19mån. og har problemer med luft i maven om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.924 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. december 2009

Mormilla

Ja min søn er 19mån. og han har tit problemer med luft i maven om aften/nat Han vågner fordi det gør ondt. Når han så har slået en stor prut så sover han videre. Men jeg er ved at være lidt træt efter at være oppe ved ham flere gange om natten

Er der nogen som har prøvet det samme? Eller nogen der har nogen gode råd?

Ved godt det med cykkel bevægelser og det med at nusse maven. Men er der andet jeg kan gøre?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig så vi alle kan få en go natte søvn igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mormilla skriver:

Ja min søn er 19mån. og han har tit problemer med luft i maven om aften/nat Han vågner fordi det gør ondt. Når han så har slået en stor prut så sover han videre. Men jeg er ved at være lidt træt efter at være oppe ved ham flere gange om natten

Er der nogen som har prøvet det samme? Eller nogen der har nogen gode råd?

Ved godt det med cykkel bevægelser og det med at nusse maven. Men er der andet jeg kan gøre?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig så vi alle kan få en go natte søvn igen

jeg kigger lige med, min søn har det på samme måde, det er så synd for de små pus.. også er det da også lidt træls at sku op flere gange om natten..

Anmeld

2. december 2009

Mormilla

karina22 skriver:

jeg kigger lige med, min søn har det på samme måde, det er så synd for de små pus.. også er det da også lidt træls at sku op flere gange om natten..

Ja det er meget synd for dem!!! Men ja både de og os bliver jo trætte når de vågner hele tiden

Anmeld

2. december 2009

Mormilla

op op op

Anmeld

2. december 2009

Mormilla

Er der ingen andre som har prøvet det???

Anmeld

2. december 2009

Hjaltesmor

ja, vi havde problemer med, at Hjalte aldrig kunne sove mere end en halv time, fordi han vågnede hver gang, han skulle slå en prut og græd, fordi det gjorde så ondt.

Vi gik til lægen, der anbefalede mylicondråber, som man bruger meget i Norge og Sverige. Det nedbryder overfladespændingen på prutterne, så de bliver mindre og dermed lettere kommer ud. De virkede med det samme.

Mylicon bliver ikke optaget i kroppen, så man kan ikke overdosere. Man hælder bare i de små pus, indtil man synes de virker.

De koster vist 60 kr, og man køber dem i håndkøb på apoteket.

Anmeld

2. december 2009

Mormilla

Hjaltesmor skriver:

ja, vi havde problemer med, at Hjalte aldrig kunne sove mere end en halv time, fordi han vågnede hver gang, han skulle slå en prut og græd, fordi det gjorde så ondt.

Vi gik til lægen, der anbefalede mylicondråber, som man bruger meget i Norge og Sverige. Det nedbryder overfladespændingen på prutterne, så de bliver mindre og dermed lettere kommer ud. De virkede med det samme.

Mylicon bliver ikke optaget i kroppen, så man kan ikke overdosere. Man hælder bare i de små pus, indtil man synes de virker.

De koster vist 60 kr, og man køber dem i håndkøb på apoteket.

Det kender jeg godt. Men er han ikke ved at være for gammel til det eller har det ikke en alder???

Anmeld

2. december 2009

Hjaltesmor

nej det har ikke en alder. Jeg er blevet anbefalet at bruge dem til mig selv også, da jeg også kan have mavesmerter, men har ikke prøvet det endnu.

Vi kan jo allesammen få ondt pga. luft i maven. Dråberne bryder overfladspændingen, så de hjælper alle uanset alder.

Der står forskellige doser på alt efter om man er spædbarn, barn eller voksen, men min læge siger, at man ikke kan dosere forkert, så man giver bare den dosis, man selv finder ud af virker.

Anmeld

2. december 2009

Mormilla

Hjaltesmor skriver:

nej det har ikke en alder. Jeg er blevet anbefalet at bruge dem til mig selv også, da jeg også kan have mavesmerter, men har ikke prøvet det endnu.

Vi kan jo allesammen få ondt pga. luft i maven. Dråberne bryder overfladspændingen, så de hjælper alle uanset alder.

Der står forskellige doser på alt efter om man er spædbarn, barn eller voksen, men min læge siger, at man ikke kan dosere forkert, så man giver bare den dosis, man selv finder ud af virker.

Ved du om det er skadeligt på nogen som helst måde?

Anmeld

2. december 2009

Hjaltesmor

Mormilla skriver:

Ved du om det er skadeligt på nogen som helst måde?

Det bliver slet ikke optaget i kroppen, så det har absolut ingen virkning på kroppen. Det har kun en effekt på luftboblerne i tarmene, der bliver brudt op i flere dele. Det er også derfor, man ikke kan overdosere. Du hælder bare alt det på ham, han har brug for. Han kan slet ikke tage skade, blive immum, forvent eller noget som helst andet.

Jeg er selv ret hysterisk (selverkendelse er vejen frem ) og får det dårligt bare en ryger aer ham på kinden, så jeg ville aldrig bruge det, hvis der var den mindste mulighed for, at det kunne skade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.