Min personlig holdning er, at man burde beholde barnet, da man er 2 om ansvaret. Vi er jo voksene mennekser, og har man børn i forvejen, og man ellers beskytter sig, og det så sker alligevel, så må man jo tage ansvar for, at naturen ville noget andet.
Det er min personlige tanke, men når den så er sagt, så tror jeg også det vigtigt, at man lytter til hinanden, men man skal også kan leve med valgte selv.
Men jeg tror så heller ikke, vi ville ende i den situation, at min mand ikke ville have nummer 3 uanset, om det måske ikke var planlagt... Vi har snakket om 4 børn.... Men kan jo ikke altid sige, at de bedste børn er dem, som er planlagte..
Vi har en på 9 mdr nu, og en på 7 år, som ganske vist er fra mit tidligere forhold. Men vi har da snakket om, at lave nummer 3 her når den bette er 1.5 år, og så vil det være det første planlagte barn vi får
Men skulle det untænkelige ske, at jeg blive gravid på præventation nu her, så VED JEG MIN MAND aldrig ville forlange, jeg fik en abort. Så ville den komme til verden før planlagt tid, og så klare vi nok også det.
Der fordel og ulemper ved begge dele.... Men det handler om, hvordan ens livsstiuation er, og hvordan man har det sammen. Ville det ødelægge forholdet, at man valgte barnet, så man træffe en beslutning om, hvad man ville.
Men jeg er den personlig holdning, at det er ikke ens børn, eller et barn der kan ødelægge et forhold, det er vi voksene selv den er gal med, barnet/børnene bliver ofte bare brugt, som en undskyldning. Det er jo ikke noget, der belaster forholdet som sådan. Børn er guds bedste gave til livet, så det handler nok om helt andre ting mellem hinanden.
Susanne