Hjælp gode råd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2009

Diana...

BetinaMørk skriver:

han har ikke astma?? jeg ville give ham et snus i en maske

Nope vi var til lægen igår og hun sagde der ikke var noget andet en en god gang forkølelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2009

Nybagt mor

Smart man kan købe sådan nogen så man ikke selv skal stå og lave det.

Uhh 3 uger det jo kun en lille bitte en STORT TILLYKKE.

Ja - så er man også sikker på at få den helt rigtige opløsning og procentfordeling af hvor meget salt der må være i vandet. Desuden er det sterilt.

Og tak, han har nu rundet de 6 kg - så helt lille er man ikke - og god bedring med din lille dreng

Anmeld

28. november 2009

frk Jensen

DianaMoar skriver:

Nope vi var til lægen igår og hun sagde der ikke var noget andet en en god gang forkølelse.

måske ud i den friske luft så?

Men hvis i har været ved lægen så er der jo nok ikke så meget at gøre ved det.

Anmeld

29. november 2009

JustAnotherName

Læg noget under hovedender (enten nedenunder madrassen eller under sengens ben) som får sengen til at skråne, så han har hovedet løftet højere op end resten af kroppen. Det kan lette lidt af trykket.

Og ellers, som andre også nævner - brug saltvandspipette og dryp hans næse + fjern evt. snot der måtte sidde og genere fremme i næsen.

Jeg ville putte ham i en natdragt med fødder i, så jeg ikke skulle bekymre mig om, hvis han lå uden dyne på i løbet af natten...

Og ellers er der vist ikke så meget andet at gøre end at håbe det snart går over igen .....måske lindre irritation i halsen og hosten med lidt lunken kamille-the ??

RIGTIG GOD BEDRING MED HAM!

Anmeld

29. november 2009

JustAnotherName

Nybagt mor skriver:

Ja - så er man også sikker på at få den helt rigtige opløsning og procentfordeling af hvor meget salt der må være i vandet. Desuden er det sterilt.

Og tak, han har nu rundet de 6 kg - så helt lille er man ikke - og god bedring med din lille dreng

Hold da op, han vokser hurigt, din lille mand, hva! 
3 uger gammel og vejer 6 kilo ?!?!

Min datter på et halvt år og vejer 7 kilo.
Og min 2-årige vejer 11 kilo   ......de er ikke engang særligt små. Begge har ihvertfald strut-maver. Og den lille har da også nogle gode trut-kinder og tykt-polstrede lårbasse

Men drenge har det jo også tit med at overhale tøserne indenom.
Men alligevel - kun 3 uger gammel. Det er ret vildt!
Intet negativt ment, for små børn vokser jo sådan i hak/perioder, og det udligner sig alt sammen hen ad vejen.
Jeg var bare sådan lidt "hold da op" - overrasket

Anmeld

29. november 2009

qp

DianaMoar skriver:

Husk at han skal ligge højt med hovedet - det giver frie luftveje... Men det ved du jo sikkert alt om

Anmeld

29. november 2009

Diana...

BetinaMørk skriver:

måske ud i den friske luft så?

Men hvis i har været ved lægen så er der jo nok ikke så meget at gøre ved det.

Nej lægen kan ikke gøre så meget, men de behøver jo ikke lide mere end højst nødvendig ;o) Jeg ved der er en masse gode husmorråd bla løftet hoved saltvand i næsen osv osv og det vare mere sådan nogen råd.

Anmeld

29. november 2009

A.

hvis det er så slem t så kan i bede om recept til Iliadin det er  det som mathinus har fået da han var forkølet..

Anmeld

29. november 2009

Vingummien

Puha, har været der tit og det der hjælper ved os som vi fik af råd fra en læge det er at lufte godt ud på værelset hele dagen og luk vinduet lidt inden senge tid men lad vær at tænde for radiatoren og så klæd ham godt på. Så trækker han vejret bedre og det hjælper på det krassen i halsen der gør at han hoster, ja det lyder lidt ironisk at han skal ligge køligt når han er forkølet, men tro mig det hjælper. Lægen sagde også at et godt gammel råd var at når de helt små er forkølet så skal de ud i den kolde luft  en tur engang imellem. har fulgt det og det hjælper så godt.

Anmeld

29. november 2009

frk andreasen

når jasmin er møg forkølet og skal sove om natten så tager jeg en pude under hendes madras så den er lidt skrå.( ved hovedet) det hjælper hende med at sove bedre. til om dagen sprøjter jeg saltvand op i hver næsebor. man kan købe nogle små pipetter på apoteket med saltvand i. en pipett er nok til 2 gange. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.