Graviditet/fertilitet og kattebakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.370 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. december 2009

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..
Jeg har lige et spørgsmål..
Mig og min kæreste prøver og blive gravid på 6. mdr. og vi har  2 katte og jeg bliver ved med at høre fra min familie og andre at jeg skal passe på kattebakken og at jeg ikke må skifte den, for der kan være nået i nogen kattes tis der kan gøre man ikke kan blive gravid, eller hvis man er gravid så kan ens barn blive handicapet eller også kan man risikere og abortere?!

Kan det passe og nu er jeg så bange for at jeg ikke kan blive gravid pga den og tør nærmest ikke nærme mig den, selvom det er lidt svært for den står ude ved siden af toilettet, og jeg indånder jo lugten når jeg er derude..

Hva siger i piger?

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

lulle1985

MaleneS skriver:

Hej piger..
Mig og min kæreste prøver og blive gravid på 6. mdr. og vi har  2 katte og jeg bliver ved med at høre fra min familie og andre at jeg skal passe på kattebakken og at jeg ikke må skifte den, for der kan være nået i nogen kattes tis der kan gøre man ikke kan blive gravid, eller hvis man er gravid så kan ens barn blive handicapet eller også kan man risikere og abortere?!

Kan det passe og nu er jeg så bange for at jeg ikke kan blive gravid pga den og tør nærmest ikke nærme mig den, selvom det er lidt svært for den står ude ved siden af toilettet, og jeg indånder jo lugten når jeg er derude..

Hva siger i piger?

KH Malene

Hej med dig

hmm, med det inden graviditeten har jeg aldrig hørt om, jeg har selv 3 katte og jeg har da tømt kattebakke indtil jeg fandt ud af jeg var gravid og var næsten 8 hele uger henne og min guldklump i maven har det rigtig godt.

det er rigtigt at der er noget i kattenes afføring og tis der gør at dit barn kan tage skade så derfor er det min kæreste der ordner det nu...

men ellers prøv og google det ellers...

knus louise 19+6

Anmeld

8. december 2009

Tvilling

Hey.

Før graviditet har jeg ikke hørt til. Men min dyrlæge sagde til mig for nylig at jeg jo IKKE måtte tømme kattebakken, da der er en parasit i afførring. Han var oveni købet inde på jeg helst ikke skulle nærme mig katten. Men vi nåede frem til en god håndhygiejne skulle der ikke være farer på fære. Men kattebakken NEJ.

K Tvilling 13+3

Anmeld

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det hedder Toxoplasmose og er det samme du kan få af at spise vildt og rødt (råt) kød under graviditeten. Har aldrig hørt at det skulle påvirke fertiliteten, men til gengæld kan du hos din læge få taget blodprøve og testet antistoffer og så kan de fortælle dig om du har haft det allerede (det har de fleste katteejere faktisk). Hvis du har haft det allerede burde der ikke være nogen problemer, men god hygiejne er altid godt

Tal med din læge om at få taget blodprøven. Det fik jeg da jeg blev gravid (og min var underligt nok negativ selvom jeg har haft katte - og vildkatte - hele livet )

Knus Caroline 28+4 med en rask lille pige i maven og 3 dejlige  katte i huset

Anmeld

8. december 2009

Lillefe

MaleneS skriver:

Hej piger..

Hva siger i piger?

KH Malene

Hejsa du skal ikke tømme kattebakke hvis du ved du er gravid, og hvis du har nusset katten vil jeg anbefale at vaske hænder. Ellers burde der ikke være noget

Anmeld

8. december 2009

oo

jeg har også hørt man ikke skulle give mad og vand...jeg holder mig bare fra det efter insemination hver gang, og det er nu også en udmærket undskyldning for at overdrage tømningen af kattebakken til Søren

Anmeld

8. december 2009

Jakobs mor

Har sjovt nok heller ikke haft toxoplasmose selvom jeg har haft katte omkring mig hele livet og haft dem sovende hos mig næsten lige så længe.

Som jeg forstår det, så er riskoen størst ved udekatte, da de i højere grad kan få det ved at spise mus og andet godt udefra. Det smitter fra deres afføring, så kan ikke se, hvorfor man ikke skulle kunne give dem mad .

Nusser stadig med vores kat og han sover som altid hos os, men undlader at stikke hele fjæset ned og nulre hans mave som jeg ellers ynder at gøre . Kæresten får lov til at tømme bakken og så er jeg bare generelt ekstra opmærsom på at få vasket hænder ofte.

Så faktisk for nogle mdr. siden det dér program med Baronessen, som kommer og gør rent hos folk. Hun var hos en kvinde med mange katte, som havde kæmpet med barnløshed i mange år. Blev så gal, da hende Baronesse damen begyndte og sige til hende, at det jo nok var pga. kattene, at hun ikke kunne blive gravid. For det første fordi jeg mener det er helt forkert, har aldrig hørt om at man skulle passe på FØR man blev gravid og så syntes jeg bare det var så synd at give hende den ulykkelige kvinde dårlig samvittighed over ikke at kunne blive gravid .

Anmeld

8. december 2009

Sasja77

Hej med dig,

Bakterien hedder toxiplasmose så vidt jeg husker og du kan faktisk blive testet for den hos din læge. Der kan man se om du har haft den og det betyder at du ikke kan få den igen. Bakterien ses som oftes hos udekatte og sjældent hos indekatte. Det vigtigste er at du ikke skifter kattebakke. og det er i dens afføring den kan være. Hvis du endelig skal skifte den så skal du have handsker og gerne en maske eller tørklæde om mund og næse og så huske at skrubbe hænderne godt bagefter.

Der sker intet ved at den står på badeværelse hvor du tisser hvis du har et godt filter i en kattebakke med "tag". Jeg har selv to indekatte og har bare sørget for at manden tømmer kattebakken. Må indrømme at jeg kommer til at tømme den igen lige så snart lillepigen kommer til verden for jeg synes ikke han gør det på den "rigtige" måde

kh

Sasja

Anmeld

8. december 2009

Sasja77

Hov havde ikke lige læst de sidste indlæg så nu fik du det vist lige i stereo kan jeg se

Anmeld

8. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

Caroline86 skriver:

Det hedder Toxoplasmose og er det samme du kan få af at spise vildt og rødt (råt) kød under graviditeten. Har aldrig hørt at det skulle påvirke fertiliteten, men til gengæld kan du hos din læge få taget blodprøve og testet antistoffer og så kan de fortælle dig om du har haft det allerede (det har de fleste katteejere faktisk). Hvis du har haft det allerede burde der ikke være nogen problemer, men god hygiejne er altid godt

Tal med din læge om at få taget blodprøven. Det fik jeg da jeg blev gravid (og min var underligt nok negativ selvom jeg har haft katte - og vildkatte - hele livet )

Knus Caroline 28+4 med en rask lille pige i maven og 3 dejlige  katte i huset

er det ikke kun de første 3 mdr man ikke må spise rødt kød??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.