Nervøs og ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.892 visninger
19 svar
0 synes godt om
4. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har ikke sovet i nat, og jeg har haft næseblod on and off siden kl 22 i aftes. Jeg er bare SÅ nervøs for MDscanningen nu her 13.30 - HVORFOR???

Der er ingen som helst indikationer på at noget skulle være galt og jeg mærker liv hver eneste dag, kraftigere og kraftigere - alligevel pumper adrenalinen rundt i kroppen på mig og jeg er grådlabil og skidt tilpas... 

Kryds fingre for at det ikke er kosmos der forbereder mig på dårlige nyheder...

// Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Valle81

Rosa skriver:

Jeg har ikke sovet i nat, og jeg har haft næseblod on and off siden kl 22 i aftes. Jeg er bare SÅ nervøs for MDscanningen nu her 13.30 - HVORFOR???

Der er ingen som helst indikationer på at noget skulle være galt og jeg mærker liv hver eneste dag, kraftigere og kraftigere - alligevel pumper adrenalinen rundt i kroppen på mig og jeg er grådlabil og skidt tilpas... 

// Rosa

Jamen kære Rosa, det er da helt skidt:0)

Først et kæmpe knus og så lige et mere.

Jeg var også nervøs, men faktisk mere spændt på om hun kunne se kønnet og det hjalp mig meget på ikke at fokusere på at noget kunne være galt:0) Ved i kender kønnet, så måske du kommer til at kunne tænke for meget over de andre ting??

Synes det er rigtig synd for dig at du har det sådan, kan ikke rigtig komme med noget der kan få dig til at føle anderledes:0)

Men håber det bliver en skøn skøn oplevelse for Jer:0)

Christina

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Det kan godt være du har ret - jeg synes det er svært at rationalisere den her underlige angstagtige følelse...

Jeg ville bare ønske det var veloverstået og jeg var på vej hjem i bussen med nogle nye fine billeder og en god mavefornemmelse igen...

Det ligner mig heller ikke at tabe hovedet sådan, men lige i dag føles det som at alt kan ske...

Knus til dig

Rosa

Anmeld

4. december 2009

Honningblomst

Hvad ville du gøre hvis noget var galt? Tænker om du overhoved skal tage afsted...jeg ville hvis jeg var gravid nu, takke nej til alle de undersøgelser der tilbydes, da jeg ikke mener de er meget andet end falsk tryghed og er man virkelig nervøs så skal man vælge fostervandsprøve eller moderkagebiopsi.

Så måske du skal overveje om det er nødvendigt??

Jeg fik selv en meget dårlig oplevelse ved min md og en masse bekymringer jeg helst var foruden.

Knsu Eva og held og lykke...

Anmeld

4. december 2009

Mira0911

Rosa skriver:

// Rosa

Jeg og bette krydser alt hvad vi kan for at alt er som det skal være...

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Eva skriver:

Hvad ville du gøre hvis noget var galt? Tænker om du overhoved skal tage afsted...jeg ville hvis jeg var gravid nu, takke nej til alle de undersøgelser der tilbydes, da jeg ikke mener de er meget andet end falsk tryghed og er man virkelig nervøs så skal man vælge fostervandsprøve eller moderkagebiopsi.

Så måske du skal overveje om det er nødvendigt??

Jeg fik selv en meget dårlig oplevelse ved min md og en masse bekymringer jeg helst var foruden.

Knsu Eva og held og lykke...

Jeg vil gerne afsted (på en måde). Jeg er meget afklaret og Niklas med. Hvis der er alvorlige organfejl, hjernefejl eller lignende så må vi afbryde graviditeten. Det bliver forfærdeligt, men det er vores beslutning.

Men alt derunder er en gråzone som vi i fællesskab tager stilling til.

Må jeg spørge hvad der skete ved din MD, siden du fik mange bekymringer derefter?

Kh

Rosa

Anmeld

4. december 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Jeg vil gerne afsted (på en måde). Jeg er meget afklaret og Niklas med. Hvis der er alvorlige organfejl, hjernefejl eller lignende så må vi afbryde graviditeten. Det bliver forfærdeligt, men det er vores beslutning.

Men alt derunder er en gråzone som vi i fællesskab tager stilling til.

Må jeg spørge hvad der skete ved din MD, siden du fik mange bekymringer derefter?

Kh

Rosa

Prblemet er jo så bare ved de skanninger at der er mange "fejl" der ikke opdages også de alvolige....nå, men det er jo som det nu er og sikkert også noget I har overvejet..

Jamen vi fik af  vide at hans nyre ikke virkede rigtigt og at hans hoved var for langt i forhold til hvor bredt det var...så blev vi bare sendt hjem og skulle tjekkes op senere. Vi købte så en skanning hvor vi fik af vide at nyren sikkert ville rette så inden han blev født og at hans hoved bare var sådan og at før man skannede børn jo slet ikke kunne sætte dem ind i skemaer på den måde...han var og er bare en langskalle, ligesom sin moar...

Knus Eva.

Anmeld

4. december 2009

jillkolsbjerg

Rosa skriver:

// Rosa

Jamen kære dig;-)

Har hørt og llæst op til flere steder at det faktisk ikke er unormalt at få næseblod når man er gravid;-) Og eftersom du mærker liv og alt ellers føles normalt så er der nok ikke noget at være bekymret over, men kender det godt vi førstegangsgravide er nok lidt mere bekymret om alt for mange ting end vi burde;-)

Op med humøret søde dig. Og glæd dig til MD-scanningen...det er bare en såååå vild oplevelse;-) 

knus jill 22+3

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Åhh sødeste!!!

Jeg har en veninde der er sådan en scannings-dame.. Og hun siger at det er SÅ FÅ ting, der først bliver opdaget ved MD Så chancen for at der skulle være noget galt, er forsvindene lille. - også din alder og sundhed taget i betragtning

Samtidig kan du ligeså godt glæde dig, for uanset om du så var den promille af en promille (ved ikke lige hvad det hedder), så vil du jo aldrig kunne forberede dig på det bagefter...

SÅ GLÆD DIG og se den lille bebser Så kan du jo også rigtig se om det i virkeligheden ER en pige, ik?

Også få dig en dejlig lur bagefter.

møzzer.

Anmeld

4. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

Rosa skriver:

// Rosa

da jeg sku til NF scanning med denne gang, sov jeg næsten ikke i 2 dage, jeg var så nevøs, kunne slet ikke få ro i min krop, og var bare grædefærdig.

det er mit barn nummer 2, da jeg sku til NF første gang, glæede jeg mig som et lille barn til at se min lille bebs, men den glæde blev hurtigt vendt, de sagde der var noget galt (der faldt min verden sammen) jeg var selv overbevist om at der ikke var noget og jeg kom til en moderkage prøve og der var slet ikke noget. og jeg har i dag den skønneste søn.. men scanningerne har ikke været sjove at komme igennem denne gang, med søvnløse nætter op til, men det er så sjældent at der er noget galt med de små pus..

held og lykke det skal nok gå..

knus karina 30+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.