Åhh opgiver snart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2009

4xGreve

malucca09 skriver:

Åh jamen sødeste Stina,

For det første er jeg meget forarvet over din søster. Hvordan pokker kan hun tillade sig at være så hjerte kold. Hende af alle bør da vide, hvor tæt du og Frank var på at miste Daniella. Og hvordan jeres families forhistorie er med ftf.

Og jo veer gør lige ondt om det er i uge 26, uge 34 eller uge 42. (Eller det går jeg da stærkt udfra de gør, da det er det sammen kroppen gør) Faktisk siges der, at det gør MERE ondt at føde et FTF barn end et barn i uge 42. Det ftf barn hjælper på ingen måde til selv. Hvor barnet i uge 42 fx. har travlt med at komme ud og selv hjælper til.

Mht. de forskellige kommentar med at få et "rigtig" barn kan jeg kun nikke genkendende til det. Jeg har en bekendt som blev gravid mens jeg var gravid med div. komplikationer. Jeg fik næste dagligt af vide af hende, at når hendes dreng kom, så var det SUPER Søren, og hun ville få et NORMALT barn, men da hun så fødte i uge 40+1, tja der vejede han faktisk kun 2450. -Og hvad jeg ved så er Malucca MEGET normal. Så man skal dælme ikke være skades fryd, før man kan feje for egen dør!!!

Mht. du mener du siger de forkerte ting, så tror jeg bestemt det bunder i en form for usikkerhed, du har længe været væk, fra den virkelige verden (forstå mig ret) og derfor føler du ikke, at du kan byde ind med noget rellevant til sammenkomster.

Som jeg kender dig er du en meget varm og betænksom pige, der tænker meget på dine medmennesker. Hvilke er en stor gave at have i denne verden. Så søde Stina, jeg tror du skal "øve" dig i at komme ud og tale med folk. Så du får nogle succes oplevelser ift. at tale med andre mennesker face to face. Om det så kun til at starte med er small talk, så er det en vej fra.

Måske skal du overveje, at starte på noget som en fritids interesse. Fx. porcelænmaling, hvor du har mulighed for at kunne tale med nogen folk, men samtidig kan fordybe dig i netop det du laver, hvis usikkerheden kommer op i dig. Start på noget hvor du har noget til fælles med de mennesker du sidder med. Det tror jeg bestemt, vil være rigtigt godt for dig.

Skriv endelig hvis jeg kan gøre noget.

til dig og SMUKKE Daniella.

Skal starte på uddannelse her til jan. og glæder mig helt vildt, tror det bliver rigtigt godt, og vildt sjovt...

Og det skal lige siges at min søster ikke alitd er helt alene, men nærmer tror jeg ikke jeg vil komme ind på det i tilfælde af nogen læser med... 

Super glad for dit indlæg da du jo også ved hvad det vil sige aat have et FTF barn...

Og ja en masse usikkerhed er der helt sikkert men vil jo også bare gerne gøre Frank så stolt af mig men ender altid med at dumme mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Vial

Kan du evt. tale med din læge om noget psyk.hjælp. Du har været i krisesituation, så hvis gamle regler stadig gælder, så vil jeg mene, at du er berettiget til gratis psykologhjælp.

Det ville være så fint at få vendt det med en prof.

Min far lukkede sig inde i sig selv og blev meget depri og socialt angst oven på mit meget kritiske start på livet (blev jo født 2 mdr før tid og havde alle involde oppe i navlestrengen - en sjælden og meget grim misdannelse, som jeg overlevede mod mange odds).

Min far skulle have bearbejdet det. Ikke mindst for resten af familiens skyld. Din datter fortjener en glad og overskudsramt mor

Anmeld

1. december 2009

4xGreve

KaMa skriver:

Kan du evt. tale med din læge om noget psyk.hjælp. Du har været i krisesituation, så hvis gamle regler stadig gælder, så vil jeg mene, at du er berettiget til gratis psykologhjælp.

Det ville være så fint at få vendt det med en prof.

Min far lukkede sig inde i sig selv og blev meget depri og socialt angst oven på mit meget kritiske start på livet (blev jo født 2 mdr før tid og havde alle involde oppe i navlestrengen - en sjælden og meget grim misdannelse, som jeg overlevede mod mange odds).

