Rugemødre? For-Imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. november 2009

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

Sidder og ser programmet i tv om rugemødre. Og kommer til at tænke på hvad flere tallet mon egenttlig siger til det?

Jeg syntes at det skal lovlig gøres i Danmark. Hvis det selvfølgelig bliver gjort under ordnede forhold. Kvinden der skal være rugemor skal igennem nogen samtaler og undersøgelser inden hun kan blive "godkendt" som rugemor, og det samme skal familien der skal have barnet. Lidt som når man som dansk familie skal adoptere et barn.

Hvad er din holdning?

Kram fra Louise 21+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

mariamiss6

jeg er FOR rugemødre....

hvad kanal?

Anmeld

30. november 2009

Dictes mor

Jeg ser det også. Og hvad sker der lige for den sag de snakker om ligenu med det meget gamle par, som ikke kom og besøgte sine tre små drenge, da de blev født! Det er lidt skræmmende.

Jeg ved ikke rigtig, hvad min holdning er. Jeg har selv haft meget meget svært ved at blive gravid, og har været igang med IVF behandlinger mv. men jeg ville ikke selv have brugt det, hvis det ikke var lykkedes for mig. Jeg tror at det kan være en okay løsning, men jeg synes, at det er noget, der er farligt, da det kan ende glat rent etisk. så hvis det blev lovligt, så skal der være mange strikse regler, som skal følges tæt.

Anmeld

30. november 2009

LouiseNielsen

mariamiss6 skriver:

jeg er FOR rugemødre....

hvad kanal?

Dr1.....

Anmeld

30. november 2009

LouiseNielsen

Jeg kunne slet ikke selv være rugemor.... Jeg kunne slet ikke holde følelserne uden for og bare se det som en forretning som den ene kvinde gør..... Jeg ville aldrig kunne skille mig af med barnet!

Anmeld

30. november 2009

wamse

Jeg er helt klart for rugemødre, men ville aldrig selv kunne aflevere at barn jeg havde båret i de 9 mdr. 

Anmeld

30. november 2009

mariamiss6

Hvis jeg vidste at jeg ville kunne aflevere barnet, og ikke føle at jeg var dets mor, så ville jeg til enver tid gøre det...

jeg har snakket om at være rugemor siden jeg gik i 10. klasse, og så at få mine egne børn.... det var simpelthen ganske simelt mit eneste mål i livet - at have mine egne børn, og en glad familie - Men jeg ved ikke om jeg ville kunne bære at aflevere barnet....

MEN hvis det nu var min egen søster der ikke kunne få et barn (hvilket faktisk kunne gå hen og ske) så ville eg slet ikke betænke mig, følelser eller ej. Hvis hun vil have et barn, og jeg kan give hende et, og hun vil lade mig gøre det, så gør jeg det hjertens gerne...

mens jeg sad og skrev hørte jeg ikke lige hvad der gik galt med londonparret og dén rugemor, som følte sig svigtet???

Anmeld

30. november 2009

wamse

mariamiss6 skriver:

Hvis jeg vidste at jeg ville kunne aflevere barnet, og ikke føle at jeg var dets mor, så ville jeg til enver tid gøre det...

jeg har snakket om at være rugemor siden jeg gik i 10. klasse, og så at få mine egne børn.... det var simpelthen ganske simelt mit eneste mål i livet - at have mine egne børn, og en glad familie - Men jeg ved ikke om jeg ville kunne bære at aflevere barnet....

MEN hvis det nu var min egen søster der ikke kunne få et barn (hvilket faktisk kunne gå hen og ske) så ville eg slet ikke betænke mig, følelser eller ej. Hvis hun vil have et barn, og jeg kan give hende et, og hun vil lade mig gøre det, så gør jeg det hjertens gerne...

mens jeg sad og skrev hørte jeg ikke lige hvad der gik galt med londonparret og dén rugemor, som følte sig svigtet???

Rugemor syntes ikke hun fik nok tid med barnet, hun synes at filmholdet + alle de mennesker stressede hende og at hun følte sig svigtet og efterladt, da London-parret kørte med pigen.

Anmeld

30. november 2009

mariamiss6

wamse skriver:

Rugemor syntes ikke hun fik nok tid med barnet, hun synes at filmholdet + alle de mennesker stressede hende og at hun følte sig svigtet og efterladt, da London-parret kørte med pigen.

Aaaah.... skulle hun nok have tænkt på - og lavet kontrakt over - da hun sagde ja....

hvor længe havde hun med barnet ved du det?

Anmeld

30. november 2009

mariamiss6

hvornår kommer næste afsnit???

jeg havde set noget af det første afsnit da vi kom til lidt af det sidste.... men ville gerne se næste også, for at finde ud af hvad det var med det danske par der skulle have barn fra en, tilsyneladende, forsvundet rugemor.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.