Hvordan gør man det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. december 2009

Klumpe-dumpe

Altså igår sagde spérn til mig, at jeg har givet Malucca en dårlig vane.

- Nemlig at hun mener hun skal spise om natten. -Og jeg troede pigebarnet var sulten Så Anette sagde jeg skulle tage den fra hende, men hun sagde inter om hvordan jeg skal gøre det.

Så har I et godt råd til, hvordan Malutski finder ud af, hun ikke skal spise om natten??

Er der mig der er pylderet, når jeg mener det er synd, bare at cutten den, sådan fra den ene nat til den anden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

anna-jonas

SÅ STOPPER VI ALTSÅ. Det er da den mest tåbelige ulægning jeg endnu har hørt. Hvor er de individuelle behov........ ALLE børn er forskellige, og har forskellige behov.

Faktisk er der børn, der har brug for mad om natten, til de er 2 år........(ja, ja Anna var så en af dem). Jonas holdt med at natspise da han var 8 mdr..............intet bøvl overhovedet, han fik sereveret lidt vand, hvis han vågnede. Ida bliver stadig ammet 2-3 gange hver nat............men det er jo så også en lidt anden sag.

Så ved du hvad Trine.............fortsæt du med natflasken, som bliver kaldt en dårlig vane. Malutten har jo brug for den, for at vokse og blive stor. Hun skal nok selv sige fra, når den ikke er interessant mere..............ellers må du begynde at tilbyde hende noget andet, når hun bliver 1 år.

Knus Mette

Anmeld

2. december 2009

sarahb

Ja det er meget forskelligt fra barn til barn..
Men isaac vågnede bare af vane og ville have flaske.. Jeg prøvede at lade være og bar gi ham en kop vand og vupti det var ikke spændende.. og så sov han igennem uden at vågne og ville have noget.. LÆKKERT! jeg giver ham masser af mad og drikke i løbet af dagen og det klarer han sig på.. Aftens flasken sagde han selv fra.. så no more milk here!!

men du kan sagtens mærke om det er vane eller sult hvis du prøver at undlade den.. isaac sover meget bedre uden den

Anmeld

2. december 2009

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

SÅ STOPPER VI ALTSÅ. Det er da den mest tåbelige ulægning jeg endnu har hørt. Hvor er de individuelle behov........ ALLE børn er forskellige, og har forskellige behov.

Faktisk er der børn, der har brug for mad om natten, til de er 2 år........(ja, ja Anna var så en af dem). Jonas holdt med at natspise da han var 8 mdr..............intet bøvl overhovedet, han fik sereveret lidt vand, hvis han vågnede. Ida bliver stadig ammet 2-3 gange hver nat............men det er jo så også en lidt anden sag.

Så ved du hvad Trine.............fortsæt du med natflasken, som bliver kaldt en dårlig vane. Malutten har jo brug for den, for at vokse og blive stor. Hun skal nok selv sige fra, når den ikke er interessant mere..............ellers må du begynde at tilbyde hende noget andet, når hun bliver 1 år.

Knus Mette

Tja jeg mener jo også bare hun har godt af det. Altså det er jo ikke slat-spiseri, hun gør med den flaske.... Det er mellem 150 og 200ml.

Men jeg kan godt se, hvis "folk" mener, hun skal være mere eller mindre flaske-fri, når hun er 1 år så har jeg da travlt.

Men måske det er mig der gør det "forkert". Hun får morgenmad, og når hun skal putte til formiddag en 1-1½ efter, så får hun en flaske, hvor hun tager mellem 150-200ml

Det sammen når hun har spist frokost og skal putte til eftermiddag.

og så også en at sove på, ca. kl. 19.00

Hver gang tager hun mellem 150-200ml.

Og det er ikke på et bestemt tidspunkt hun vågner om natten, det kan være kl 23- kl-1 eller 4.

Men sidst Anette var her fik Malucca "skæld ud" over hun ikke kunne trille fra ryg til mave, da hun så gik udaf døren, tja så har Malutten trille lige siden.... -Og i nat vågende Malutten ikke, så måske hun er så ræd for den rappenskrælle

Anmeld

2. december 2009

Klumpe-dumpe

sarahb skriver:

Ja det er meget forskelligt fra barn til barn..
Men isaac vågnede bare af vane og ville have flaske.. Jeg prøvede at lade være og bar gi ham en kop vand og vupti det var ikke spændende.. og så sov han igennem uden at vågne og ville have noget.. LÆKKERT! jeg giver ham masser af mad og drikke i løbet af dagen og det klarer han sig på.. Aftens flasken sagde han selv fra.. så no more milk here!!

men du kan sagtens mærke om det er vane eller sult hvis du prøver at undlade den.. isaac sover meget bedre uden den

Var det på et bestemt tidpunkt Isaac vågende? (Altså altid omkring kl. 03 fx.)