Min far skulle have bearbejdet det. Ikke mindst for resten af familiens skyld. Din datter fortjener en glad og overskudsramt mor

åhh i må endelige ikke misforstå mig jeg er en meget glad og livlig pige og har tit masser af overskud (dog nogen gange hvor der ikke er så meget af det)
Og vi har prøvet at tale med en prof. 2 gange og aldrig har jeg oplevet noget der kunne gøre ting så meget værre end de var i forvejen... Og vi betalte endda selv halvdelen af den den 2 gange 1 gang var igennem sygehuset gange...

Men mine største problemer er klar vores familier og det at jeg aldrig kan holde kæft og altid får sagt alt det forkerte...

Anmeld

1. december 2009

Vial

WiitrioeN skriver:

åhh i må endelige ikke misforstå mig jeg er en meget glad og livlig pige og har tit masser af overskud (dog nogen gange hvor der ikke er så meget af det)
Og vi har prøvet at tale med en prof. 2 gange og aldrig har jeg oplevet noget der kunne gøre ting så meget værre end de var i forvejen... Og vi betalte endda selv halvdelen af den den 2 gange 1 gang var igennem sygehuset gange...

Men mine største problemer er klar vores familier og det at jeg aldrig kan holde kæft og altid får sagt alt det forkerte...

Okay på den måde.

At finde gode psykologer handler jo om kemi, og det er svært at regne ud før man sidder i stolen  

At holde mund.. tja, hvad med nogle store hold kæft bolscher

Anmeld

1. december 2009

4xGreve

KaMa skriver:

Okay på den måde.

At finde gode psykologer handler jo om kemi, og det er svært at regne ud før man sidder i stolen  

At holde mund.. tja, hvad med nogle store hold kæft bolscher

ja det kunne være jeg skulle ha sådan nogen i tasken...

Anmeld

1. december 2009

N&J

Altså først og fremmest må jeg sige at veer opleves forskelligt fra person til person uanset hvornår man føder..

og så må jeg også indrømme at både jeg og min søster der blev mor 3 mdr. før mig får sagt nogle ting indimellem som ikke er særlig hensigstmæssige, de er ikke ment ondt, men bliver indimellem opfattet sådan, jeg ville altså snakke med din familie og så alene med din søster, og så i stedet for måske at påpege alt det de siger forkert, så forklar dem at du nogengange godt kan blive lidt ked af det når der er nogen (hvis du bruger nogen føler de sig måske ikke så angrebet) der omtaler din fødsel og veer som ikke værende rigtig, for det er den jo, det var den jo...

..det tog mig meget lang tid at få min far til at forstå at jeg ikke havde det godt efter fødslen, Nikita faldt på gulvet mens jeg var ude og tisse, godt nok ikke langt og på et gulvtæppe, men følte mig som verdens dårligste mor og det kunne han slet ikke forstå alle børn faldt jo på et eller andet tidspunkt, og han syntes bare jeg skulle tage og komme over det, det endte med at jeg prøvede at forklare ham hvorfor jeg blev ked af det, og endte med at gå meget sur derfra, og han kom så op og sagde et eller andet (min far siger ikke undskyld, men forsøger at udtrykke det på en anden måde) så nogen gange siger de bare nogle uheldige ting fordi de ikke kan sætte sig ind i din situation..

mht det med at sige de rigtige ting, så går jeg selv stærkt ind for at man siger det man har lyst til, men har gennem mit arbejde måtte tænke over det når jeg stod i en situation med en pårørende eller en forældre til en ung.. man lærer jo at vare sin tunge og så er der jo de sociale funktioner hvor man bliver nødt til det...

1. Du kan læse avisen online fra dagen før så du kan komme med små historier eller andet nyt (som helst skal være spændende eller sødt - lidt ufarligt)

2. Du kan tjekke de film ud der kører i bio og læse lidt om dem, så kan altid høre om de har eller skal ind og se nogle film

3. Du kan spørge ind til familien (hvis du ved de har børn, kone) elle spørge om hvad de får deres fritid til at gå med..

