Hvornår begynder de at snakke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.497 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. december 2009

Anonym trådstarter

Hej alle sammen, ja som overskriften lyder vil jeg egentlig gerne hører om hvornår de små sådan ca "plejer" at snakke.

Jeg har en dreng på 8 måneder, han kan ikke kravle, han kan ikke møve, han kan ikke rejse sig op , han kan ikke selv komme op og sidde, ja han kan faktisk ikke så meget andet en hvis man hjælper ham. Tilgengæld snakker han, ikke sådan i lange sammensatte sætninger, men enkelte ord. Han kan sige : Hej, arrr(far), Muuur(mor), a-de ( hvad er det) Vau Vau (av av)

Jeg er jo vildt stolt af ham og ja det gør alting meget sjovere, men er det ikke lidt underligt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Honningblomst

Hvad er det du synes er underligt??

Børn gør hvad de gør når de gør det. nogle er hurtige til det ene og andre til andet og så er der alle demder er lige midt imellem...et er sikkert, at de stot set kan det samme allesammen når de starter skole..

Knus Eva..

Anmeld

4. december 2009

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Hvad er det du synes er underligt??

Børn gør hvad de gør når de gør det. nogle er hurtige til det ene og andre til andet og så er der alle demder er lige midt imellem...et er sikkert, at de stot set kan det samme allesammen når de starter skole..

Knus Eva..

Jamen ja selvfølgelig og det var slet ikke underligt men som negativt. Jeg undrede mig bare over at han er så lille og kan snakke og forstå så meget.

Anmeld

4. december 2009

Honningblomst

Anonym skriver:

Jamen ja selvfølgelig og det var slet ikke underligt men som negativt. Jeg undrede mig bare over at han er så lille og kan snakke og forstå så meget.

de forstår meget og meget før de kan sige det...men det er forskelligt...jeg har en veninde hvis børn også bare snakkede derud af, mn motorisk skete der bare ikke noget videre...og mine drenge er lige omvendt..

Knus Eva

Anmeld

4. december 2009

Valle81

Hejsa,

Snake og snakke det er jo så meget sagtmen lyde og efterligne ord det gør de vel egentlig meget tidligt.

Gik hjemme på barsel i et år, og kan ikke huske hvornår, men kan da huske at hun kunne lige dyrelydene , og hej, og  a det og mor inden jeg startede på arbejde igen.

Langsomt blev det jo til flere og flere ord, omkring 2 år kunne hun sige mange ord og måske sætte op til tre ord sammen, kan huske hun sagde: julemande taget hohoh:0) Og det var jo en sætning for hende. Da hun var blevet to gik det stærkt og inden tre snakkede hun "rent" hvis man kan sige det.

Alle børn er jo forskellige, og som Eva skriver, så gør de tingenene når de er klar til det. Nogle børn hurtige motoriske, andre sprogligt, nogle sene nogle meget sene, nogle gode til begge dele osv osv osv:0)

Christina

Anmeld

4. december 2009

Mira0911

Anonym skriver:

Hej alle sammen, ja som overskriften lyder vil jeg egentlig gerne hører om hvornår de små sådan ca "plejer" at snakke.

Jeg har en dreng på 8 måneder, han kan ikke kravle, han kan ikke møve, han kan ikke rejse sig op , han kan ikke selv komme op og sidde, ja han kan faktisk ikke så meget andet en hvis man hjælper ham. Tilgengæld snakker han, ikke sådan i lange sammensatte sætninger, men enkelte ord. Han kan sige : Hej, arrr(far), Muuur(mor), a-de ( hvad er det) Vau Vau (av av)

Jeg er jo vildt stolt af ham og ja det gør alting meget sjovere, men er det ikke lidt underligt??

Altså min siger heller ikke rigtig noget andet end Dah dah, Mam mam...

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det lyder da som om han er meget interesseret i at kommunikere, så ville jeg da starte med babytegn med det samme!! FOr at understøtte og hjælpe hans interesse for komunikation. Selvføgelig HELT klart bruge de ord han kan og sætte flere på. Altid sige ORDET med tegnet osv.

Derudover vil jeg sige, at jeg IKKE tror at man skal tage så tungt, mht babyer hvad de kan og hvornår de kan det. Så længe det er i løbet af det første år, så kommer de nok efter det henadvejen, hvis de da ellers blive stimuleret til at forsøge at opnå ting i livet

Idun lærte fx at møve rundt fordi hun kravlede rundt efter 1½ litersflasker på gulvet. Hvergang hun havde møvet sig hen til den, så trillede den længere væk. Det var vældig sjovt og hun griiiiiinede i vildensky. Det kunne da være et forslag, men måske er det ikke lige det DIN dreng syntes er skægt

Jeg har en blog herinde, om vores erfaringer med babytegn, hvis du har lyst til at læse det. For det er da om at støtte op om alle børnenes interesse felter

Anmeld

4. december 2009

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Det lyder da som om han er meget interesseret i at kommunikere, så ville jeg da starte med babytegn med det samme!! FOr at understøtte og hjælpe hans interesse for komunikation. Selvføgelig HELT klart bruge de ord han kan og sætte flere på. Altid sige ORDET med tegnet osv.

Derudover vil jeg sige, at jeg IKKE tror at man skal tage så tungt, mht babyer hvad de kan og hvornår de kan det. Så længe det er i løbet af det første år, så kommer de nok efter det henadvejen, hvis de da ellers blive stimuleret til at forsøge at opnå ting i livet

Idun lærte fx at møve rundt fordi hun kravlede rundt efter 1½ litersflasker på gulvet. Hvergang hun havde møvet sig hen til den, så trillede den længere væk. Det var vældig sjovt og hun griiiiiinede i vildensky. Det kunne da være et forslag, men måske er det ikke lige det DIN dreng syntes er skægt

Jeg har en blog herinde, om vores erfaringer med babytegn, hvis du har lyst til at læse det. For det er da om at støtte op om alle børnenes interesse felter

Jamen jeg vil da meget gerne læse noget mere om de babytegn det lyder rigtig spændende..

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Jamen jeg vil da meget gerne læse noget mere om de babytegn det lyder rigtig spændende..

Jeg har i hvertfald rigtig gode erfaringer med det og alle andre jeg kender der har brugt det og brugt det for alvor, de har haft super gode erfaringer med det.

Anmeld

4. december 2009

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Jeg har i hvertfald rigtig gode erfaringer med det og alle andre jeg kender der har brugt det og brugt det for alvor, de har haft super gode erfaringer med det.

Jeg ved faktisk ikke ret meget om det, men jeg kan da egetlig godt huske at jeg engang så et pogram i fjernsynet om det og det skulle være rigtig godt. Jeg vil vildt gerne lære det, hva skal jeg lige gøre??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.