Fødselsforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.372 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. december 2009

Sisley

Som førstegangs-gravid ser jeg begyndt at spekulere over, om jeg mon skulle melde mig til et fødselsforberedelseskursus - et af de traditionelle slags, hvor kæresten er med og man øver vejrtrækning osv. (i modsætning til fx yoga undervisning - been there, done that).

Hvad er Jeres erfaringer?

Er der tilfældigvis nogen der kender til kurser i Herlev/Brønshøj/Vanløse?

Sisley
18+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

TbCp

Sisley skriver:

Som førstegangs-gravid ser jeg begyndt at spekulere over, om jeg mon skulle melde mig til et fødselsforberedelseskursus - et af de traditionelle slags, hvor kæresten er med og man øver vejrtrækning osv. (i modsætning til fx yoga undervisning - been there, done that).

Sisley
18+1

Jeg var glad for at gå til fødselsforberedelse. Fik en masse gode ting at vide bla. om smertelindring.
Der var dog ikke noget med vejrtrækningsøvelser og manden måtte kun komme med en af gangene hvis han dog havde lyst.
Troede egentlig slet ikke at der fandtes de der "puste/stønne hold" troede mere det var noget man så i amerikanske film

Anmeld

7. december 2009

DK

Jeg gik til jordemoder i gruppe, og der spurgte vi efter de der vejrtrækningsøvelser. Dem lærte hun os så (under en del fnisen, midt i alt prusteriet), men helt ærligt: De vejrtrækningsøvelser reddede mig under mine slemme veer. Det var bare meget mere til at holde ud, når man trak vejret på den rigtige måde!!

Anmeld

7. december 2009

Valle81

Sisley skriver:

Sisley
18+1

Hejsa,

Jeg var til fødselsforberedelse da jeg ventede min datter, det var i julen 2003 jeg var afsted.

Vi var omkring 15 gravide og en jordemoder to gange af to tmer så vidt jeg husker. Der så vi film om fødsler, snakkede om forventninger, smeretlindring og alt muligt andet.

Der var ikke noget med vejrtrækning osv, det gør man ikke mere i, da alle kvinder er så forskellige når de skal føde, og når man er idet, kommer det meget naturligt, og jordemoderen guider jo også en under fødslen.

Men vil helt klart tage medtil fødselsforberedelser som 1. gangsfødende:0)

Christina

26+0

Anmeld

7. december 2009

vatten

>Jeg har aldrig gået til fødselsforberedelse, da jeg ikke havde råd til det. Men hold da op, hvor jeg manglede det! Det tog mig et par timer at lære ude på sygehuset under veerne, og det var et helvede. 

Anmeld

7. december 2009

DK

Det med vejrtrækningen er nu nemt nok.

Træk vejret dyyyybt ind gennem næsen, vent et lille bitte sekund og puuuust det ud af munden igen (med lidt fløjte-mund/spidsede læber)! Det er noget med at det øger ilt tilførslen, fordi at man trækker vejret så "overdrevet", og så ikke glemmer at trække vejret fordi det gør s.... ondt!!

For mig var det bare så hjalp det helt vildt godt under veerne!! Jeg begyndte efter lidt tid helt automatisk på det, og det hjalp altså bare!!

Anmeld

7. december 2009

Kaufie

For mit vedkommende bestod fødselsforberedelseskurset i en film i et kæmpe auditorium - manden var da med - men jeg tror ingen af os fik mere ud af det end at have læst om fødslen i diverse bøger.

For mig var det mere givende at være til ammeforberedelse - og at have manden med dér, så han også have hørt guldkornene og kunne huske dem når jeg panikkede under amningen....

Anmeld

7. december 2009

Sisley

Vi er inviteret til 3 forældre-aftener på Herlev Hospital - man skal helst komme til den føste aften inden uge 20, den anden aften i uge 20-32 og den sidste tæt på terminen (så vidt jeg husker). Det er måske det fødselsforberedelser er reduceret til?

Anmeld

7. december 2009

LauraLW

Har de fleste fødesteder ikke et eller andet tilbud?

Jeg skal føde på riget, og der kan man komme til tre gange fødselsforberedelse med forskellige temaer. - Noget med forløbet efter fødslen + amning, noget omkring smerte lindring og noget omkring fødslen tror jeg. - Kan ikke lige huske temaerne, men det er gratis (for dem der skal føde på riget).

Ellers mener jeg bestemt man kan google det, og så er der vist nogle jordemødre der har hold som man kan melde sig til (det er nok ikke gratis).

Laura

Anmeld

7. december 2009

LinLin

Jeg gik ikke til noget, da man selv skal betale i Århus og det ville jeg ikke! Regnede ligesom også med de kunne fortælle mig hvad jeg skulle gøre på fødegangen - og en god nem fødsel uden problemer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.