Løn ved sygemeldning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2009

Maise

Rollo skriver:

Nej kun en A-kasse. Så ved ikke rigtig hvem der kan svare mig 100% Jeg er butikschef i en kæde.

Men jeg mente nok at uanset om jeg bliver sygemeldt eller går ned i timer kan de ikke tage min løn fra mig!

Knus

Nej det kan de ikke. HMM du må høre din øvre chef hvordan du skal forholde dig til det. Eller efterspørge en graviditetspolitik/barselspolitik. Måske står der noget i den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

Lise

Rollo skriver:

Okay - den kender jeg slet ikke til.. Hvis jeg bliver sygemeldt eller går ned i løn, bliver det nok min læge der afgører det. men var også bare mere itvivl om jeg fik min am løn...

Hvis din læge anbefaler dig at gå ned i tid, så vil du helt sikkert stadig få din løn.

Mulighedserklæringen har erstattet den traditionelle sygemelding pr 5. oktober i år tror jeg nok.

Anmeld

26. november 2009

Mor til L&S

Maise skriver:

Nej det kan de ikke. HMM du må høre din øvre chef hvordan du skal forholde dig til det. Eller efterspørge en graviditetspolitik/barselspolitik. Måske står der noget i den.

Ja det må jeg prøve, tror bare ikke at vi har sådan noget.. Hmm.. og virker lidt dumt at spørge om lønnen v nedsat tid inden man evt får brug for det... meen sådan må det jo blive. Tak for dit svar..

Anmeld

26. november 2009

Klumpe-dumpe

Rollo skriver:

Hej Piger..

Håber I kan hjælpe mig lidt her..

Jeg er ret sikker på at jeg får min alm løn fra min arbejdsgiver hvis jeg bliver sygemeldt under min graviditet, da de får det godt gjort..

MEN.. Hvad hvis ens læge henviser mig til at starte med at gå ned i tid, så jeg evt arbejder deltid... Får man også ens alm løn fra arbejdsgiver?? Eller går man ned i løn og får sygepenge??

Håber virkelig nogen kan give mig et lille svar..

Knus Rollo 22+2

Jeg gik på nedsat tid sidste år i dec. pga graviditet. (er privat ansat) Jeg fik fuld løn under dette. Arbs.giveren fik pengene godt gjort fra kommunen.

Da jeg så blev fuldtids sygemeldt 3 dage før jeg fødte (Der var der en mdr. til jeg gik på barsel, som jeg jo så ikke nåede pga. tidlig fødsel) Men der betalte arbsgiver stadig fuld løn.

Det med den erklæring er bare at de ikke behøver at bede om en gammels lægeerklæring, men en erklæring om du er uarbejds dygtig enden deltid eller fuldtid.

Håber det hjælper lidt på det.

Anmeld

26. november 2009

Mor til L&S

malucca09 skriver:

Jeg gik på nedsat tid sidste år i dec. pga graviditet. (er privat ansat) Jeg fik fuld løn under dette. Arbs.giveren fik pengene godt gjort fra kommunen.

Da jeg så blev fuldtids sygemeldt 3 dage før jeg fødte (Der var der en mdr. til jeg gik på barsel, som jeg jo så ikke nåede pga. tidlig fødsel) Men der betalte arbsgiver stadig fuld løn.

Det med den erklæring er bare at de ikke behøver at bede om en gammels lægeerklæring, men en erklæring om du er uarbejds dygtig enden deltid eller fuldtid.

Håber det hjælper lidt på det.

Tak - så uanset om jeg bliver sygemeldt eller skal gå ned i tid for jeg min fulde alm løn?

Anmeld

26. november 2009

Klumpe-dumpe

Rollo skriver:

Tak - så uanset om jeg bliver sygemeldt eller skal gå ned i tid for jeg min fulde alm løn?

Jeps det er korrekt

Anmeld

26. november 2009

Mor til L&S

malucca09 skriver:

Jeps det er korrekt

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.