søge fuld forældremyndighed ;-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.772 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. december 2009

wamse

Vi var ellers blevet enige om fælles forældremyndighed bare skulle fortsætte som da vi boede sammen, men jeg er nu rigtig meget i tvivl om det er det bedste at gøre mere 

Min eks er stadig indlagt på psyk.afd og har vel været det i 1½ måned nu, og han virker bestemt ikke til at få det bedre. Han var hjemme i vores tidligere fælles bolig i går, hvor han så valgte at drikke alkohol igen, efter ½ års ædrulighed Hvilket så gjorde at han i dag ikke kunne overholde en aftale med Lærke, om at købe et juletræ. Så jeg havde et 3 årigt barn, der havde glædet sig til samvær med far, i stedet måtte jeg igen sige at far ikke kunne komme. hun har været trist hele dagen, og har savnet far

Nå men for at toppe den, så skriver han en sms til mig omkring spisetid at han har slugt en masse piller, og han har det skidt, men ikke engang det kunne han finde ud (underforstået at han ikke kunne finde ud af at tage livet af sig selv) altså det er hans kommentar om sig selv. Jeg ringer så til psyk. afd. som får politiet der ud og får ham med på afdelingen igen. Men han mener allerede nu at han er på rette spor igen, og at det druk i går og hans indtagelser af piller i dag, er en overstået kapitel

Jeg kan på ingen måde forsvare at han skulle kunne være sammen med Lærke i den nærmeste fremtid og overvejer nu at søge den fulde forældremyndighed. Er bare pisse gal på ham Tænk hvis det var lykkes ham, så skulle jeg stå at fortælle min lille datter at hendes far var væk, stakkels min lille engel. 

Nå men tror i ikke det ville være den mest sikre løsning at søge den fulde forældremyndighed? For hans psykiske svingninger gør sådan at han ser sig selv som fuldt i stand til at kunne have samvær med Lærke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

Ni-ko-li-ne

han er syg og tænker på ingen måde rationelt! for mig at se er det langt det bedste at du får fuld forældremyndighed som det ser ud lige nu!

Anmeld

5. december 2009

wamse

ka-ri-na skriver:

han er syg og tænker på ingen måde rationelt! for mig at se er det langt det bedste at du får fuld forældremyndighed som det ser ud lige nu!

min angst er også at han bare tropper op i børnehaven og vil tage hende med, for det kan de ikke nægte ham når vi har fælles  Han sendte lige nu en sms, oom at han nu var på rette vej, WTF, nej du er sgu da ikke, du drak i går og tog piller i dag. Han er simpelthen så syg psykisk at jeg slet ikke kan se at det lige pt kommer noget godt ud af det her.

Anmeld

5. december 2009

frk Jensen

Du kan altid prøve at søge om den fulde forældremyndighed, men det er dog ikke sikkert at du får den.

Min eks har også været voldelig overfor mig (klappede mig i gulvet på et diskotek), truet med diverse ting, været indlagt på psyk osv.. Han mener dog nu at han ikke er far til vores fælles søn, og selv om han ikke mener han er far til ham så kan jeg ikke få den fulde forældremyndighed.

Jeg syns det er SKIDE irriterende at vi har fælles forældremyndighed og så at han ikke har en skid med sin søn at gøre. JEG burde få den, nogle mænd er bare ikke mænd nok alligevel

Knus

Anmeld

5. december 2009

Lone Jakobsen

ville klart også prøve at søge den fulde.... men det er bare SÅ svært at få fuld forældre myndighed lige for tiden. du skal faktisk helst ha alt dokumenteret. altså skriv ned hvornår han var fuld, hvornår han tog piller, hvornår du ringede til politiet osv osv.

kan godt forstå du frygter for din datter.

Anmeld

5. december 2009

wamse

nutche skriver:

ville klart også prøve at søge den fulde.... men det er bare SÅ svært at få fuld forældre myndighed lige for tiden. du skal faktisk helst ha alt dokumenteret. altså skriv ned hvornår han var fuld, hvornår han tog piller, hvornår du ringede til politiet osv osv.

kan godt forstå du frygter for din datter.

det er ikke så svært at dokumentere fordi han er indlagt på psyk, så det hele er foregået gennem dem, samtidigt blev han indberettet fra samme afd. til kommunen sidst han var indlagt, da de var bekymret for om han kunne magte Lærke ordenligt. Hans alkoholmisbrug kan også nemt dokumenteres, da han har fået antabus gentagne gange, er blevet kørt hjem af politiet, da han lagde bevidstløs af druk nede i byen, og han har mistet kørekortet 2 gange pga druk.

Hans mentale ustabilitet kan dokumenteres i form af hans indlæggelser og hans adfærd.

