er en stor omvandrende plukkeve :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.942 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Øv, hvor er det irriterende.

De gør ikke ondt, men ligegyldigt hvad jeg laver kommer der den ene plukkeve efter den anden. De er lange og mavsen vil ikke slappe af... Skal til scanning i morgen (cervix og moderkage), så der taler jeg lige med lægen om det.

Er meget stresset for tiden, pga. sygdom og skole, men jeg bliver lidt bekymret for om det pludselig kan udvikle sig det mere end bare plukkeveer. Jeg er god til at lægge mig og slappe af når det er slemt, men det holder ikke op af den grund.

Nogen der har prøvet noget lignende? at have plukkeveer hele tiden? og kan jeg gøre andet end det jeg allerede gør?

Vil ikke sygemeldes, da jeg er rigtig glad for måden jeg har planlagt at gå fra, tage barsel og vende tilbage efterfølgende.

Håber nogen kan komme med trøstende ord!

Knus Caroline 27+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

De gør ikke ondt, men ligegyldigt hvad jeg laver kommer der den ene plukkeve efter den anden. De er lange og mavsen vil ikke slappe af... Skal til scanning i morgen (cervix og moderkage), så der taler jeg lige med lægen om det.

Er meget stresset for tiden, pga. sygdom og skole, men jeg bliver lidt bekymret for om det pludselig kan udvikle sig det mere end bare plukkeveer. Jeg er god til at lægge mig og slappe af når det er slemt, men det holder ikke op af den grund.

Nogen der har prøvet noget lignende? at have plukkeveer hele tiden? og kan jeg gøre andet end det jeg allerede gør?

Vil ikke sygemeldes, da jeg er rigtig glad for måden jeg har planlagt at gå fra, tage barsel og vende tilbage efterfølgende.

Knus Caroline 27+3

Øv øv... Det er da rigtig træls... Hvis du virkelig ikke kan holde det ud, synes jeg du skal kontakte din læge, det ville jeg gøre...

Hvil så meget så muligt...

Kram

Anmeld

30. november 2009

Moderator

MoarJ skriver:

Øv øv... Det er da rigtig træls... Hvis du virkelig ikke kan holde det ud, synes jeg du skal kontakte din læge, det ville jeg gøre...

Hvil så meget så muligt...

Kram

kan sådan set sagtens holde det ud, for de gør ikke ondt! Er selvfølgelig lidt irriterende, men ikke andet end at jeg lige tænker en lille smule mere over maven end ellers... er bare bekymret for om jeg må have så mange!? er det ok så længe de ikke gør ondt?

Anmeld

30. november 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

kan sådan set sagtens holde det ud, for de gør ikke ondt! Er selvfølgelig lidt irriterende, men ikke andet end at jeg lige tænker en lille smule mere over maven end ellers... er bare bekymret for om jeg må have så mange!? er det ok så længe de ikke gør ondt?

Jeg tror det er okey så længe de ikke gør ondt - Hæng mig ikke op på det.. Har ikke prøvet at have plukkeveer...

Hvis de begynder at gøre ondt, så skal du ringe til lægen.... eller jm..

Anmeld

30. november 2009

Misjelle

Hvis de ikke gør ondt tror jeg bestemt ikke du skal være bekymret. Det er helt normalt at have plukveer og også mange af dem. Mange opdager slet ikke de har dem, men alle har dem. Jeg havde ret mange, men de gjorde heller ikke ondt, maven var bare meget spændt hele tiden. Jeg gjorde ikke noget for at forhindre det, min jordemoder sagde det var helt fint og at maven bare øver sig. Hvis de begyndte at gøre ondt, så skulle vi selvfølgelig være opmærksomme på det. Håber du får lidt ro i sindet .

Michelle, som tror du kan være ganske rolig

Anmeld

30. november 2009

Moderator

Misjelle skriver:

Hvis de ikke gør ondt tror jeg bestemt ikke du skal være bekymret. Det er helt normalt at have plukveer og også mange af dem. Mange opdager slet ikke de har dem, men alle har dem. Jeg havde ret mange, men de gjorde heller ikke ondt, maven var bare meget spændt hele tiden. Jeg gjorde ikke noget for at forhindre det, min jordemoder sagde det var helt fint og at maven bare øver sig. Hvis de begyndte at gøre ondt, så skulle vi selvfølgelig være opmærksomme på det. Håber du får lidt ro i sindet .

Michelle, som tror du kan være ganske rolig

tak for svaret

Tror lige jeg spørger lægen i morgen, når jeg alligevel skal på hospitalet. Har også hørt at man ikke skal være bekymret så længe de ikke gør ondt, synes bare jeg har rigtig mange. Rart at høre andre har oplevet det samme!

knus

Anmeld

30. november 2009

Misjelle

Det var så lidt, synes da også endelig du skal benytte lejligheden ved lægen til at få lidt proff. svar . Jeg havde virkelig også mange, synes stortset jeg havde dem hele tiden og det var allerede fra tidligt i graviditeten og helt til han lå i mine arme. Jeg arbejdede helt til min barsel startede og havde ikke en eneste sygedag, så tror sagtens du kan gennemføre din plan med skole

Anmeld

30. november 2009

Ox.

Jeg havde vanvittigt mange plukkeveer da jeg var ca ligeså langt som dig, og mine gjorde rigtig ondt .. Jeg var til læge og blive undersøgt, og hun fortalte det var meget normalt

Anmeld

30. november 2009

LRJ

Jeg Begyndte at få plukveer allerede i uge 15 og de var slemme, kunne heller ikk lave noget ligesom dig, Og jeg måtte sygemeldes, men fik af vide af både jordemoder og læge det var fordi jeg er så tynd og har haft anoreksi at jeg fik dem allerede der, og fik bare besked på at slappe af, og lytte til min krop. Og nu er de endelig ved at være væk, de kommer li engang imellem men det er ikk så slemt mere.

Hilsen Lone 20 + 6

Anmeld

30. november 2009

mariamiss6

Caroline86 skriver:

Knus Caroline 27+3

Altså jeg har ikke umiddelbart nogen gode råd, andet end hvile, som du jo siger du gør, uden virkning....

Jeg selv havde også plukkeveer i min første graviditet, allerede da jeg var omkring 3-4 måneder henne. de var der bare hver dag hele tiden, og da jeg arbejdede i en skovbørnehave, var de ikke sådan bare lige at holde på afstand, og jeg kunne heller ikke bare liiige sætte mig eller lægge mig og lave ingenting....

jeg udviklede bækkenløsning ca. samme tid, så jeg endte altså med at blive sygemeldt i 5. måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.