SÅ nederen... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

Halbschön

LouiseLarsen skriver:

Bare tanken giver mig kvalme....

Hehe, det kan jeg godt forstå... Husk noget til at fordrive de to timer med.. Der var heldigvis tv der hvor jeg var.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

LouiseNielsen

Renée88 skriver:

Hehe, det kan jeg godt forstå... Husk noget til at fordrive de to timer med.. Der var heldigvis tv der hvor jeg var.

Snakkede lige med lægen om igår hvornår det er den skal laves, og på hende lød det til at den skal laves hos min egen læge...

Anmeld

8. december 2009

Halbschön

LouiseLarsen skriver:

Snakkede lige med lægen om igår hvornår det er den skal laves, og på hende lød det til at den skal laves hos min egen læge...

hmm. kan være det er forskelligt fra sted til sted.. jeg sad i blodprøveambulatoriet på vejle sygehuset, og der var også en del andre gravide, og nogle der havde født som havde haft sukkersyge under graviditeten, som så skulle ha undersøgt om det var væk igen...

Anmeld

8. december 2009

LouiseNielsen

Renée88 skriver:

hmm. kan være det er forskelligt fra sted til sted.. jeg sad i blodprøveambulatoriet på vejle sygehuset, og der var også en del andre gravide, og nogle der havde født som havde haft sukkersyge under graviditeten, som så skulle ha undersøgt om det var væk igen...

Oki... Tja må vente og se når jeg kommer dertil!

Anmeld

8. december 2009

lulle1985

LouiseLarsen skriver:

Oki... Tja må vente og se når jeg kommer dertil!

jeg oprettede et emne om netop dette i torsdags... tror du kan finde det under "ordet er frit"....

knus louise

Anmeld

8. december 2009

Bom

baby2010 skriver:

I går var jeg til glukosebelastning - en ret ufed oplevelse som de fleste ved.

Bagefter var jeg til JM - eller dvs. min JM var syg, så det var en anden meget ung JM og en JM studerende, som udførte konsultationen. Jeg havde ikke så meget at berette end at jeg var træt efter glukosetesten - hvilket så fyldte en del i vores samtale...

Da jeg kom hjem sov jeg til middag, og da jeg vågnede lå en besked på tlf svareren fra hospitalet - "ÅÅÅÅH NEEJ" nåede jeg lige at tænke, for jeg troede det var min test, som havde vist, at jeg havde sukkersyge, eller noget andet ubehageligt.

Men nej, det var såmænd bare den unge JM, som ville minde mig om, at jeg da skulle huske at bestille tid til glukosetest - GAAAAB!!!!

Det ENESTE jeg talte om til JM konsultation var min glukosetest, og så har det fjols glemt alt om det!?!?! Ja, undskyld jeg er lidt hård, for det kan jo ske for enhver, men altså jeg var bare så skuffet over det  Jeg havde slet ikke følt at de lyttede til mig, og jeg havde heller ikke tillid til at åbne mig op overfor dem - og heldigvis for det, eftersom de slet ikke har hørt en eneste ting!!!

Nederen... Men Alfred har det heldigvis godt, og indtil videre har jeg ikke hørt noget fra hospitalet ang. glukosetest, så den er sikkert gået godt 

Skal alle til så'n glukose test??

Jeg synes nemlig der er mange herinde, som skal eller har været til det...

Anmeld

8. december 2009

Halbschön

Mini-Terp skriver:

Hejsa

Nej ikke alle, men jdm ell. lægen har et skema de går ud fra, og hvis man kan sige ja til en eller flere af de ting, så skal man ha foretaget den..

Det er vist ca flg. ting :

Sukker i urin

Født et stort barn tidligere ( kan ik helt huske hvor stort det var, men mon ik jeg rammer ind under den næste gang, når jeg fødte en på 4570g denne gang)

Tidl. graviditetssukkersyge

Sukkersyge i familien

Høj BMI ved graviditetens begyndelse.

For mit vedkommende var det højt BMI, som sendte mig til glukosebelastning..

Knus

Anmeld

8. december 2009

signe117

Mini-Terp skriver:

jeg skal også pga BMI liiige over grænsen (som er 27) og pga min mors sukkersyge - dvs jeg er i såkaldt "højrisiko" for sykkersyge under graviditeten og derfor nok skal ha testen to gange.. skønt!

og ja ellers er det de samme ting jeg husker fra JM's liste

min test skal foretages på Kolding sygehus - heldigvis allerede i januar, så jeg undgår da varme og sukkervand-problematikken!

Anmeld

8. december 2009

N&J

baby2010 skriver:

I går var jeg til glukosebelastning - en ret ufed oplevelse som de fleste ved.

Bagefter var jeg til JM - eller dvs. min JM var syg, så det var en anden meget ung JM og en JM studerende, som udførte konsultationen. Jeg havde ikke så meget at berette end at jeg var træt efter glukosetesten - hvilket så fyldte en del i vores samtale...

Da jeg kom hjem sov jeg til middag, og da jeg vågnede lå en besked på tlf svareren fra hospitalet - "ÅÅÅÅH NEEJ" nåede jeg lige at tænke, for jeg troede det var min test, som havde vist, at jeg havde sukkersyge, eller noget andet ubehageligt.

Men nej, det var såmænd bare den unge JM, som ville minde mig om, at jeg da skulle huske at bestille tid til glukosetest - GAAAAB!!!!

Det ENESTE jeg talte om til JM konsultation var min glukosetest, og så har det fjols glemt alt om det!?!?! Ja, undskyld jeg er lidt hård, for det kan jo ske for enhver, men altså jeg var bare så skuffet over det  Jeg havde slet ikke følt at de lyttede til mig, og jeg havde heller ikke tillid til at åbne mig op overfor dem - og heldigvis for det, eftersom de slet ikke har hørt en eneste ting!!!

Nederen... Men Alfred har det heldigvis godt, og indtil videre har jeg ikke hørt noget fra hospitalet ang. glukosetest, så den er sikkert gået godt 

Altså nu ved jeg ikke hvor du fik foretaget den henne, men jeg fik taget den på hvidovre, og fik faktisk at vide derhenne at hvis min tal var for højt (tror det er over 9 eller 10) så får man besked om det med det samme og så kontakter ens jordmoder herefter en, ud af en gruppe på 8, var der kun 1 hvis tal var for højt (vi kunne høre hvad de sagde) jeg spurgte nemlig da jeg havde 6 eller 7 eller deromkring, men hun sagde at det var kun når de lå over at der blev gjort mere, så længe det lå der hvor min gjorde så skulle jeg ikke bekymre mig.. 

Anmeld

8. december 2009

baby2010

I får lige hele historien... Glukosebelastningstest Gentofte

- faste fra kl. 22 dagen før - måtte dog gerne drikke vand

- møde kl. 07.45

- drikke 75 ml. "sukkervand" - tyktflydende, syntetisk smag af håndcreme - tæt på at kaste op...

- sidde stille i 2 timer - heldigvis havde jeg min gode veninde Rebs med - vi var til samme test 

- det eneste man må er at sidde og gå på toilettet. Ikke gå tur, spise eller lign. 

- blodprøve efter 2 timer

- får kun svar hvis der er noget i vejen, hører man ikke noget, er alt ok.

Jeg fik taget testen fordi både min farmor og min farfar havde sukkersyge. Jeg har ikke hørt fra hospitalet, så jeg går ud fra alt er ok...

Men bortset fra det - SUPER nederen JM besøg bagefter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.