Stræktmærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. december 2009

mama10

Hej Piger,

Jeg er i min 26 uge nu og maven vokser hurtigere, jeg er meget nervøs for at få strækmærker. Jeg smører mig ind i forskellige olier og creamer for at undgå dem, men heldigvis er der ikke kommet en eneste streg (endnu)..

Hvornår begyndte I at få strækmærker da I blev gravid og gjorde I noget for at undgå dem? Fortæl :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

RumlesMor

Strækmærker er så vidt jeg har forstået genetisk betinget...så kig i familien, har de dem...så får du dem også (med eller uden creme).

Jeg har fået strækmærker trods hyppig brug af cremer m.m., men som både min søster og mor er jeg mærket.

Nu 3½ år var de næsten væk, men med endnu en graviditet må jeg nok indstille mig på at få nye flotte striber. Det fylder meget i ens bevidsthed i starten - men det går over...

Anmeld

2. december 2009

mama10

Tak for dit svar, havde ikke tænkt på at det var genetisk betinget..

Så må de nok komme snart, for min mor og mormor har dem også..

Men som man siger, det er jo det værd

Anmeld

2. december 2009

Lærke90

Jeg tror ikke det er genistisk betinget.

Jeg har fået rigtig mange men min mor fik ingen overhovedet. Jeg begyndte at få mine omkring uge 27 ( de blev langsomt tydeligere og bredte sig)

der er mange forskellige meninger om hvorvidt det hjælper at smøre eller ej. jeg har fået at vide at det ikke hjælper, da det er underhuden som strækker sig, dvs. det er forskelligt fra person til person. Jeg har nemlig også smurt mig under graviditeten, som ikke har hjulpet

Men synes da endelig du skal smøre din mave uanset hvad, så den forholder sig blød og ikke bliver tør

Anmeld

2. december 2009

Valle81

Jeg havde faktisk ingen før til fødslen.Under fødslen kunne maveskindet ikke holde til presset, så de sprang bare frem:0) Fiken del, men tjah, der erjo ikke noget at gøre ved det:0)

De kommer hvis de kommer:0) Tror hverken man kan gøre fra eller til.

Christina

25+2 med barn nummer 2:0)

Anmeld

2. december 2009

luckas-mor

hejj jeg brgyndte allerede a få mærker i 12. uge:s
så vidt jeg fik a vide er det også hormonelt betinget
(hvorn ved jeg ikk), og også hvis man er yngre har man chancer for at få det, hverken min mor eller bedstemødre havde nogen,,
min mave voksede rigtig hurtigt lige fra start a,, og man ku allerede se det i 8.uge,,

men tror ikk det er arveligt,,!!

kramm natascha--
der desv har fået en del mærker, men venter jordens dejligste dreng

Anmeld

2. december 2009

Monski

Hverken min mor eller mormor fik strækmærker og de har 4 og 3 børn, så jeg håbede på at være lidt heldig Men jeg har her inden for det sidste 5 uger fået strækmærker og desværre en del af dem.

38+6

Anmeld

2. december 2009

Pige2009

Jeg fik mine første 2 strækmærker i uge 32 og de sidste 14 dage inden jeg fødte, kom der så lidt flere til. Det der med at smøre sig for ikke at få nogen er bare total ammestuesnak. Enten kan ens hud holde til belastningen eller også kan den ikke

Hilsen Linda med ca. 15 flotte røde striber 5 uger efter fødslen

Anmeld

2. december 2009

Karo

Strækmærker er hormonelt betinget.

Det vil sige at fordi din mor har dem behøver du ikke at få dem. Min mor sprængte vildt og voldsomt under begge sine graviditeter og jeg fik ikke et eneste strækmærke da jeg ventede min søn. Det har heller ikke noget med størelse at gøre. Man kan godt nøges med kun at tage 7-8 kg på og så få mange strækmærker mens en anden måske tager 20 kg på men ikke får et eneste.

De cremer man kan købe er rent fup. Jeg smurgte mig aldrig med noget og fik stadig ingen strækmærker. Så der er ikke andet at gøre end at vente og se om de kommer.

sorry

Anmeld

2. december 2009

Mira0911

Jeg har ikke en eneste på maven... Og det med cremer... Det tror jeg slet ikke på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.