4. Hvis de må dele arbejdet med jer derhjemme, kan du også ind til den store sending, nye ordre eller hvad der ny lige er sket de sidste par uger

5. sidst men bestemt ikke mindst så kan du snakke om vejret

Knuz fra Jane, der bestemt sys du fortjener en krammer

Anmeld

1. december 2009

4xGreve

NikitasMoar skriver:

Altså først og fremmest må jeg sige at veer opleves forskelligt fra person til person uanset hvornår man føder..

og så må jeg også indrømme at både jeg og min søster der blev mor 3 mdr. før mig får sagt nogle ting indimellem som ikke er særlig hensigstmæssige, de er ikke ment ondt, men bliver indimellem opfattet sådan, jeg ville altså snakke med din familie og så alene med din søster, og så i stedet for måske at påpege alt det de siger forkert, så forklar dem at du nogengange godt kan blive lidt ked af det når der er nogen (hvis du bruger nogen føler de sig måske ikke så angrebet) der omtaler din fødsel og veer som ikke værende rigtig, for det er den jo, det var den jo...

..det tog mig meget lang tid at få min far til at forstå at jeg ikke havde det godt efter fødslen, Nikita faldt på gulvet mens jeg var ude og tisse, godt nok ikke langt og på et gulvtæppe, men følte mig som verdens dårligste mor og det kunne han slet ikke forstå alle børn faldt jo på et eller andet tidspunkt, og han syntes bare jeg skulle tage og komme over det, det endte med at jeg prøvede at forklare ham hvorfor jeg blev ked af det, og endte med at gå meget sur derfra, og han kom så op og sagde et eller andet (min far siger ikke undskyld, men forsøger at udtrykke det på en anden måde) så nogen gange siger de bare nogle uheldige ting fordi de ikke kan sætte sig ind i din situation..

mht det med at sige de rigtige ting, så går jeg selv stærkt ind for at man siger det man har lyst til, men har gennem mit arbejde måtte tænke over det når jeg stod i en situation med en pårørende eller en forældre til en ung.. man lærer jo at vare sin tunge og så er der jo de sociale funktioner hvor man bliver nødt til det...

1. Du kan læse avisen online fra dagen før så du kan komme med små historier eller andet nyt (som helst skal være spændende eller sødt - lidt ufarligt)

2. Du kan tjekke de film ud der kører i bio og læse lidt om dem, så kan altid høre om de har eller skal ind og se nogle film

3. Du kan spørge ind til familien (hvis du ved de har børn, kone) elle spørge om hvad de får deres fritid til at gå med..

4. Hvis de må dele arbejdet med jer derhjemme, kan du også ind til den store sending, nye ordre eller hvad der ny lige er sket de sidste par uger

5. sidst men bestemt ikke mindst så kan du snakke om vejret

Knuz fra Jane, der bestemt sys du fortjener en krammer

Mange tak for krammer og indlæg... vil helt sikkert prøve at tag nogen af de ting til mig, men en ting er sikkert jeg kan ikke snakke med dem for 1 jeg er bange for at såre dem (sådan tænker jeg desværre rigtig meget) 2 jeg er bange fro de bliver sure på mig eller ikke frostår og 3 kan bare ikke snakke med familien om sådanne nogen følelser...

Anmeld

1. december 2009

N&J

WiitrioeN skriver:

Mange tak for krammer og indlæg... vil helt sikkert prøve at tag nogen af de ting til mig, men en ting er sikkert jeg kan ikke snakke med dem for 1 jeg er bange for at såre dem (sådan tænker jeg desværre rigtig meget) 2 jeg er bange fro de bliver sure på mig eller ikke frostår og 3 kan bare ikke snakke med familien om sådanne nogen følelser...

Er rigtig ked af at du ikke føler du kan snakke med dem, men så må du læsse af herinde.. jeg skal ihvertfald nok lytte.. 

Anmeld

1. december 2009

4xGreve

NikitasMoar skriver:

Er rigtig ked af at du ikke føler du kan snakke med dem, men så må du læsse af herinde.. jeg skal ihvertfald nok lytte.. 

Det er jeg meget glad for, rart at ha et sted at komme af med det hele og forhåbeligt uden at blive dømt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.