Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2009

Anonym trådstarter

DatterMalou skriver:

Det er sgu da ikke bare sådan. Hvis din husleje er et beløb, skal de da ikke trække et helt andet! Du skal gå der op igen, og gå ikke før du har fået nogen svar. De skal ikke bare kunne spise dig af med et eller andet fis..

Jeg snakker med dem imorgen så. Åh jeg er bare så ulykkelig.. Tusind tak for hjælp....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Jeg snakker med dem imorgen så. Åh jeg er bare så ulykkelig.. Tusind tak for hjælp....

Jeg håber de hjælper dig noget mere, ellers er det sgu en møg kommune du bor i. Sorry, men det er det. Du burde ikke være tvunget til og forlade dit barn før tid, fordi kommunen ikke hjælper som de skal.

Anmeld

1. december 2009

Anonym trådstarter

DatterMalou skriver:

Jeg håber de hjælper dig noget mere, ellers er det sgu en møg kommune du bor i. Sorry, men det er det. Du burde ikke være tvunget til og forlade dit barn før tid, fordi kommunen ikke hjælper som de skal.

Nej det mener jeg jo heller ikke skal være rigtig.

Anmeld

1. december 2009

malou

pøj pøj med det hele

knus malou

Anmeld

1. december 2009

Happy

Hej

Hvis kommunen trækker mere end de skal er der nok en grund til det, skylder du f.eks. kommunen penge, enten i skat eller andet? Så kan de jo sagens foretage udlæg i dine kontantpenge.

Anmeld

1. december 2009

Lone Jakobsen

læser ingen steder om du faktisk får ordinær og ekstraordinær børnetilskud. det har du jo krav på som alene forsørger.

hvorfor får du ikke boligsikring? og hvornår bliver din anden lejlighed lejet ud så du ikke står med 2 huslejer. det er også stadig en rimelig dyr lejlighed du sidder i. jeg tænker på at for 5700kr fik jeg en 5 værelses med have. er det virkelig det billigste du kan finde....for hvis du kun har et barn, så synes jeg det lyder som en meget dyr løsning.

lyder måske lidt hård, det er ikke meningen..... jeg har bare selv stået som alene mor på kontant hjælp (og som elev hvilket er på en noget lavere ydelse) så ved hvad du gennemgår.

mange hilsner

Anmeld

1. december 2009

qp

Der må vel være noget mellemværende imellem dig selv og kommunen siden de går ind og trækker husleje fra din kontanthjælp hvorefter du får udbetalt resten?

Det er jo ikke noget de "bare gør" da husleje ellers normalt er noget man selv skal betale?

Jeg ved de går ind og gør det hvis det drejer som om folk der er dårlige til, at betale husleje eks. alkoholikere, narkomaner, sindslidende o.a socialt belastede grupper....

De 1500 kr du har som rådighedsbeløb må være efter du har betalt nogle af dine regninger - for det kan ikke passe, at en enlig mor eller anden enlig person kun skal leve for 1500 pr mdr?

Anmeld

1. december 2009

anna-jonas

Tænker på om du har søgt ekstraordinært børnebidrag................det er vel 1000-1200 kr. pr måned. De penge kan du komme langt for.

Prøv at lave et budget...................altså skriv alle udgifter ned, og sæt det over for de indtægter du har. Så kan din sagsbehandler måske se, at det ikke er nok at leve af, med et lille barn.

Desuden.....................hvis din eks. har en vis indkomst............altså en årsløn over 300.000 kr. eller deromkring, så skal han betale mere i børnebidrag. Dette kan du søge hos statsamtet.

Held og lykke med det hele, det kan ikke være nemt.

MEtte

Anmeld

1. december 2009

N&J

Altså først og fremmest skal du have styr på din gæld, nu ved jeg ikke om det er banken eller hvad det nu er, men det burde være muligt at få lavet en afdragsordning, som passer til dig.. 

Vil så lige skrive at jeg var kontanthjælp i to mdr. , men skulle søge ins. plads, min datter fik den da hun var ja 5 mdr og den skulle jeg sige ja til (havde så overvejet at benytte mig af kommunes pasning i eget hjem ordning - som ville give 4800 før skat) men besluttede mig for at prøve dp af og det var den bedste løsning for min datter, samtidig så jeg en mulighed for at komme igang med en udd. godt nok et mdr. inde i semesteret, men jeg fik lov alligevel, til gengæld har jeg så fået et krav om tilbagebetaling, da de mener at den kontanthjælp som jeg skulle have udbetalt for sidste mdr. dækker de omkostninger som jeg kunne bruge min su til, da den ene er forudbetalt og den anden bagudbetalt, pyt med at min su kom 2 uger for sent eller at jeg ingen penge havde at leve for det første mdr. jeg var tilmeldt kontanthjælp (har været tilmeldt et mdr. før jeg kunne få penge og min su stoppede et mdr. forinden) og havde jeg fået et arbejde, ja så havde det set anerledes ud også selvom jeg var 14 dages lønnet..

smæk et tilbagebetalingskrav som skal betales i dec, jeg har så fået at vide at jeg kan lave en betalingsordning, men come on.. 9400 hvor skulle jeg få de penge fra (har så heldigvis kunne spare lidt op, men stadig)..

Lorte system.. 

Anmeld

1. december 2009

Mira0911

Mener altså, at du kan søge om forskellige ydelser ved kommunen når du er alene.... Forhør dig på kommunen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.