er en stor omvandrende plukkeve :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2009

Lærke90

Jeg tror ikke du skal være nervøs, men har fået at vide at de ikke må blive regelmæssige ( ved mindre man er tæt på fødslen) da det ellers kan udvikle sig til rigtige veer eller sådan noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

frk andreasen

Caroline86 skriver:

Øv, hvor er det irriterende.

De gør ikke ondt, men ligegyldigt hvad jeg laver kommer der den ene plukkeve efter den anden. De er lange og mavsen vil ikke slappe af... Skal til scanning i morgen (cervix og moderkage), så der taler jeg lige med lægen om det.

Er meget stresset for tiden, pga. sygdom og skole, men jeg bliver lidt bekymret for om det pludselig kan udvikle sig det mere end bare plukkeveer. Jeg er god til at lægge mig og slappe af når det er slemt, men det holder ikke op af den grund.

Nogen der har prøvet noget lignende? at have plukkeveer hele tiden? og kan jeg gøre andet end det jeg allerede gør?

Vil ikke sygemeldes, da jeg er rigtig glad for måden jeg har planlagt at gå fra, tage barsel og vende tilbage efterfølgende.

Håber nogen kan komme med trøstende ord!

Knus Caroline 27+3

jeg har det på samme måde.. plukveer hele tiden og så oveni hatten bækkenløsning rigtig øv

tanja 24+1

jeg er syge meldt. hvis jeg bare er det mindste for aktiv en dag  så kan jeg næsten ikke gå dagen efter for smerter og plukveer..

Anmeld

30. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

puha jeg har også plukveer HELE tiden og har haft det siden uge 14, de er blevet værre jo længere jeg er kommet hen, det må man gerne have, bare de ikke gør alt for ondt. tror ikke du skal være bekymret..

knus karina 29+6

Anmeld

30. november 2009

guggle

Jeg har selv haft plukveer konstant i flere måneder....

Har dem konstant og de kommer også selvom jeg slapper af, vågner endda om natten med strenge plukveer og de kan altså godt gøre ondt. Jeg er 3. gangs gravid, så ved udemærket hvad veer er. De kan godt føles som start-veer....

Men jeg fik at vide af jordmoderen at det var helt almindeligt... Og plukveer behøver ikke være grund til at lægge sig hen. I mit tilfælde ændrer det ikke noget. Blev også tjekket sidst jeg var til scanninig og til trods for at være tæt på fødslen, havde jeg slet ikke åbnet mig eller noget. Baby stod heller ikke langt nede, så de strenge plukveer har intet medført andet en en meget ømme muskler på siden af maven og øm lænd.

Anmeld

30. november 2009

quity

Kan kun sige æv hvor er det træls for dig.

Jeg har selv gået med plukkeveer siden midten af 16. uge (har termin i dag). Og det har ikke kun været en enkelt plukkeve en gang i mellem, nej det er MANGE i løbet af dagen (hver dag). Mine plukkeveer har gjort ondt siden jeg begyndte at få dem. Har nævnt det til både læge og jordemoder, men de har sagt at så længe de ikke kommer regelmæssigt og ikke forandre sig til det værre så skal jeg ikke bekymre mig..

Men træls er det for dig. Ønsker dig god bedring med plukkeveerne...

Anmeld

30. november 2009

missKat

Jeg døjer også hver eneste dag med plukveer og har gjort det i 4 uger nu.

Jeg skal bare slappe af når de kommer og er vedvarende, mere er der ikke at gøre. Det kan på sigt hos nogen give en kortere livmoderhals, men ikke noget du skal bekymre dig om nu hvor de ikke gør ondt. Jeg blev verginalt scannet sidst vi var til scanning, så de kunne se livmorder halsen, der var fin trods mange onde plukveer gennem 3 uger.

Men er du nervøs, så hør da lige lægen i morgen det er altid rart lige at få ro på!!

knus Karina 
21+4 

Anmeld

1. december 2009

jillkolsbjerg

mariamiss6 skriver:

Altså jeg har ikke umiddelbart nogen gode råd, andet end hvile, som du jo siger du gør, uden virkning....

Jeg selv havde også plukkeveer i min første graviditet, allerede da jeg var omkring 3-4 måneder henne. de var der bare hver dag hele tiden, og da jeg arbejdede i en skovbørnehave, var de ikke sådan bare lige at holde på afstand, og jeg kunne heller ikke bare liiige sætte mig eller lægge mig og lave ingenting....

jeg udviklede bækkenløsning ca. samme tid, så jeg endte altså med at blive sygemeldt i 5. måned.

æv æv det er lige såan jeg har det nu;-( bækkenløsning og masser af plukveer. var egentlig gået ned i tid på arbejdet ( vi går og står rigtig meget i mit arbejde ) men så er jeg begyndt at få rigtig mange plukveer ( har haft en del stress ) op til 30 om dagen....meget ubehageligt;-( så nu er jeg sygemeldt 14 dage for at se om det bliver bedre. det er især om aftenen de kommer i galop.....håber det går lidt i sig selv når nu jeg får slappet lidt af så jeg kan komme tilbage på arbejdet;-).

knus jill 22+0

Anmeld

1. december 2009

mariamiss6

Det var helt omsonst for mig at forsøge at tælle dem, der var så mange hele tiden så nogen gange føltes det bare som om jeg havde efter-gener fra en mavepuster hele dagen lang.... virkelig irriterende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.