Malouis skriver:
Hejsa derude 
Jeg er meget bekymret om 3 måneders vaccinen, som min datter skal udsættet for engang i løbet af de næste 14 dage! jeg frygter at det vil gøre alt for ondt på hende, og at hendes lille krop vil reagere alt for meget på vaccinen!?
Hvordan gik det da i var til 3mdr. vaccinen med jeres guldklumper? skræg de længe? og var de meget påvirket af stikket bagefter (feber osv.) Jeg vil jo som alle andre kun mit barn det bedste, og véd jo godt at det er nødvendigt at få hende vaccineret, og at der nok inderst inde ikke er noget at frygte, meeen alligevel 
knus en bekymret nybagtmor!
åh jeg kender alt for godt din følelse. Hader det. Jeg havde min farmor med da min datter skulle stikkes så hun kunne trøste min datter og mig. Min datter skreg og græd da hun blev stukket og jeg græd også. Kunne slet ikke have det. Om aftenen fik hun lidt feber 38,6 og jeg fik hende først i seng lidt sent. Næste dag var der ingenting. Hun sov bare lidt mere end hun plejer. Nu har hun lige fået 5mdrs vaccinen og første stik reagerede hun ikke på men andet stik græd hun meget over. Denne gang havde hun dog overhovedet ikke feber eller noget bagefter. Hun var helt sig selv.
Min sundhedsplejerske gav mig det råd at jeg kunne tage noget rørsukker og blande i noget kogende vand og så skulle jeg give hende det med en pipette når hun blev stukket. Jeg mener det var 1-2spsk til en dl kogende vand. Det er meget sødt. Nogle børn vil så blive så koncentrerede om det sukkervand at de ikke opdager de bliver stukket.
Og det skal nok gå. Jeg var også dødsensangst, men bare sæt aftenen og næste dag af så I kan slappe af derhjemme. 
Anmeld