Malucca vågner ikke på et bestemt tidspunkt, det kan være mellem 23 og 04.

Hvor gammel var Isaac, da han stoppede med den?

Men måske jeg bare skal prøve, at tage en kop vand med ind til hende.

Anmeld

2. december 2009

sarahb

malucca09 skriver:

Var det på et bestemt tidpunkt Isaac vågende? (Altså altid omkring kl. 03 fx.)

Malucca vågner ikke på et bestemt tidspunkt, det kan være mellem 23 og 04.

Hvor gammel var Isaac, da han stoppede med den?

Men måske jeg bare skal prøve, at tage en kop vand med ind til hende.

flasker om dagen stoppede da han var 6 mdr, vi stoppede nat flasken da han var 9mdr der gad jeg simpelthen ikk op mere.
og aftenflasken stoppede på hans 1 års fødselsdag... nu tager jeg ham ind kl.18.30 eller 19. fortæller hvor højt jeg elsker ham, kysser ham godnat og så hører jeg ikke noget fra ham før næste morgen..

Isaac får en skål yougurt med cherios om morgenen ca.7.30. lidt rosiner og en kiks efter. 11.30 en skive rugbrød og lidt frugt og mælk at drikke.. sover næsten 3 timer kl.14.30-15 en bolle med pålæg og ved 16.30 tiden en rugkiks lidt frugt. kl 17.30- 18 aftensmad med mælk og senest 19 godnat..

Anmeld

2. december 2009

sarahb

forresten han vågnede ca. kl.2 .. så der var rytme i det... jeg synes bar det var så træls at stå op pga den ene flaske..

Anmeld

2. december 2009

Karo

Jeg stoppede med at give Marcus mad om natten da han var 7 måneder. Han fik på daværende tidspunkt mad to gange i løbet af natten og jeg fjernede simpelthen et måltid af gangen. Når han vågnede og ville have bryst gav jeg ham et glas med vand istedet. Det tog 2 nætter før det første måltid var fjernet, og så gjorde jeg det samme med det sidste måltid. Han kæmpede lidt mere imod her og det tog ca. 15 minutter den første nat før han stoppede med at græde og lagde sig til at sove, men den anden nat tog det ikke mere end 5 minutter og fra den dag er han ikke vågnet og ønsket mad mere.

Det bliver helt mærkeligt for dig ikke at skulle op om natten og give mad Det tog mig et par dage at vende mig til ikke længere at skulle op om natten.

Anmeld

2. december 2009

iln

Her har jeg vænnet Silas af med natflasken. Han vågnede konsekvent kl. 1 / 1.30 hver nat og jeg gav ham en flaske.

Var vist kommet noget sent i seng for en nat da han vågnede fattede jeg nærmest ingenting. Jeg gav ham sutten i håb om det lige kunne give mig 10 min. ekstra søvn. Jeg hørte ikke mere til ham den nat. De efterfølgende nætter afviste han flasken eller spiste ikke mere end 50 ml. så det "pjat" gad jeg ikke mere.

Så her får han sutten når han vågner om natten nu. Han klarer sig næsten 12 timer uden mad nu. Vildt. Det kan jeg ikke engang

Anmeld

2. december 2009

Klumpe-dumpe

sarahb skriver:

flasker om dagen stoppede da han var 6 mdr, vi stoppede nat flasken da han var 9mdr der gad jeg simpelthen ikk op mere.
og aftenflasken stoppede på hans 1 års fødselsdag... nu tager jeg ham ind kl.18.30 eller 19. fortæller hvor højt jeg elsker ham, kysser ham godnat og så hører jeg ikke noget fra ham før næste morgen..

Isaac får en skål yougurt med cherios om morgenen ca.7.30. lidt rosiner og en kiks efter. 11.30 en skive rugbrød og lidt frugt og mælk at drikke.. sover næsten 3 timer kl.14.30-15 en bolle med pålæg og ved 16.30 tiden en rugkiks lidt frugt. kl 17.30- 18 aftensmad med mælk og senest 19 godnat..

Hold da op, sikke meget Isaac spiser  Så meget kan jeg slet ikke få indenbords hos Maluccca, men hun er jo heller ikke så stor endnu. (Vægtmæssigt)

Men jeg prøver med vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.