Hvor meget tog I på i hele 3. trimester?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.546 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. december 2009

baby2010

Lige et lille spørgsmål ang. vægt under graviditet...

Hvor meget tog I på i sidste trimester? Jeg er lidt bekymret for vægten, da jeg allerede har taget nok på nu - og mangler hele 3. trimester! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

Hjaltesmor

Jeg tog 7½ kg på i sidste trimester. Jeg tog 9½ kg på i alt.

Men det er meget forskelligt, hvornår man tager mest på. Min mor tog 7½ kg på i første trimester og derefter ikke mere resten af graviditeten.

Så du behøver ikke bekymre dig, bare du er opmærksom på det.

Anmeld

2. december 2009

Lise

Hmmm... jeg havde taget 5 kg på til 24. ugers undersøgelse, og ca 20 kg da jeg fødte i uge 39 - så en femten stykker

Anmeld

2. december 2009

Mira0911

Kan jeg slet ikke huske! I det hele tog jeg 18 kg på...

Anmeld

2. december 2009

Nybagt mor

Jeg tog mest på i starten - tror der røg 3-4 kg på i sidste semester. I alt endte jeg på +22 kg.

Det er dog sandt at de (fleste ihvertfald..) ryger hurtigt af - for her efter en måned har jeg smidt langt over halvdelen af dem.

Jeg havde præcis samme tanke som dig, men kan jo være at du er en af dem der også tager mest på i starten

Anmeld

2. december 2009

Ansemusen

Da jeg var til kønsscanning, fortalte jordemoren mig, at de fleste jordemødre er holdt helt op med at veje deres gravide, fordi det ikke betyder noget for barnets fødselsvægt eller sundhed! Det er udelukkende et spørgsmål om gener for den gravide og kampen med at komme af med kiloene bagefter. Men hun sagde, at nogle kvinder tager 10 kilo på mens andre tager 30 på. Det er bare sådan det er, fordi kvinder er forskellige!

Min veninde, der læser til læge og hvis mor er jordemoder, mener at de 8-10 kilo, som man siger at overvægtige max. skal tage på, er utopi og virkelig urealistisk. Man bør først bekymre sig når man kommer over de 20 kilo. AMEN!!! Haha

Anmeld

11. december 2009

baby2010

Ansemusen skriver:

Da jeg var til kønsscanning, fortalte jordemoren mig, at de fleste jordemødre er holdt helt op med at veje deres gravide, fordi det ikke betyder noget for barnets fødselsvægt eller sundhed! Det er udelukkende et spørgsmål om gener for den gravide og kampen med at komme af med kiloene bagefter. Men hun sagde, at nogle kvinder tager 10 kilo på mens andre tager 30 på. Det er bare sådan det er, fordi kvinder er forskellige!

Min veninde, der læser til læge og hvis mor er jordemoder, mener at de 8-10 kilo, som man siger at overvægtige max. skal tage på, er utopi og virkelig urealistisk. Man bør først bekymre sig når man kommer over de 20 kilo. AMEN!!! Haha

Ikke at veje sig, siger du? Det lyder faktisk som en god plan. Jeg orker ikke den "overraskelse" hver uge...

Tak for tippet! 

Anmeld

11. december 2009

Pige2009

Jeg tog kun 2 kg på i 3. trimester. Endte med en vægtforøgelse på 10 kg. i alt Her snart 7 uger efter fødslen har jeg smidt 11 kg, så det er bare super duper

Anmeld

12. december 2009

Mum33

Det var over julen , så nok 6 kg.  

Anmeld

12. december 2009

frk andreasen

kan ikke huske det min vægt steg med raket fart i 1 graviditet tog hele 32 kg på men havde vand i kroppen og et ryge stop bag mig.

denne gang har jeg taget knap 6 kg på går ind i 3 trimester om en uge..

kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.