råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. december 2009

Mamamischa

sagen er den at jeg har en bror som har en kæreste.
sidste år til jul købte de til hendes niecer og nevøer men ikke til min datter, til min datters fødselsdag fik hun ingen gaver(blev meget skuffede da de var med)til hendes dåb fik hun heller ingenting. Til jul i år har de sørme heller ikke købt til min datter men til HENDES familie, snakkede så med min bror og sagde jeg følte min datter bliver overset og at de ligeglade med hende(de spørger aldrig til hende). Han gik fuldstændig amok og sagde jeg var en lorte mor og hun burde fjernes osv, blev helt paf for troede virkelig ikke han ville reagere sådan. Overvejer så nu om jeg helt skal droppe dem for ærlig talt så har jeg ikke lyst til at snakke med dem mere, men på den anden side så er det min bror ..
Men blev sku ked af det både pga det med gaverne og så det han sagde.
ved jeg lyder som en der kun tænker på gaver, det er jeg ikke, men mener bare at nå man køber til den enes niecer så burde man os købe til den andens, Min datter er trods alt den eneste niece på min brors side.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

Barbamama

Mamamischa skriver:

sagen er den at jeg har en bror som har en kæreste.
sidste år til jul købte de til hendes niecer og nevøer men ikke til min datter, til min datters fødselsdag fik hun ingen gaver(blev meget skuffede da de var med)til hendes dåb fik hun heller ingenting. Til jul i år har de sørme heller ikke købt til min datter men til HENDES familie, snakkede så med min bror og sagde jeg følte min datter bliver overset og at de ligeglade med hende(de spørger aldrig til hende). Han gik fuldstændig amok og sagde jeg var en lorte mor og hun burde fjernes osv, blev helt paf for troede virkelig ikke han ville reagere sådan. Overvejer så nu om jeg helt skal droppe dem for ærlig talt så har jeg ikke lyst til at snakke med dem mere, men på den anden side så er det min bror ..
Men blev sku ked af det både pga det med gaverne og så det han sagde.
ved jeg lyder som en der kun tænker på gaver, det er jeg ikke, men mener bare at nå man køber til den enes niecer så burde man os købe til den andens, Min datter er trods alt den eneste niece på min brors side.

hold da op det lyder ikke rart. Jeg kan godt forstå du har det sådan, men man kan desværre ikke gøre andet end at gøre opmærksom på hvordan man har det. Der er også forskelsbehandling i min familie, men jeg har valgt at det bare er sådan og så forkæle dem der ellers ikke bliver det. Din datter vil lægge mærke til det når hun bliver større og så må du forklare hende det så godt du kan og så ellers bare selv være ekstra god ved hende

Anmeld

6. december 2009

Louise mortil4

waw en opførsel han kom med der, jeg havde nok lagt ham på is den næste tid, bare til han kom og undskyldte i hvertfald, hva bilder han sig lige ind.

Anmeld

6. december 2009

Tina2

Ja, sikke da en opførsel, hvad har han da gang i!!!

Synes det er småligt. De behøver da ikke købe for en formue til hende, men bare en lille ting....

Hvis det var min bror der skabte sig sådan tror jeg faktisk også jeg ville lægge ham på is noget tid.....!

Anmeld

6. december 2009

Moria

EJ, helt ærligt - det er da bare heller ikke okay at komme til hverken fødselsdag eller dåb uden at have en gave med, det har jeg da aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at nogen kunne finde på, er de mon helt som de skal være..?? Ja, du må godt nok undskylde, men sådan at angribe dig for at spørge, er da ikke helt normalt  ville godt nok selv blive noget paf, men da også edder rasende over sådanne beskyldninger, det lyder som om, du er bedre tjent uden dem i dit liv..

Knus fra mig

Anmeld

7. december 2009

Mamamischa

jeg blev os rigtig ked af det og samtidit rasende. som jeg sagde så kræver jeg ikke for flere tusinde kroner, et billede til hendes væg osv ville være fint eller bare et billede af dem sammen da vi ved at lave en fotobog til hende sammen ..

Men har lagt dem begge på is, de ringede os og spurgte og min kæreste, den lille og mig kom til vores søsters fødselsdag, ja self gør vi det vi holder os da ikke væk fordi de kommer, de har så valgt ikke at komme. Tror os selv jeg bedre tjent uden dem

Anmeld

7. december 2009

Moria

Håber de kommer til fornuft på et tidspunkt og gør de ikke, så er det vist mest deres tab..

Godt at I tog afsted alligevel og kun skønt for jer at de var for feje til det..

Maria

Anmeld

7. december 2009

Lillefe

Mamamischa skriver:

jeg blev os rigtig ked af det og samtidit rasende. som jeg sagde så kræver jeg ikke for flere tusinde kroner, et billede til hendes væg osv ville være fint eller bare et billede af dem sammen da vi ved at lave en fotobog til hende sammen ..

