Leg med fondant..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.308 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. december 2009

mor_sabina

Så har jeg for første gang prøvet med fondant fra kagebutikken.dk og jeg siger jer det er en fornøjelse at arbejde med, er i den 7. himmel

Jeg lavede kage til mødregruppen kommer imorgen, egentlig havde vi snakket om at de andre skulle se hvordan man gjorde men kunne simpelthen ikke dy mig

Så den er med to lag daimcreme og et lag hindbærcreme og igloen er fyldt med blåbærcreme (en rest jeg havde i fryseren).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

Susan1978

nårh hvor er den sød..

jeg er også vild med arbejde med wilton fondant..  MMF gider jeg bare ik mere.. også meget dyrer er det heller ikke at købe det færdig købte..

Anmeld

7. december 2009

mor_sabina

Susan1978 skriver:

nårh hvor er den sød..

jeg er også vild med arbejde med wilton fondant..  MMF gider jeg bare ik mere.. også meget dyrer er det heller ikke at købe det færdig købte..

Nej det kan faktisk næsten ikke betale sig at lade være

Jeg gider ihvertfald ikke døje med mmf når man kan spare roderiet og besværet med fondant

Anmeld

9. december 2009

linemus

Hvad er forskellen på mmf og fondant??

Anmeld

9. december 2009

mariamiss6

Hvad er forskellen på mmf og fondant??

Tjaaaaa MMF er jo en hjemmegjort kopi af fondant.... Fondant indeholder ikke skumfiduser hehe....

Fondant kan man dog også sagtens lave selv, det er bare mere omstændigt end at lave MMF.....

Fondant er meget lettere at arbejde med end MMF, det klistrer ikke på samme måde, synes jeg, og det er mere villigt til at tage form, og tja. Det er bare lettere at arbejde med....

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Tjaaaaa MMF er jo en hjemmegjort kopi af fondant.... Fondant indeholder ikke skumfiduser hehe....

Fondant kan man dog også sagtens lave selv, det er bare mere omstændigt end at lave MMF.....

Fondant er meget lettere at arbejde med end MMF, det klistrer ikke på samme måde, synes jeg, og det er mere villigt til at tage form, og tja. Det er bare lettere at arbejde med....

Mit fondant klistrer ikke Jeg syntes jeg er ved at have ret godt tag på det Jeg laver det lidt klister agtigt til at starte med, så lader jeg det hvile også ælter jeg det med maizena på  bordet. Det virker perfekt. Så får det den der modelervoks agtige konsistens.

Og i øvrigt er kagen da bare FOR NUTTET. Sådan rigtig vinter/julekage

Anmeld

15. december 2009

frk Jensen

Fårk den er SÅ flot... De tricks må jeg liiige lære

Anmeld

15. december 2009

Ann-

BetinaMørk skriver:

Fårk den er SÅ flot... De tricks må jeg liiige lære

lige mine ord

Anmeld

15. december 2009

LotteGabriella

mor_sabina skriver:

Så har jeg for første gang prøvet med fondant fra kagebutikken.dk og jeg siger jer det er en fornøjelse at arbejde med, er i den 7. himmel

Jeg lavede kage til mødregruppen kommer imorgen, egentlig havde vi snakket om at de andre skulle se hvordan man gjorde men kunne simpelthen ikke dy mig

Så den er med to lag daimcreme og et lag hindbærcreme og igloen er fyldt med blåbærcreme (en rest jeg havde i fryseren).

Du er bare pisse go' til det dér

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

LotteGabriella skriver:

Du er bare pisse go' til det dér

Tak, man bliver da bedre med tiden men synes der er lang vej til toppen hvor de andre skrappe er

Hvordan har i det på Mors ser vi jer snart her i Hobro?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.