Anmeld

5. december 2009

Lone Jakobsen

wamse skriver:

det er ikke så svært at dokumentere fordi han er indlagt på psyk, så det hele er foregået gennem dem, samtidigt blev han indberettet fra samme afd. til kommunen sidst han var indlagt, da de var bekymret for om han kunne magte Lærke ordenligt. Hans alkoholmisbrug kan også nemt dokumenteres, da han har fået antabus gentagne gange, er blevet kørt hjem af politiet, da han lagde bevidstløs af druk nede i byen, og han har mistet kørekortet 2 gange pga druk.

Hans mentale ustabilitet kan dokumenteres i form af hans indlæggelser og hans adfærd.

det er faktisk en "super" ting lige i det her tilfælde.

jeg har været i statsforvaltningen for at fastsætte samhver med mine 2 drenges far...og de startede med at fortælle mig at alle var lige gode forældre....indtil jeg nævnte den lille ting med at deres far er alkoholiker....så ku de pludselig godt se at det måske ikke var en 50/50 ting.

så håber det hjælper dig, så din datter kan være tryg.

Anmeld

5. december 2009

wamse

nutche skriver:

det er faktisk en "super" ting lige i det her tilfælde.

jeg har været i statsforvaltningen for at fastsætte samhver med mine 2 drenges far...og de startede med at fortælle mig at alle var lige gode forældre....indtil jeg nævnte den lille ting med at deres far er alkoholiker....så ku de pludselig godt se at det måske ikke var en 50/50 ting.

så håber det hjælper dig, så din datter kan være tryg.

det vil jeg håbe, for det her er godt nok utrygt Men ringer man bare til statamtet for at søge om det eller hvordan foregår det?

Anmeld

5. december 2009

Mimic

du går ind på statsamtets hjemmeside og udskriver en ansøgning om fuld forældremyndighed, den sender du afsted og venter på indkaldelse, du skal i ansøgningen ikke lægge skjul på noget om hvordan han er/har det.

du skal skrive at du har en datter der er ked og trist når han gang på gang melder fra, det er en god idé at lave en lille notesbog, hvor du skriver hver gang han har meldt fra, ringet, eller hvor du har måttet ringe til politiet, eller psyk. læg vægt på at det igennem psyk. kan dokumenteres hvordan han er og hvordan han samlet set har det. og få evt. en udtale fra børnehaven om hvorvidt de kan mærke noget på jeres datter i det daglige.

det er vigtigt at du desuden gemmer sms'er han skriver, hvis det er noget der påvirker hans samvær med jeres datter.

ud fra det du skriver mener jeg det ville være det klart bedste at det kun er dig der har forældremyndigheden, det med at han bare henter hende i børnehaven, kan du forhindre ved at du orienterer BH om at han ikke må hente eller få hende udleveret, selvom i har fælles forældre myndighed er det ikke et problem, har selv fælles forældremyndighed med min eksmand og BH er vis om at hun ikke må udleveres til ham uden mit samtykke, og det er noget de skal respektere.

alt muligt held og lykke med det

en masse trøste fra mig.

Anmeld

5. december 2009

wamse

Linda skriver:

du går ind på statsamtets hjemmeside og udskriver en ansøgning om fuld forældremyndighed, den sender du afsted og venter på indkaldelse, du skal i ansøgningen ikke lægge skjul på noget om hvordan han er/har det.

du skal skrive at du har en datter der er ked og trist når han gang på gang melder fra, det er en god idé at lave en lille notesbog, hvor du skriver hver gang han har meldt fra, ringet, eller hvor du har måttet ringe til politiet, eller psyk. læg vægt på at det igennem psyk. kan dokumenteres hvordan han er og hvordan han samlet set har det. og få evt. en udtale fra børnehaven om hvorvidt de kan mærke noget på jeres datter i det daglige.

det er vigtigt at du desuden gemmer sms'er han skriver, hvis det er noget der påvirker hans samvær med jeres datter.

ud fra det du skriver mener jeg det ville være det klart bedste at det kun er dig der har forældremyndigheden, det med at han bare henter hende i børnehaven, kan du forhindre ved at du orienterer BH om at han ikke må hente eller få hende udleveret, selvom i har fælles forældre myndighed er det ikke et problem, har selv fælles forældremyndighed med min eksmand og BH er vis om at hun ikke må udleveres til ham uden mit samtykke, og det er noget de skal respektere.

alt muligt held og lykke med det

en masse trøste fra mig.

tak skal du have, jeg går i gang med det mandag. I min datters børnehave siger de, at de ikke kan stoppe ham i at hente Lærke, så længe vi har fælles forældremyndighed 

I den 1½ måned der nu er gået siden vi er flyttet, har han endnu ikke kunnet have samvær med hende, han glemmer at ringe til hende, så jeg har en pige der hele tiden savner og intet forstår. det der her er udslagsgivende for mig, er det faktum at han drak i går, for han har haft et massivt misbrug, hvor jeg er blevet truet, har haft en kniv for struben, er blevet slået og kørt psykisk terror på. Så jeg ved hvor farlig han kan være når han drikker, og jeg troede at det var en overstået kapitel for ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.