Men har lagt dem begge på is, de ringede os og spurgte og min kæreste, den lille og mig kom til vores søsters fødselsdag, ja self gør vi det vi holder os da ikke væk fordi de kommer, de har så valgt ikke at komme. Tror os selv jeg bedre tjent uden dem

Gud nej fatter da overhovedet slet ikke man kan have sådan en familie! Jeg blev engang sur på min bror snakkede ikke med ham et halvt år så jo når det er familie kan man godt! har også noget andet familie jeg ikke snakker med. Men mine søskende ville ALDRIG være sådan.. tænk sig hvor tarveligt! Men uden tvivl jeg havde bare valgt ham fra... hvis han ikke engang kan vælge sin egen familie først!

Anmeld

7. december 2009

Lillefe

Mamamischa skriver:

Gud nej fatter da overhovedet slet ikke man kan have sådan en familie! Jeg blev engang sur på min bror snakkede ikke med ham et halvt år så jo når det er familie kan man godt! har også noget andet familie jeg ikke snakker med. Men mine søskende ville ALDRIG være sådan.. tænk sig hvor tarveligt! Men uden tvivl jeg havde bare valgt ham fra... hvis han ikke engang kan vælge sin egen familie først! Ud over det så har han jo så også lige valgt sin anden søster fra, ved at vælge og sige at han ikke kommer til hendes fødselsdag pga. jer.. gud hvor er de dog langt ude!

Anmeld

8. december 2009

Kruse90

nu har jeg ikke lieg læst hvad de andre har skrevet.
MEN!

Forstår dig fuldt ud.
Jeg har selv en bror og han ( F****** ) irriterende kæreste, som jeg ikke snakker med. Kan ikke holde syntes ud af dem længere. og det er da frygteligt når det er ens egen bror.!MEN jeg kender bare mig selv godt nok til at jeg ikke gider finde mig i noget pis.

Kan godt være det lyder hårdt. Men har virkelig ingen ting at bruge ham / hende til. De er det mest usle par. Undskyld men har egentlig bare lige brug for at komme ud med det.

For at gøre en MEGET lang historie så kort som muligt ( hvilket nok ikke er muligt )

Jeg har altid haft en supet fedt forhold til min bror ( skal ige siges at det var inden han nuværende kæreste ) Vi har været i sommerhus sammen i østerhurup med hans kammerater siden jeg var 14. Utroligt de vil have mig med. Men altså vi havde det så skide sjovt. ( Han er 4 år ældre en mig ) Så kom den dag hvor han fandt ***** ( kæresten ) ALT BLEV ÆNDRET, ( dog ikke fra dag 1 )
det startede med hun tit var hos os, vi så hende aldrig. hun var der mens vi spiste morgenmad, aftensmad osv. men hun ville aldrig have noget. Vi så hende ALDRIG selvom hun var under samme tag som mig, min lillesøster og mine forældre. sådan fortsatte det alt den tid han boede hjemme. Skal også lige siges at hun ALDRIG i de 3 år de har været sammen har ført en samtale med hverken mig, min forældre eller lille søster. Meget underligt. Min familie er de nemmeste at gå til ( Siger min kæreste og alle min veninder )

Men altså sådan er det stadig den dag i dag. Og hun kan ikke lide min familie og mig. Hvilket hun har givet udtryk for i en alvorlig diskution jeg havde med hende angånde at svine min familie til min lille søsters konfirmation. Det ville altså ikke finde mig i at sidde og hører på.

Den dag i dag, ser vi ikke hinanden anden der er fødselsdage osv i familie. Han er aldrig hjemme ellers. Vi kan heller ikke hilse på hinanden selvom vi er hjemme til fødselsdag på samme tid.
Det er meget underligt når det er ens bror. Eller VAR ens bror.

Men sådan noget lærer man at leve med.
Vil så lige sige at det er kommet så langt ud at jeg ikke har noget at snakke med ham om eller bruge ham til så længe han har hende. Lyder måskå hårdt. Men hun har virkelig prøvet på at ødelægge vores familie. Og det får hun ikke lov til.
Hun kan holde sig langt væk !!

Så kan kun sige. Hvis du føler nu at du ikke har lyst til at snakke med dem mere som du giver udtryk for. Så stå ved din beslutning.
en skønne dag går det forhåbelig op for ham.
Der kan sagtens være et liv , selvom man ikke snakker med sin bror.

Jeg plejer at sige. Venner vælger man selv.
- FAMILIE ER MAN FØDT IND I, OG MAN BESTEMMER DESVÆRRE IKKE SELV HVEM DET SKAL VÆRE OG HVORDAN DE SKAL VÆRE -

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.