Altså først og fremmest skal du have styr på din gæld, nu ved jeg ikke om det er banken eller hvad det nu er, men det burde være muligt at få lavet en afdragsordning, som passer til dig..
Vil så lige skrive at jeg var kontanthjælp i to mdr. , men skulle søge ins. plads, min datter fik den da hun var ja 5 mdr og den skulle jeg sige ja til (havde så overvejet at benytte mig af kommunes pasning i eget hjem ordning - som ville give 4800 før skat) men besluttede mig for at prøve dp af og det var den bedste løsning for min datter, samtidig så jeg en mulighed for at komme igang med en udd. godt nok et mdr. inde i semesteret, men jeg fik lov alligevel, til gengæld har jeg så fået et krav om tilbagebetaling, da de mener at den kontanthjælp som jeg skulle have udbetalt for sidste mdr. dækker de omkostninger som jeg kunne bruge min su til, da den ene er forudbetalt og den anden bagudbetalt, pyt med at min su kom 2 uger for sent eller at jeg ingen penge havde at leve for det første mdr. jeg var tilmeldt kontanthjælp (har været tilmeldt et mdr. før jeg kunne få penge og min su stoppede et mdr. forinden) og havde jeg fået et arbejde, ja så havde det set anerledes ud også selvom jeg var 14 dages lønnet..
smæk et tilbagebetalingskrav som skal betales i dec, jeg har så fået at vide at jeg kan lave en betalingsordning, men come on.. 9400 hvor skulle jeg få de penge fra (har så heldigvis kunne spare lidt op, men stadig)..
Lorte system..
Anmeld