vægtvurderinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. december 2009

SHERO

Har været til jm i dag, og mildest talt meget forvirret, sidst sagde min jm at iflg den scanning jeg fik i uge 25 var han alt for lille, og i dag vurderede hun ham til 3000 g, og har sendt mig til scanning i morgen for at sikre han ikke bliver kæmpe stor... Ved godt at det kun er en vurdering og ikke nødvendigvis er rigtigt, men bliver sgu forvirret når hun de sidste par gange mente han var for lille, og nu er han pludselig alt for stor...

Nogen der har oplevet lign.?

kan han godt vokse fra at være for lille til at være alt for stor på 10 uger?

Tullen 35+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

quity

Jeg har ikke prøvet det. Sidste gang jeg ventede mig mente jm den ene uge at han vejede 3800 g(uge 37) og 14. dage efter 3200 g, men dagen før fødslen mente hun 3400-3500g. Fødselsvægt 3455 g.

Denne gang er det en bette nus. havde termin igår og var til scanning der blev den målt til 3090 g.

Men held og lykke med det hele. Det bliver spændende hvad scanningen siger..

Anmeld

1. december 2009

Henri84

Har ikke prøvet det samme, men E blev skønnet til maks. 3000 g 3 dage før fødslen, men vejede altså 3960 g... Så de kan altså skønne en del forkert

Anmeld

1. december 2009

LotteGabriella

Tullen85 skriver:

Har været til jm i dag, og mildest talt meget forvirret, sidst sagde min jm at iflg den scanning jeg fik i uge 25 var han alt for lille, og i dag vurderede hun ham til 3000 g, og har sendt mig til scanning i morgen for at sikre han ikke bliver kæmpe stor... Ved godt at det kun er en vurdering og ikke nødvendigvis er rigtigt, men bliver sgu forvirret når hun de sidste par gange mente han var for lille, og nu er han pludselig alt for stor...

Tullen 35+2

Jeg må indrømme at jeg ikke giver meget for deres vurderinger...til min sidste undersøgelse hos JM, som var 2 uger  inden jeg fødte, der vurderede hun Daniella til at være omkring 4.200 gr., og hun var kun 3.230 gr. da jeg fødte hende

Anmeld

1. december 2009

linemus

Henri84 skriver:

Har ikke prøvet det samme, men E blev skønnet til maks. 3000 g 3 dage før fødslen, men vejede altså 3960 g... Så de kan altså skønne en del forkert

Det prøvede jeg også med min første. Han blev skønnet dagen før fødslen til 3700 g og vejede 4650 g da han kom ud.

Kan godt forstå, du er forvirret, men så er det da rart, at du bliver scannet, for der kan de meget bedre se det. Jm's bud er kun et skøn, og det kan altså være helt forkert.

- Line

Anmeld

1. december 2009

SHERO

Okay, nu er jeg mere rolig hehe  vidste godt at det ikke var helt rigtig når de vurderede, men kan se det kan være meget forkert...

Er scanninger mere korrekte så?

Anmeld

1. december 2009

N&J

Tullen85 skriver:

Tullen 35+2

Okey fandt så lige mine papirer frem..

uge 34 skøn 25-2600 g

uge 35 skøn 2900 g

uge 37 skøn 3200 g

uge 40+4 skøn 3400, men jeg mente at det var lige lavt nok sat, så hun forsøgte sig igen og kom frem til 3600 g, men datter blev født 6 dage senere og vejede 4620 og de der 1000 g havde hun altså ikke taget på de 6 dage det er kun vurderinger og dit fostervand kan godt gøre det rigtig svært at vurdere, syntes nu det lyder meget rimeligt.. 

Anmeld

2. december 2009

Mira0911

Min jm sagde at de kunne skønne 350 g ved siden af....

Anmeld

2. december 2009

Maise

Tullen85 skriver:

Tullen 35+2

Da jeg var 33+4 blev baby scannet til 2900. jeg skal scannes igen om en uge når jeg er 35+4, så de kan fastsætte en dato for min igangsættelse ca 2 uger før termin, for ellers skulle jeg føde en basse på små 5 kilo og det er jeg ikke interreseret i. Er dog meget nervøs for hvor stor hun har vokset sig på 14 dage.

Anmeld

2. december 2009

Valle81

Hejsa,

Har ikke prøvet det med at vægt går op og ned, en dagen inden jeg fødte, var jeg til jordeoder so skønnede den bette til 3500-3600 gram, men ja hun vejede 3120:0)

Spurgte jordemoderen til fødslen og han sagde at jeg havde en flot stor moderkage og det kunne have snydt.

Så de der vægtformodninger, dem giver jeg ikke så meget for:0)

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.