første jordemoderbesøg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.391 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. december 2009

Vidunderligeunger

vi skal i region midt selv bestille tid hos jordemoder, og kan se det er ved at være tid... ringer man bare derind og siger "DAV jeg skal ha en tid hos jer"?? og hvor længe inden, man ca. er sat til at skulle til jordemoder første gang, skal man ringe??

Hvad laver man første besøg? og så videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Valle81

BlyViol skriver:

vi skal i region midt selv bestille tid hos jordemoder, og kan se det er ved at være tid... ringer man bare derind og siger "DAV jeg skal ha en tid hos jer"?? og hvor længe inden, man ca. er sat til at skulle til jordemoder første gang, skal man ringe??

Du skal bare ringe så tidligt som muligt og sige hej, jeg skulle gerne bestille en tid ved jer til første jordemoderundersøglse. Så spørger damen i tlf om resten, hvor langt du er henne cpr nummer osv:0)

Til første jordemoderundersøgelse snakker man bare. Det er en samtale omkring hvordan du har haft det indtil nu, om du har spørgsmål og andet. Måske spørger hun om hun skal lytte efter hjertelyd. Så får du udleveret en masse papirer, pjiecer om amning osv.

Christina

Anmeld

1. december 2009

lulle1985

BlyViol skriver:

nu ved jeg jo ikke hvor du skal gå til jordemoder men jeg hører jo så til Herning jordemoderhus, og jeg ringede bare derind og så spurgte de ang. termin og så fik jeg en tid i uge 16, som er fast hos dem... syntes det var meget forvirende da jeg er førstegangsfødende og anede INTET om hvad jeg skulle osv. men vent med og ring til du har været til NF og du har den helt fastsatte termin, da jeg fik ringet 3 gange inden jeg fik en tid.

Anmeld

1. december 2009

Vidunderligeunger

Tusind tak det vil jeg gøre i morgen.. kan se det var omkring den 11. jeg sku til jordemoder, det når jeg vidst ikk haha

Anmeld

1. december 2009

Vidunderligeunger

lulle1985 skriver:

nu ved jeg jo ikke hvor du skal gå til jordemoder men jeg hører jo så til Herning jordemoderhus, og jeg ringede bare derind og så spurgte de ang. termin og så fik jeg en tid i uge 16, som er fast hos dem... syntes det var meget forvirende da jeg er førstegangsfødende og anede INTET om hvad jeg skulle osv. men vent med og ring til du har været til NF og du har den helt fastsatte termin, da jeg fik ringet 3 gange inden jeg fik en tid.

hehe er jo 14´+1 og har været til nakkefoldsscanning for 14 dage siden hehe... jeg er ik så skide obs på det hele, må jeg indrømme.. synes der er så meget man skal til ved læge osv.. det er herning jordemoder center jeg skal hen til.. det er vel det samme??

Anmeld

1. december 2009

lulle1985

BlyViol skriver:

hehe er jo 14´+1 og har været til nakkefoldsscanning for 14 dage siden hehe... jeg er ik så skide obs på det hele, må jeg indrømme.. synes der er så meget man skal til ved læge osv.. det er herning jordemoder center jeg skal hen til.. det er vel det samme??

ja det er det samme sted, de er rigtig søde derinde, så ring indtil dem og få en tid, den aftaler i, i telefonen og så får du en tid når du er i 16 uge ¨

held og lykke

louise 18+6

Anmeld

1. december 2009

lulle1985

ps. så håber jeg du er lige så heldig som jeg, fik nemlig lov til og høre hjertelyd

Anmeld

1. december 2009

Vidunderligeunger

lulle1985 skriver:

ps. så håber jeg du er lige så heldig som jeg, fik nemlig lov til og høre hjertelyd

kunne være dejligt.. hvad hed hun?? har enn bekendt der arbejder derinde.. rikke hedder hun..

Anmeld

1. december 2009

lulle1985

BlyViol skriver:

kunne være dejligt.. hvad hed hun?? har enn bekendt der arbejder derinde.. rikke hedder hun..

hun hed faktisk Rikke... Rikke Thøgersen, men hun holder fordi hun er kommet op og skal scanne så nu skal jeg have en der hedder Ida Jørgensen

Anmeld

1. december 2009

Vidunderligeunger

lulle1985 skriver:

hun hed faktisk Rikke... Rikke Thøgersen, men hun holder fordi hun er kommet op og skal scanne så nu skal jeg have en der hedder Ida Jørgensen

det er hende!! haha, sjovt nok.. det er min mors veninde, så altså min bekendte.. virkelig søød pige...  gad godt hun kunne blive min private jordemoder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.