Hurtig hjælp, tak !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. november 2009

Sees

Emil har 39,3 i feber, vil ikke indtage noget. Det eneste jeg har fået i ham idag er 230 ml. MME, lidt flødeis og noget sødmælk. Han er slatten, har sovet stortset hele dagen, og han er meget pylleret.
Skal jeg ringe til vagtlægen? Eller er der andre gode råd, så jeg kan få lidt energi og næring, i min lille mand?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2009

Munder

Kan du komme i kontakt med ham, eller virker han meget dvask? Hvis du har svært ved at få øjenkontakt, ville jeg uden tvivl ringe til lægen.

Altså, jeg ringer hellere en gang for meget til lægen end for lidt, så hvis du er i det mindste tvivl, så ring endelig!!!

Anmeld

28. november 2009

Sees

Dorte W. skriver:

Kan du komme i kontakt med ham, eller virker han meget dvask? Hvis du har svært ved at få øjenkontakt, ville jeg uden tvivl ringe til lægen.

Altså, jeg ringer hellere en gang for meget til lægen end for lidt, så hvis du er i det mindste tvivl, så ring endelig!!!

Nej altså, jeg kan godt få øjenkontakt, når han først er vågen, men han har næsten ikke været vågen idag, og han skriger heller ikke som han plejer, han pylre bare, som om han ikke orker det.
Tager hans temp. en gang i timen, for at være sikker på at den ikke stiger.

Anmeld

28. november 2009

Munder

Nej altså, jeg kan godt få øjenkontakt, når han først er vågen, men han har næsten ikke været vågen idag, og han skriger heller ikke som han plejer, han pylre bare, som om han ikke orker det.
Tager hans temp. en gang i timen, for at være sikker på at den ikke stiger.

Puha, det værste er altså bare, når ens barn er så syg. Jeg er da glad for at høre, at du kan få kontakt til ham, når han er vågen.

Men Mette, ring hellere en gang for meget til lægen for at være sikker..... Sådan har jeg det i hvert tilfælde!

Anmeld

28. november 2009

Nova's mor

MetteLetten skriver:

Emil har 39,3 i feber, vil ikke indtage noget. Det eneste jeg har fået i ham idag er 230 ml. MME, lidt flødeis og noget sødmælk. Han er slatten, har sovet stortset hele dagen, og han er meget pylleret.
Skal jeg ringe til vagtlægen? Eller er der andre gode råd, så jeg kan få lidt energi og næring, i min lille mand?

Jeg synes du skal ringe, ville ikke tænke to gange over det...

Anmeld

28. november 2009

Sees

Dorte W. skriver:

Puha, det værste er altså bare, når ens barn er så syg. Jeg er da glad for at høre, at du kan få kontakt til ham, når han er vågen.

Men Mette, ring hellere en gang for meget til lægen for at være sikker..... Sådan har jeg det i hvert tilfælde!

Så har jeg haft ringet til vagtlægen ..  Her er vores samtale.

Mig : Ja, god aften .. Jeg har en søn der er syg - han ..

Vagtlægen (afbryder): Hvad er hans CPR-nummer?

Mig : 26 05 09 XX XX.

Vagtlægen : Hvad siger du han fejler?

Mig : Han har 39,3 i feber, og vil ikke rigtig indtage noget - Det
eneste jeg har fået i ham idag er 230 ml. Modermælkserstatning og lidt sødmælk, og han ..

Vagtlægen (afbryder): Har du øjenkontant når han er vågen?

Mig : Ja men han har sovet det meste ..

Vagtlægen (afbryder): Så længe du har øjenkontakt og du har kunne få lidt i ham, så fejler han ikke det store. Ring igen hvis han får over 40 i feber, eller han får en form for feberkramper.

Mig : Jamen, hans temp. er jo tæt på 40.

Vagtlægen : Ja, men så længe den ikke er 40, vil jeg ikke gøre noget. Du må have en go aften.

Det fik jeg sgu ikke meget ud af

Anmeld

28. november 2009

Sees

with.love skriver:

Jeg synes du skal ringe, ville ikke tænke to gange over det...

Så har jeg haft ringet til vagtlægen ..  Her er vores samtale.

Mig : Ja, god aften .. Jeg har en søn der er syg - han ..

Vagtlægen (afbryder): Hvad er hans CPR-nummer?

Mig : 26 05 09 XX XX.

Vagtlægen : Hvad siger du han fejler?

Mig : Han har 39,3 i feber, og vil ikke rigtig indtage noget - Det
eneste jeg har fået i ham idag er 230 ml. Modermælkserstatning og lidt sødmælk, og han ..

Vagtlægen (afbryder): Har du øjenkontant når han er vågen?

Mig : Ja men han har sovet det meste ..

Vagtlægen (afbryder): Så længe du har øjenkontakt og du har kunne få lidt i ham, så fejler han ikke det store. Ring igen hvis han får over 40 i feber, eller han får en form for feberkramper.

Mig : Jamen, hans temp. er jo tæt på 40.

Vagtlægen : Ja, men så længe den ikke er 40, vil jeg ikke gøre noget. Du må have en go aften.

Det fik jeg sgu ikke meget ud af

Anmeld

28. november 2009

oo

vagtlæger tsk tsk tsk! de får jo lån for at afvise dig, så det gør han alt det bedste han har lært - men GUD noget svineri

kan man ringe til hospitalet? jeg ved slet ikke hvad man gør i den situation, men jeg syntes det er skræmmende at han er SÅ slap, som du beskriver

Anmeld

28. november 2009

Sees

Tjuhl skriver:

vagtlæger tsk tsk tsk! de får jo lån for at afvise dig, så det gør han alt det bedste han har lært - men GUD noget svineri

kan man ringe til hospitalet? jeg ved slet ikke hvad man gør i den situation, men jeg syntes det er skræmmende at han er SÅ slap, som du beskriver

Jeg tror ikke man kan ringe til hospitalet, men er hans temp. ikke faldet inden jeg går i seng, så ringer jeg derind og siger at jeg altså dukker op, om de vil det, eller ej.

Men jeg synes det er hensynsløst, at de ikke tænker over at de altså har en meget bekymret mor i røret.

han har nok været vågen, alt i alt 3 timer idag, og når han er vågen, så sidder han bare og hænger og smålurer lidt. Han vil ikke spise, han laver de der "for langt ned i halsen/bræk" ansigter. Og når han får noget at drikke, drikker han sådan lidt af gangen, og så skubber han det fra sig. Og han skriger ikke, som han plejer han pylre bare lidt, som om han virkelig ikke har kræfter, eller orker at skrige, og så er hans øjne så blanke og matte.
Det går ondt i mit moderhjerte at se på

Anmeld

29. november 2009

Maise

MetteLetten skriver:

hvad med evt. at give ham børnepanodil som supp. i rumpen for at slå feberen ned, så han kan svede feberen ud og så bare kør på med væske når han er vågen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.