 9 dage.... 8(

Men som Eva også siger så håber jeg de bruger dem fornuftigt....

Knus Pia ....

Pia, tænk på hvad vi har mistet i alle de år vi har haft børn passet..;).10 år snart for mig. Mine børn har godt nok ikke været meget ude og blive passet og bruger stadig kun deres plan lige så lidt som der er brug for den...de er feks altid hjemme når jeg er hjemme, selvfølgelig.;)
Nå, men bare en tanke...:)
Kunne du ikke godt have sendt dine børn afsted under strejken...var det ikke kun mille der var ramt i fire dage?? Så at have alle hjemme i 9 dage er mere et valg(som jeg forstår) end en ren nødvendighed??
Knus..

Anmeld

24. april 2008

Pia.

Bestemt Eva, jeg har selv valgt det, men kun fordi jeg har haft muligeheden selvfølgelig ;)... - fra dags dato er Mille meldt ud af børnehave så nu har jeg ikke noget valg mere da sfo'en er helt lukke ;)... Mads må komme igen onsdag d. 7 maj... eller fra på onsdag til onsdag d.. 7 maj må han ikke komme... men jeg havde valgt de havde ferie i næste uge inden jeg startede op igen.... Men ja du har ret vi to er jo meget ens på det område - selvfølgelig er mine børn hjemme når jeg har muligheden for det... her imens jeg har gået hjemme, har de kun haft 3-4 dage i børnehaven, Mille har selv valgt og som du ved har Mads kun været der fra 8.30-11.30..... skønt at have den mulighed at give sine børn ikke Eva :) Stort knus og tak for din søde hilsen(L) PIA(H) som har været en tur i Nykøbing med alle 3 børn, og lige havde glemt at tænke på min mindste søn ikke kunne holde sig, så han tissede i H&M :$ - ud i bilen og bag numse hjem - tanke torsk... men han syntes bare det var sååå sjovt, mere moren der ikke syntes det var så sjovt...

Anmeld

24. april 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] Bestemt Eva, jeg har selv valgt det, men kun fordi jeg har haft muligeheden selvfølgelig ;)... - fra dags dato er Mille meldt ud af børnehave så nu har jeg ikke noget valg mere da sfo'en er helt lukke ;)... Mads må komme igen onsdag d. 7 maj... eller fra på onsdag til onsdag d.. 7 maj må han ikke komme... men jeg havde valgt de havde ferie i næste uge inden jeg startede op igen.... Men ja du har ret vi to er jo meget ens på det område - selvfølgelig er mine børn hjemme når jeg har muligheden for det... her imens jeg har gået hjemme, har de kun haft 3-4 dage i børnehaven, Mille har selv valgt og som du ved har Mads kun været der fra 8.30-11.30..... skønt at have den mulighed at give sine børn ikke Eva :) Stort knus og tak for din søde hilsen(L) PIA(H) som har været en tur i Nykøbing med alle 3 børn, og lige havde glemt at tænke på min mindste søn ikke kunne holde sig, så han tissede i H&M :$ - ud i bilen og bag numse hjem - tanke torsk... men han syntes bare det var sååå sjovt, mere moren der ikke syntes det var så sjovt...[/citat] Ja, der tænker vi ret ens, men sådan er det jo...er i hvert fald helt enig med dig.:) Ja, man skal lige vænne sig til at være tæt på et toilet når der skal tisses, men dejligt de ikke skal have varm ble på til sommer....men så er der heller ikke mere baby der. Vildt at de simpelthen lukker sfo, kan man godt det?? Alts der må jo være forældre som ikke kan blive hjemme eller få pasning?? knus..

Anmeld

24. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Vi har fået et brev fra Århus Kommune hvor der står vi får pengene refunderet
Eller de bliver modregnet i næste regning :))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.